نقشه راه گردشگری کرمان تهیه شود

کرمان-فت فتو- نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به تهیه نقشه راه و برنامه مدون و مشخصی برای توسعه گردشگری استان کرمان اشاره کرد و گفت: سال‎های پیش روی گردشگری کرمان را با  نقشه ‌راه برنامه‌ریزی کنیم. به گزارش روز چهارشنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان، نماینده مردم […]

کرمان-فت فتو- نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به تهیه نقشه راه و برنامه مدون و مشخصی برای توسعه گردشگری استان کرمان اشاره کرد و گفت: سال‎های پیش روی گردشگری کرمان را با  نقشه ‌راه برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش روز چهارشنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در جلسه مجمع نمایندگان استان کرمان که با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان و جمعی از مسئولان و سرمایه‌گذاران بخش گردشگری برگزار شد اظهار کرد: برای اولین بار در سفر رئیس‌جمهور بودجه قابل قبولی برای حوزه گردشگری پیش‌بینی شده است که نباید به آن قانع باشیم.
شهباز حسن‌پور افزود: در بحث اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های گردشگری ضعیف هستیم و باید در این زمینه در سرتاسر کشور به ویژه استان تهران اقدامات شایسته‌ای انجام گیرد.
او دعوت از تورهای مختلف گردشگری را راه‌حلی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری این خطه برشمرد و گفت: خیلی از گردشگران خارجی مشتاق و علاقمند حضور در ایران به ویژه استان کرمان هستند که برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای گردشگری می‌تواند به موضوع کمک کند و منبع درآمدی نیز برای مردم مناطق مختلف گردشگری باشد.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی معادن استان کرمان را فرصت مناسبی برای جذب گردشگران، علاقمندان و دانشجویان دانست و ادامه داد: در بازدید وزیر صمت از معادن این استان مقرر شد که معادن به روی مردم باز شود تا آنها از نزدیک از این جاذبه‌ها دیدن کنند و این موضوع در قالب تفاهم نامه‌ای بین وزیر صمت و گهرزمین منعقد شد.
وی ضمن درخواست از مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان در خصوص دعوت از وزیر میراث‌فرهنگی برای سفر به کرمان ادامه داد : خوشبختانه اداره‌کل میراث‌فرهنگی در زمینه ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ عملکرد خوبی در سطح استان و کشور داشته است.
لزوم ساخت هتل در شهرستان زرند
در ادامه نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: «با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و وجود اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان زرند ولی در زمینه هتل دچار کمبود هستیم.»
عفت شریعتی با بیان اینکه استان کرمان جزو استان‌های مهم در حوزه گردشگری است افزود: با توجه به ظرفیت‌های بارز و نهفته‌ حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، باید این استان مورد توجه وزارت‌خانه باشد.
وی ادامه داد: کوهبنان بام فرهنگی کشور نامیده می‌شود و باید زیرساخت‌های آن نیز بر این اساس ایجاد شود.
شرکت‌های مادر تخصصی گردشگری فرصت سرمایه‌گذاری در کرمان را فراهم کنند
در ادامه نماینده مردم انار و رفسنجان در شورای اسلامی گفت: شرکت‌های مادر تخصصی با ایجاد بخش خصوصی توانمند در حوزه گردشگری بستر مناسب را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم و در معرفی ظرفیت‌های گردشگری نقش پررنگی را ایفا کنند.
حجت‌الاسلام حسین جلالی افزود: با برگزاری جشنواره‌های عکاسی می‌توان قدمی مهمی در معرفی  جاذبه‌های شهرستان‌های مختلف استان برداشت به طوریکه عکس‌های منتخب تبدیل به عکس، تابلو و پوسترهای جذاب شوند و در بین گردشگران توزیع و در ورودی‌های شهرهای مختلف کشور نصب شود.
وی ادامه داد:با توجه به اینکه استان کرمان یکی از خوشنام‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود و به مهمان‌نوازی معروف است بنابراین باید از این ظرفیت برای جذب گردشگران استفاده کرد.
گردشگری مقاومت جزو پروژه‌های اولویت‌دار لحاظ شود
در ادامه نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به شناخت تک تک ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان اشاره کرد و گفت: باید با راه‌اندازی سایت مرتبط، این ظرفیت‌ها معرفی شود و در معرض دید علاقمندان داخلی و خارجی قرار داد.
محمد مهدی زاهدی افزود: انتظار داریم اداره‌کل میراث‌فرهنگی به عنوان متولی امر گردشگری پاسدار فرهنگ غنی اسلامی و فرهنگ مقاومت باشد و کرمان را نیز به عنوان مهد تمدن معرفی کند. 
پیشنهاد ۱۴۰۰میلیارد تومان پروژه برای سفر رییس جمهور به استان کرمان 
در ادامه این جلسه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۱۴۰۰میلیارد تومان پروژه برای سفر رییس جمهور به این استان پیشنهاد شده است که تنها ۴۷۰ میلیارد تومان آن در سفر اخیر کارشناسان نهاد ریاست جمهور به کرمان مصوب شد.
فریدون فعالی ادامه داد: همچنین در جلسه سازمان مدیریت تهران و نهاد ریاست‌جمهوری، با پیگیری نمایندگان و استاندار، ۳۶۰ میلیارد تومان پروژه برای استان کرمان برای اولین بار مصوب شد.
وی بیان کرد: در سال گذشته در زمینه جذب اعتبارات اقدامات خوبی انجام گرفت بطوریکه هشت میلیارد تومان از منابع استانی، ۲۴ میلیارد تومان از منابع وزات میراث‌فرهنگی و ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز از محل معادن تخصیص یافت و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز توسط بخش خصوصی در حال سرمایه‌گذاری است.
فعالی به تسهیلات تبصره ۱۸ در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تاسیسات گردشگری استان در نظر گرفته شده است و محدودیتی هم در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نداریم.
وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی با اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان در استان کرمان خبر داد و گفت: انتظار داریم این نمایشگاه در تقویم نمایشگاه‌های استان نیز ثبت شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه استان کرمان دارای هفت اثر ثبت جهانی است بنابراین باید منابعی ویژه برای این آثار اختصاص یابد که این موضوع همکاری همه دست‌اندرکاران را می‌طلبد.
وی به تهیه سند گردشگری مقاومت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر محورهای این سند تعیین شده است که براساس آن دیگر ظرفیت‌های گردشگری استان نیز تقویت می‌شود.
فعالی به ساخت هتل وکیل با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار، اشاره کرد و افزود: پروژه‌های دیگری در شهرستان زرند، رفسنجان و کرمان سرمایه‌گذاری شده که آماده افتتاح است.
قانون حمایت از مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی اجرایی شود
در ادامه معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: درتیرماه سال ۹۸ قانون حمایت از مالکان، متصرفان قانونی و بهره‌برداران بناهای تاریخی را تصویب شد که در آن بندهای خوبی وجود دارد که اگر اجرایی شود بسیاری از مشکلات حوزه مرمت رفع می‌شود.
مجتبی شفیعی ادامه داد: در ماده ۱۳ قانون آمده است که دستگاه‌های مالک باید هزینه مرمت و احیای بناهایی که در اختیار دارند را در بودجه سالانه لحاظ کنند که متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد و همیشه از میراث‌فرهنگی مطالبه مرمت را دارند در حالی که قانون صراحت دارد که خود نهادهای دولتی باید هزینه و مرمت کنند.
وی ادامه داد: ماده سه آیین‌نامه همین قانون نیز می‌گوید هزینه‌های مرمت و تجهیز و حتی نگهداری آثار منقول و غیرمنقول با تایید وزارت میراث‌فرهنگی می‌تواند به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی لحاظ شود که بسیاری از شرکت‌هایی که درکرمان مالیات می‌دهند می‌توانند این وجوه را در میراث‌فرهنگی هزینه کنند.




نقشه راه گردشگری کرمان تهیه شود

منبع: ایرنـا
? نقشه راه گردشگری کرمان تهیه شود