نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر ۱۴۰۱ چقدر است؟

به گزارش فت فتو؛ دانستن نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر کار متقاضیان خدمات باربری را بسیار ساده می‌کند. بدون نیاز با تماس با رانندگان، هرفرد می‌تواند با یک ضرب ساده، نرخ دقیق وانت بار تهران به شهرستان‌ها و بالعکس را به دست بیاورد. اما با بررسی کرایه وانت بار برای چندشهر، متوجه می‌شویم که نرخ […]

به گزارش فت فتو؛ دانستن نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر کار متقاضیان خدمات باربری را بسیار ساده می‌کند. بدون نیاز با تماس با رانندگان، هرفرد می‌تواند با یک ضرب ساده، نرخ دقیق وانت بار تهران به شهرستان‌ها و بالعکس را به دست بیاورد.

اما با بررسی کرایه وانت بار برای چندشهر، متوجه می‌شویم که نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر همیشه پاسخ دقیقی نمی‌دهد. در ادامه ضمن بررسی کرایه به ازای هر کیلومتر، سایر فاکتورهای قیمت‌گذاری این خدمات را بررسی می‌کنیم. تا انتهای خبر با ما همراه باشید.

 

 

نحوه محاسبه نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر

در نرخ اتحادیه خدمات باربری، به طور کلی هزینه نیسان بین هزینه‌های وانت بار (پیکان، پراید و …) و خاور قرار می‌گیرد. تا چندسال گذسته، محاسبه نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر، به دلیل سادگی و راحتی آن برای هر دو طرف معامله رواج داشت، و حدود ۱٫۰۰۰ تومان برای هر کیلومتر بود.

پس از محاسبه نرخ کرایه برحسب کیلومتر هم هزینه بارنامه و بیمه به کرایه اضافه شده، و نرخ نهایی به مشتری اعلام می‌شد. اما اخیرا، به دلیل شرایط غیرقابل پیش‌بینی از جمله نوسانات هزینه سوخت، این روش برای محاسبه هزینه‌ها چندان کاربرد ندارد. نتیجتا، بهترین روش برای به دست آوردن نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر نوعی محاسبه معکوس است.

برای مثال، فرض کنیم مبدا شما تهران و مقصدتان اصفهان است. فاصله بین این دو شهر حدود ۴۴۰ کیلومتر، و آخرین نرخ کرایه نیسان تهران-اصفهان بین ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۱٫۱۰۰٫۰۰۰ تومان است. با یک محاسبه ساده متوجه می‌شویم که نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر برای ارسال بار از پایتخت به اصفهان ۲٫۵۰۰ تومان است.

یک مثال دیگر می‌زنیم. آخرین نرخ کرایه نیسان برای حمل بار از تهران به بندرعباس حدود ۲٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان است. با توجه به اینکه فاصله بین این دو شهر کمی کمتر از ۱۳۰۰ کیلومتر است، هزینه به ازای هر کیلومتر حدود ۲٫۰۰۰ تومان خواهد بود.

به طور کلی، پس از انجام چنین محاسباتی برای کلیه کلانشهرهای کشور، متوجه می‌شویم که در سال ۱۴۰۱، نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر از حداقل ۲٫۰۰۰ تومان آغاز می‌شود، و نهایتا تا ۵٫۰۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند.

برای وانت بارهای معمولی این هزینه بین ۱٫۵۰۰-۱٫۶۰۰ تومان تا کمتر از ۴٫۰۰۰ تومان تغییر می‌کنند. این هزینه برای خاورها هم بین حداقل ۳٫۰۰۰ تومان تا ۱۲٫۰۰۰ تومان متغیر است.

 

نرخ کرایه نیسان

 

نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر، سایر عوامل موثر

فاصله بین مبدا و مقصد، هرچند فاکتوری موثر، برحسب کیلومتر تنها فاکتورِ تعیین‌کننده در محاسبه هزینه وانت بار تهران به شهرستان‌ها نیست. گاهی هزینه باربری برای یک مسیر ۱۲۰۰ کیلومتری از مسیری ۷۰۰ کیلومتری کمتر می‌شود. علت چیست؟

مهمترین عوامل موثر بر نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر به شرح زیر است:

 

تاثیر وزن و حجم بار

احتمالا مهمترین عامل در محاسبه هزینه‌های باربری به طور کلی، پس از فاصله بین مبدا و مقصد، وزن و حجم مشتری باشد. بارهای سنگین و حجیم روند بار زدن، حمل‌ونقل و تخلیه را چالش‌برانگیز می‌کنند، و هزینه آن را بالا می‌برند.

اعلام دقیق و صحیح وزن و حجم بار به راننده هم به محاسبه دقیق نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر کمک می‌کند؛ هم مشخص می‌کند که ایده‌آل‌ترین ماشین برای حمل بار چیست. مثلا گاهی بار برای نیسان سنگین نیست، اما ابعادش برای این ماشین مجاز نیست.

 

تاثیر ارزش بار

گذشته از وزن و ابعاد بار، ارزش مادی آن هم بر کرایه وانت بار موثر است. به این علت که ارزش کالا(ها) مستقیما روی هزینه بیمه آن تاثیر می‌گذارد. و همان‌طور که می‌دانید، باربری بین شهری بدون بیمه نامه معتبر امکان‌پذیر نیست.

به ازای هر یک میلیون بیمه که مشتری درخواست کند، ۱٫۰۰۰ تا ۲٫۰۰۰ تومان به هزینه باربری اضافه می‌شود. شرکت‌ها و مجموعه‌های باربری‌ای هم هستند که هزینه بارنامه را تا جایی (مثلا تا ۱۰۰ میلیون تومان) برای مشتری رایگان در نظر می‌گیرند، و مبلغی را به نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر اضافه نمی‌کنند.

در هرحالت، ارزش کالاها باید به صورت دقیق اعلام شوند تا بیمه صادرشده بتواند خسارت احتمالی را کاملا پوشش دهد.

 

تاثیر بسته‌بندی و اعزام کارگر

بسته به نوع باری که دارید، ممکن است به خدمات بسته‌بندی یا اعزام کارگر برای بار زدن و تخلیه احتیاج پیدا کنید. چنین مواردی یک مبلغ اضافه را به نرخ کرایه نیسان اضافه می‌کنند.

هزینه بسته‌بندی معمولا از شرکت به شرکت متفاوت است، و به صورت توافقی تعیین می‌شود. هزینه دستمزد کارگران هم برای هر نفر به ازای ساعت محاسبه می‌شود. این هزینه برای دو تا سه ساعت اول بارگیری ثابت است. اما اگر بیشتر شود، دستمزد کارگران افزایش خواهد داشت.

 

تاثیر وضعیت جاده‌ها

وضعیت کلی جاده‌های مسیر مدنظر هم روی نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر بی‌تاثیر نیست. ایام تعطیلات که جاده‌ها فوق‌العاده شلوغ هستند و یا یکطرفه می‌شوند؛ جاده‌های صعب‌العبور و کوهستانی، و همچنین شرایط آب‌وهوایی هم روی مبلغ نهایی موثر هستند.

این مسائل و اتفاقات دیگر مانند سیل و زلزله، هر مرحله از خدمات باربری را طولانی و بعضا غیرممکن می‌کند. به همین افزایش موقت کرایه دور از ذهن نخواهد بود.

 

تاثیر زمان باربری

زمان بارگیری، حمل و تخلیه بار هم بر هزینه وانت بار تهران به شهرستان و بالعکس تاثیر می‌گذارد. هزینه‌ای که ابتدای کار به مشتری اعلام می‌شود، علاوه بر هزینه کارگر، بسته‌بندی، بیمه و …، شامل تاخیر هم نمی‌شود. اگر راننده به طور خاص برای بارگیری یا تخلیه معطل شود، هزینه‌ای به فاکتور اضافه خواهد شد.

 

تاثیر شرایط محل بارگیری و تخلیه

گاهی اوقات محل بارگیری و تخلیه از نیسان فاصله زیادی دارد (بالای ۱۰ متر)، یا اینکه شرایط مناسبی ندارد. مثلا جاده خاکی است. و همان‌طور که می‌دانید، راننده‌ها تمایلی به ورود به مسیرهای خارج از جاده ندارند. در مناطق شهری، ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد هم روی هزینه تاثیر دارد.

گاهی اوقات مقصد هم مهم است. تا جایی که تاثیر نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر را حتی کمرنگ هم می‌کند. برای مثال، رانندگانی هستند که برای حمل بار به مشهد کرایه کمتری می‌گیرند. به چه دلیل؟ زیرا هم فرصت زیارت پیدا می‌کنند، هم مطمئن هستند که در راه برگشت، برای بار دیگری به آنها رجوع خواهد شد.

 

تاثیر هزینه سوخت

بالاتر به تاثیر هزینه سوخت بر کرایه وانت بار اشاره کردیم. نیسان‌ها در سه مدل تولید می‌شوند: بنزینی، دیزلی، و دوگانه سوز.

نمونه‌های بنزینی برای باربری گزینه‌های مطمئن‌تری هستند، چون قدرت بالاتری دارند. خوشبختانه بیشتر نیسان‌ها هم بنزینی هستند. مشخصا بین این سه مدل، نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر برای ماشین‌های بنزینی بیشتر است.

 

قیمت کرایه نیسان

 

آیا نیسان بهترین گزینه برای باربری است؟

با وجود عوامل متععدی که هزینه ارسال بار با وانت را تغییر می‌دهند، آیا استفاده از این ماشین‌ها برای جابه‌جایی کالاهای گوناگون ارزش‌اش را دارد؟ پاسخ مثبت است.

برای باربری‌های بین شهری و حتی درون شهری، اگر بار تا ۲ تن یا کمی بیشتر از آن وزن داشته باشد، نیسان یک انتخاب ایده‌آل است. این خودرو استحکام و مقاومت بیشتری از وانت‌های دیگر دارد که نهایتا تا یک تن بار را می‌توانند حمل کنند؛ آن هم بدون محدودیت‌های ماشین‌های بزرگ‌تری مانند خاور.

نیسان‌ها استهلاک کمتری هم دارند، و خودروهایی قدرتی با توان بالا محسوب می‌شوند. بنابراین، می‌توان مطمئن بود که هنگام انتقال بار در جاده اصطلاحا کم نمی‌آورند، واژگون نمی‌شوند، نمی‌خوابند، در پیچ‌وخم‌ها یا سربالایی‌ها دچار مشکل نمی‌شوند و …

به دلیل ابعاد خوب، نیسان بارهای مسقف و مجهز به پتو و ضربه‌گیر هم موجود هستند. موضوعی که ضمن حفاظت از بارها، باعث می‌شود که ظرفیت و جادار بودن این خودروها فدا نشود. همه این موارد مستقیما روی به موقع و سالم رسیدن بار به مقصد و افزایش رضایت مشتری هم تاثیر می‌گذارد.

 

استعلام نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر به همراه سایر هزینه‌ها

طبق توضیحات، نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر نه شامل بیمه‌نامه می‌شود، نه هزینه اعزام کارگر و بسته‌بندی و نه موارد دیگر.

متاسفانه قانون ثابتی برای کنترل و نظارت بر نرخ کرایه وجود ندارد، و بعضا شاهد مجموعه‌هایی هستیم که هزینه‌هایی غیرمنطقی را به مشتری اعلام می‌کنند، یا در شرایط مختلف و بحرانی، نرخ را به طرز عجیبی بالا می‌برند. البته قوانینی وجود دارند، اما یا کاربرد خود را در شرایط فعلی از دست داده‌اند، یا تمام شرکت‌ها آن را رعایت نمی‌کنند.

برای جلوگیری از بروز مشکل، و عدم پرداخت هزینه‌ای بیش از عرف بازار، توصیه می‌شود پیش از استخدام راننده و وانت، از شرکت‌های باربری موجود در شهرتان قیمت روز خدمات‌شان را استعلام کنید. برای این منظور می‌توانید از طریق اپلیکیشن موبایل یا وبسایت بازارهای آنلاین خدمات مانند «خدمت از ما» اقدام کنید.

این پلتفرم‌ها هزینه‌ای از کاربران خود دریافت نمی‌کنند، و متخصصان مدنظرشان را به آنها معرفی می‌کنند. به همین ترتیب، شما را هم به برترین مجموعه‌های باربری در شهرتان وصل می‌کنند. علاوه بر دریافت نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر به همراه سایر هزینه‌ها، می‌توانید با سوابق شرکت‌ها آشنا شوید و ببینید مشتریان آنها چقدر از آنها رضایت دارند.

 

انتهای رپرتاژ خبری /




نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر ۱۴۰۱ چقدر است؟

منبع:آنـــا
? نرخ کرایه نیسان برحسب کیلومتر ۱۴۰۱ چقدر است؟