نرخ بازده تعاونی ها در اقتصاد کشور مناسب نیست/ساماندهی تعاونی‌های مسکن در کرمان

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نرخ بازده تعاونی ها در اقتصاد کشور نسبت به عملکرد سایر بخش ها مناسب نیست و باید آسیب شناسی شود و نگاه ما در تعاونی ها این است که بتوانند بازده خوبی ایجاد کنند تا به این کمک کند خود مردم در […]

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نرخ بازده تعاونی ها در اقتصاد کشور نسبت به عملکرد سایر بخش ها مناسب نیست و باید آسیب شناسی شود و نگاه ما در تعاونی ها این است که بتوانند بازده خوبی ایجاد کنند تا به این کمک کند خود مردم در مسیر تعاونی ها حرکت نمایند.

دکترمحمدرضا پورابراهیمی عصر امروز ۱۲ شهریورماه در آئین تقدیر از تعاونی های برتر استان کرمان اظهار کرد: در بخش تعاون ظرفیت های خوبی در قانون اساسی و بخش های دیگر وجود دارد و می تواند در فعالیت ها مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به تلاش مجلس برای گسترش این ظرفیت افزود: سهم ما در بخش تعاون پائین است و باید ارتقاء پیدا کند اما راهبرد اصلی دولت و وزارتخانه در این بخش تا امروز مشخص نشده در حالی که باید راهبردها و استراتژی های بخش تعاون را در مسیر میان مدت تعیین کنیم که برنامه هفتم توسعه در استفاده و بهره گیری از بخش تعاون یکی از راه هاست.

پورابراهیمی تصریح کرد: پیشنهاد می کنم موانع مهمی که می تواند در قالب حکم قانونی و برنامه بلندمدت مدنظر قرار بگیرد به ما ارائه شود تا بتوانیم به تدوین احکامی که مسیر تعاونی ها در اقتصاد کشور را متفاوت کند، کمک کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نرخ بازده تعاونی ها در اقتصاد کشور نسبت به عملکرد سایر بخش ها مناسب نیست و باید آسیب شناسی شود و نگاه ما در تعاونی ها این است که بتوانند بازده خوبی ایجاد کنند تا به این کمک کند خود مردم در مسیر تعاونی ها حرکت نمایند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات تعاونی های مسکن اظهار کرد: چند وقت است مجموعه هایی چالش ایجاد کرده و به دلیل عدم اطلاع اعضاء، شاهد مشکلاتی در بخش مسکن هستیم و پرونده های زیادی در مراکز قضائی وجود دارد.

پورابراهیمی با اشاره به قول دولت سیزدهم در ایجاد یک میلیون واحد مسکونی گفت: یکی از تعاونی های پیشرو که در این زمینه می تواند کار کند تعاونی های مسکن است.

نماینده مردم کرمان در خانه ملت بیان کرد: به دلیل عدم تولید و عرضه مسکن در کشور، تقاضای انباشته وجود دارد و مجموعه واحدهای عرضه شده در سال های گذشته کمتر از ۱۰ درصد بوده و هر سال بر تقاضا افزوده می شود لذا ساماندهی تعاونی های بخش مسکن یکی از اولویت های ما در استان کرمان است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در بخش تعاونی های کشاورزی اقدامات خوبی صورت گرفته و ظرفیت های جدید برای تامین منابع مالی تعاونی ها وجود دارد.

وی ادامه داد: بزرگ ترین چالش حوزه تعاونی ها تامین منابع مالی است که اگر با محوریت اداره کل تعاون استان کرمان یک کارگروه در این زمینه تشکیل بدهیم با روش های جدید به راحتی می توان تامین مالی را انجام داد و امکان اتصال برای استفاده از بازار سرمایه تعاونی ها وجود دارد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: لایحه اصلاح قانون بخش تعاون در کمیسیون اقتصادی در حال رسیدگی است.

انتهای پیام




نرخ بازده تعاونی ها در اقتصاد کشور مناسب نیست/ساماندهی تعاونی‌های مسکن در کرمان

منبع: ایـسنا
? نرخ بازده تعاونی ها در اقتصاد کشور مناسب نیست/ساماندهی تعاونی‌های مسکن در کرمان