نخستین دانشگاه جامع فرهنگیان کشور در کرمان ایجاد می‌شود

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان گفت: نخستین دانشگاه جامع فرهنگیان کشور در استان کرمان با عنوان سردار سلیمانی احداث می‌شود. به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام عباس توان پیش از ظهر امروز در مجمع خیرین دانشگاه فرهنگیان کشور  با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: شخصیت معلم […]


مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان گفت: نخستین دانشگاه جامع فرهنگیان کشور در استان کرمان با عنوان سردار سلیمانی احداث می‌شود.

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام عباس توان پیش از ظهر امروز در مجمع خیرین دانشگاه فرهنگیان کشور  با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: شخصیت معلم علاوه بر کارهای علمی، فرهنگی، تربیتی و اخلاقی و مهارت‌ها با محل زندگی و تحصیل وی نیز شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر مکان مناسب وجود نداشته باشد، معلم به‌خوبی ساخته نمی‌شود و معلم، زمانی منزلت پیدا می‌کند که فضایی در شان او وجود داشته باشد اما فضای دانشگاه‌های فرهنگیان برای تربیت معلمان مناسب نیست و این فضاها مربوط به قبل از انقلاب هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان تصریح کرد: با فضاهای موجود دانشگاه فرهنگیان فقط یک چهارم نیاز را می‌توانیم تامین کنیم و باید فضا را گسترش دهیم، زیرا هر سال باید حدود ۴، ۵ هزار دانشجو را داشته باشیم تا یک سوم نیاز آموزش و پرورش تامین شود و با این فضاها نمی‌شود، تربیت معلم را داشت.

توان خاطرنشان کرد: زمینی در شان و جایگاه فرهنگیان از زمین‌های آموزش و پرورش به مساحت ۴۶ هکتار در اختیار دانشگاه فرهنگیان برای ساخت نخستین دانشگاه جامع فرهنگیان قرار دادند و از نظر سند و شرایط احداث دانشگاه آماده است و این دانشگاه با نام شهید «سردار سلیمانی» مزین می‌شود.

احداث اردوگاه دانش‌آموزی سردار سلیمانی با ۱۰۰ سوئیت مجهز

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: رهبری، دانشگاه فرهنگیان را مرکز و نقطه ثقل نظام آموزش و پرورش می‌دانند.

رضا رضایی ادامه داد: ۲۹ هکتار به اردوگاه دانش‌آموزی سپهبد سلیمانی با ۱۰۰ سوئیت و بهترین امکانات اختصاص داده شده است و زمینی به مساحت ۴۶ هکتار نیز برای ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان سردار سلیمانی اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان نیز در سخنانی اظهار داشت: دبیرستان دارالفنون یک تحول جدی در کشور ایجاد کرد و یا مدرسه رشدیه در تبریز انقلابی ایجاد می‌کند، چرا استان کرمان با این همه ظرفیت نتواند با یک دانشگاه تحولی عظیم ایجاد کند؟

مهدی احمدی با اشاره به اینکه نخستین دانشگاه جامع فرهنگیان کشور در استان کرمان با عنوان سردار سلیمانی احداث می‌شود، ادامه داد: سردار سلیمانی فقط متعلق به استان کرمان نیست، بلکه متعلق به قلوب ۸۰ میلیون ایرانی و مسلمانان آزاده جهان است و دانشگاه فرهنگیان در استان کرمان با توجه به سرمایه‌های مادی و معنوی می‌تواند طی دو، سه سال راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب





نخستین دانشگاه جامع فرهنگیان کشور در کرمان ایجاد می‌شود

منبع: فــارس
? نخستین دانشگاه جامع فرهنگیان کشور در کرمان ایجاد می‌شود