نامه فراحزبی ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن درباره برجام

به گزارش گروه منطقه و جهان فت فتو، ۵۰ قانونگذار آمریکا با نگارش نامه‌ای به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق احتمالی با ایران در خصوص رفع تحریم‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند. ۳۴ نماینده حزب دموکرات و ۱۶ نماینده حزب جمهوری‌خواه در این نامه از جو بایدن خواسته‌اند متن کامل هر گونه پیشنهاد مطرح‌شده برای بازگشت […]

به گزارش گروه منطقه و جهان فت فتو، ۵۰ قانونگذار آمریکا با نگارش نامه‌ای به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق احتمالی با ایران در خصوص رفع تحریم‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

۳۴ نماینده حزب دموکرات و ۱۶ نماینده حزب جمهوری‌خواه در این نامه از جو بایدن خواسته‌اند متن کامل هر گونه پیشنهاد مطرح‌شده برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای در اختیار کنگره قرار داده شود.

این قانونگذاران از دولت بایدن خواسته‌اند تمامی توافقات جانبی نیز در اختیار کنگره قرار داده شده و دولت قبل از ورود به برجام با نهاد قانونگذار درباره بازگشت به توافق مشورت کند. 

در این نامه آمده است: «ما عمیقاً درباره چندین بند که ممکن است در متن نهایی توافق با اصلی‌ترین دولت حامی تروریسم گنجانده شود نگران هستیم.»

نمایندگان کنگره آمریکا مدعی شده‌اند ایران در نتیجه به دست آوردن حدود ۱ تریلیون دلار در نتیجه رفع تحریم‌ها طی یک دهه آینده خطر مفرطی علیه آمریکایی‌ها در داخل و یا خارج از مرز‌های این کشور خواهد بود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «اضافه بر این، گزارش شده است که ذیل توافق پیشنهادی، روسیه بدون هیچ مکانیسم نظارتی از سوی ایالات متحده یا شرکای اروپایی ناظر غیررسمی پایبندی [ایران به توافق]و نگهدارنده اورانیوم غنی‌شده ایران خواهد بود.»

در بخش پایانی این نامه آمده است: «ما از شما می‌خواهیم قبل از تقدیم متن کامل توافق و تمامی توافقات جانبی به کنگره، وارد توافق نشوید.»

 
در حال تکمیل…




نامه فراحزبی ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن درباره برجام

منبع:آنـــا
? نامه فراحزبی ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن درباره برجام