ملاک تعیین قیمت نرخ نان ضریب تبدیل و تعداد کیسه های ارد جهت پخت است/ نرخ مصوبی برای نان فانتزی تعیین نشد

داریوش ماهری نیز گفت: سیاست دولت در خصوص تعیین قیمت نان های حجیم و نیمه حجیم در نانوایی های دولتی بر اساس عرضه و تقاضاست اما ملاک قیمت گذاری ضریب تبدیل ارد به نان و تعداد کیسه های ارد در پخت روزانه است. به گزارش فت فتو؛ صبح امروز کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار در […]

داریوش ماهری نیز گفت: سیاست دولت در خصوص تعیین قیمت نان های حجیم و نیمه حجیم در نانوایی های دولتی بر اساس عرضه و تقاضاست اما ملاک قیمت گذاری ضریب تبدیل ارد به نان و تعداد کیسه های ارد در پخت روزانه است.

به گزارش فت فتو؛ صبح امروز کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار در محل استانداری کرمان برگزار شد.

مهدی حسینی نژاد مدیر کل صمت استان کرمان در این جلسه گفت: تعداد کل بازرسی هایی که در روز گذشته در استان انجام شده است با ۹۰ تیم به تعداد ۱۵۹ نفر و ۴ بازرس از حافظان نظام بوده است.

وی ادامه داد: از تعداد کل بازرسی های انجام شده ۱۴۶۴ عدد توسط سازمان صمت صورت گرفته  که منجر به تشکیل ۱۰۸ پرونده شده است.

حسینی نژاد افزود:۳۷۵ بازرسی توسط جهاد کشاورزی نیز صورت گرفته که تعداد ۲۵ محرز شده است بنابر این مجموعا ۱۸۳۹ بازرسی توسط نهاد های نظارتی و حافظان سلامت در ۲۴ ساعت گذشته انجام شده  است و ۱۸۹ پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

داریوش ماهری مدیرکل غله استان کرمان گفت: تعیین قیمت نان های حجیم و نیمه حجیم در نانوایی های دولتی بر اساس عرضه و تقاضا است.

وی افزود: رشد قیمتی تا ۳ برابر نرخ قبلی آن در  تغییرات قیمتی  نان فانتزی در برخی از استان ها اعمال شده است، ولی در استان کرمان هنوز محقق نشده است.

مدیر کل غله ضریب تبدیل و تعداد کیسه پخت را دو گزینه ملاک تعیین قیمت گذاری عنوان کرد و گفت: کارخانه های آرد نیز از این ازاد سازی متضرر هستند و کمبود سرمایه در گردش دارند.

 
ماهری تاکید کرد: یکی از مزایای آرد داخلی سبوس گیری است که درآمد خوبی حاصل از سبوس گیری  و فروش آن صورت می گیرد و این سبوس حتی  به سایر استان ها ارسال می شود.

وی کمبود سرمایه در گردش کارخانجات را یکی از مشکلات دیگر در مسیر تولید دانست و گفت: در حالی که قیمت خرید این کارخانجات بالاتر رفته است اما درامد کاهش یافته بنابر این پیشنهاد ما این است که با اخذ تضامین و وثایق کافی گندم امانی در اختیار کارخانه داران قرار گیرد.

 رضا سنجری, مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: با توجه به گزارش هایی که داده شده است ضریب تبدیل نان را  ۱و نیم محاسبه کرده ایم که از هر کیسه آرد ۴۸۰ قرص نان تولید می شود که با وزن ۱۲۵ گرم از کیسه ۴۰ کیلویی آرد تهیه شود.

وی ادامه داد: اختلاف زیاد محاسباتی بین نانوایان داشتیم زیرا تعداد کیسه هایی که نان پخت می کنند با دریافتی انان متفاوت است.

سنجری اذعان کرد: برخی نانوایان ۱۸ کیسه  ارد دریافت می کنند اما فقط ۴ کیسه نان پخت می شود و مابقی فراوردهای ارد مانند پیراشکی و بیسکوییت و نان بربری  هستند.

وی تاکید کرد: نانوایان مدعی هستند که از هر کیسه  آرد ۴۰ کیلویی ۳۶۰ عدد قرص نان تولید می شود.

 رضا سنجری, مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی تاکید کرد: درصد اختلاف قیمتی بین ما و نانواها ۵۰۰ تومان است که باید ارزانتر شود .

مهرابی معاون اقتصادی استانداری کرمان  اذعان کرد: در کارگروه تنظیم بازار قبل از اعمال تغییرات اصلاح ساختاری قیمت مصوب تعیین شده  به ۱۳۰۰ تومان رسیده بود که با تغییرات  اعمال شده در هدفمندی یارانه ها نهایت ۱۰۰ گرم به حجم نان اضافه شده باشد، پس قیمت ۲ هزار تا ۳و ۵۰۰ تومان که عدد منطقی تری است پیشنهاد فعلی ماست.

وی با بیان اینکه تا ظهر امروز باید عدد لازم تصویب شود، گفت: باید تعداد کیسه های پخت  هر نانوایی مشخص شود زیرا مصرف کننده نباید ضرر کم کاری یا ناتوانی تولید کننده را بپردازد .

ارسالان میری مدیر کل تعزیرات استان کرمان تاکید کرد: برخی پرونده های ارجاعی نیز از لحاظ فنی مشکل دارند و بازرسی های مستمر در حال انجام است که باید نکات موردی که وجود دارد صرف گزارش پرونده شکل نگیرد و با نظارت دقیق و کیفی سازی را بر کمیت ترجیح دهند.

میری مدیر کل تعزیرات: ادارات تعزیرات  ما در ۹ شهرستان  در رسیدگی به پرونده های ارسال شده دچار مشکل شده اندو علت عدم رسیدگی به موقع حضور مسولان  در جلسات متفاوت است

وی عنوان کرد: عملکرد ما از نظر استان شاید مثبت تلقی نشود بنابر این علت عدم  رسیدگی به موقع نیروی نا کافی و حتی شکل گیری پرونده هایی که از چند مسیر ارجاع می شوند؛ است.

انتهای پیام/طهماسبی
 




ملاک تعیین قیمت نرخ نان ضریب تبدیل و تعداد کیسه های ارد جهت پخت است/ نرخ مصوبی برای نان فانتزی تعیین نشد

منبع:آرمـان
? ملاک تعیین قیمت نرخ نان ضریب تبدیل و تعداد کیسه های ارد جهت پخت است/ نرخ مصوبی برای نان فانتزی تعیین نشد