مصلحین و حکمین قرآنی جلوه‌ای از مشارکت مردم برای حل و فصل اختلافات هستند

رئیس دادگستری شهرستان رودبار جنوب گفت: مصلحین و حکمین قرآنی، جلوه‌ای از مشارکت و حضور مردم برای حل و فصل اختلافات با تکیه بر مسائل حقوقی و خانوادگی هستند. به گزارش فت فتو از کرمان، محمد فرجام‌طاهری، رئیس دادگستری شهرستان رودبار جنوب امروز شنبه ۲۰ شهریور‌ماه در نشست با مصلحین و حکمین قرآنی رودبار جنوب […]

رئیس دادگستری شهرستان رودبار جنوب گفت: مصلحین و حکمین قرآنی، جلوه‌ای از مشارکت و حضور مردم برای حل و فصل اختلافات با تکیه بر مسائل حقوقی و خانوادگی هستند.

به گزارش فت فتو از کرمان، محمد فرجام‌طاهری، رئیس دادگستری شهرستان رودبار جنوب امروز شنبه ۲۰ شهریور‌ماه در نشست با مصلحین و حکمین قرآنی رودبار جنوب که با حضور امام جمعه شهرستان برگزار شد، به تشریح جایگاه مشارکت‌های مردمی در سند تحول قضایی پرداخت و افزود: مصلحین و حکمین قرآنی جلوه‌ای از مشارکت‌ها و حضور مردم برای حل و فصل  اختلافات با تکیه بر مسائل حقوقی و خانوادگی هستند که عملکردشان در شهرستان رودبارجنوب در یک سال گذشته مثبت ارزیابی می‌شود.

این مقام قضایی ضمن اشاره به ظرفیت بسیار خوب شهرستان رودبار جنوب در صلح و سازش، عنوان کرد: ایجاد ساختارهای جدید مانند اورژانس‌های قضایی و ستاد صبر نیز در جهت توسعه فرهنگ صلح وسازش انجام شده که به خوبی در حال نهادینه شدن است.

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش، امام جمعه شهرستان رودبار جنوب نیز در این نشست ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای مصلحین و حکمین قرآنی با روایت حدیثی از امام باقر علیه السلام که فرموده است: «کسی که میان دو نفر از شیعیان صلح ایجاد کند، ارزش آن بالاتر از یک سال روزه و نماز مستحبی است» اهمیت این کار را مورد تأکید قرار داد.

وی بر ترویج روحیه جوانمردی، گذشت و توجه به درخواست‌های جوانان و ازدواج آن‌ها و ترویج وفای به عهد و الگو بودن سران طایفه برای دیگران تأکید کرد.

 

انتهای پیام




مصلحین و حکمین قرآنی جلوه‌ای از مشارکت مردم برای حل و فصل اختلافات هستند

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? مصلحین و حکمین قرآنی جلوه‌ای از مشارکت مردم برای حل و فصل اختلافات هستند