مصرف گاز مشترکان استان کرمان به ۲۸ میلیون متر مکعب رسید

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز استان کرمان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مصرف گاز مشترکان استان به حدود ۲۸ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به شبانه روز قبل خود یک میلیون مترمکعب افزایش داشته است. – اخبار استانها – علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به برودت هوا، کاهش شدید […]

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز استان کرمان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مصرف گاز مشترکان استان به حدود ۲۸ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به شبانه روز قبل خود یک میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

– اخبار استانها –

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به برودت هوا، کاهش شدید دما و بارش برف در نقاط مختلف استان کرمان، اظهار داشت: کاهش دما در سطح استان مصرف گاز مشترکان را به میزان زیادی افزایش داده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مصرف گاز مشترکان استان کرمان به چیزی در حدود ۲۸ میلیون متر مکعب رسیده است، گفت: این میزان نسبت به شبانه روز قبل خود یک میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز شهرستان‌های استان کرمان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مصرف گاز استان کرمان در بخش خانگی بوده است، بیان کرد: در دو هفته گذشته نسبت به هفته‌های قبل‌تر حدود ۲۰ درصد افزایش مصرف گاز استان را بخش خانگی داشتیم و حدود ۲۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز ما در بخش خانگی بوده است.

وی با بیان اینکه این افزایش مصرف به دلیل کاهش دما در سطح استان کرمان بوده است، گفت: فصل سرد سال همچنان ادامه داشته و از همه مشترکان درخواست داریم با صرفه‌جویی در مصرف گاز کمک کنند که استمرار جریان گاز را برای همه هم استانی‌ها و هموطنان داشته باشیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی صرفه‌جویی در مصرف گاز بسیار اهمیت دارد تا با قطعی و افت فشار گاز مواجه نباشیم، بیان کرد: هر یک درجه کاهش دمای محیط باعث صرفه‌جویی ۶ درصدی در مصرف گاز می‌شود و این کاهش یک درجه‌ای دما، چیزی در حدود یک میلیون مترمکعب در ۲۴ ساعت صرفه‌جویی در مصرف گاز را به همراه دارد.

۳۵ درصد مشترکان گاز استان کرمان جزو پرمصرف‌ها قرار گرفتند

وی با بیان اینکه تنظیم دمای آبگرم منازل بین دمای ۵۰ تا ۶۰ درجه بسیار مناسب است، افزود: خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌هایی که استفاده‌ای از آنها نمی‌شود در کاهش مصرف گاز و مدیریت آن بسیار موثر است.

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز شهرستان‌های استان کرمان بیان کرد: قطع سیستم گرمایش منازل در زمانی که در خانه نیستند، استفاده از لباس گرم و مناسب زمستانی و استفاده از پرده ضخیم در منازل، استفاده از شعله‌های مناسب اجاق گاز و عدم استفاده از شومینه به دلیل بهره‌وری پایین آن توصیه می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/




مصرف گاز مشترکان استان کرمان به ۲۸ میلیون متر مکعب رسید

منبع: تسنــیم
? مصرف گاز مشترکان استان کرمان به ۲۸ میلیون متر مکعب رسید