مشکل کلاس‌های درس غیراستاندارد در رفسنجان/خیران به کمک بیایند

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به مشکلات فیزیکی و غیراستاندارد بودن کلاس‌های درس افزود: شرکت‌ها‌، کارخانه‌ها و ارگان‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند، خیران نیز پای کار باشند تا مشکلات آموزش و پرورش را به حداقل برسانیم. به گزارش فت فتو از رفسنجان، حسین تقوی‌رشیدی پیش از ظهر امروز  در نشست خبری، […]


مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به مشکلات فیزیکی و غیراستاندارد بودن کلاس‌های درس افزود: شرکت‌ها‌، کارخانه‌ها و ارگان‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند، خیران نیز پای کار باشند تا مشکلات آموزش و پرورش را به حداقل برسانیم.

به گزارش فت فتو از رفسنجان، حسین تقوی‌رشیدی پیش از ظهر امروز  در نشست خبری، سال تحصیلی گذشته را سالی سخت و پر از محنت به‌واسطه وجود بیماری کرونا دانست و افت تحصیلی دانش‌آموزان را علاوه بر ایران در سایر نقاط جهان ذکر کرد و وجود این بیماری را موجب مشکلات تربیتی دانست.

وی از کسب رتبه‌های برتر دانش‌آموزان رفسنجانی در زمینه‌های مختلف ازجمله کنکور سراسری و مسابقات کشوری قرآن یاد کرد و گفت: استعدادهای زیادی در دانش‌آموزان این شهرستان وجود دارد که متاسفانه هنوز توان و امکانات شکوفایی و پرورش این استعدادها نیست و این موضوع ما را رنج می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به مشکلات فیزیکی و غیراستاندارد بودن کلاس‌های درس افزود: شرکت‌ها‌، کارخانه‌ها و ارگان‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند، خیران نیز پاز کار باشند تا مشکلات آموزش و پرورش را به حداقل برسانیم.

محمد شیخ‌زاده معاون پرورشی آموزش و پرورش رفسنجان هم در این جلسه از هزینه ۴۶ میلیون تومانی با کمک مس سرچشمه رفسنجان برای مسابقات فرهنگی خبر داد و حوزه معاونت پرورشی را از حوزه‌های مهم برشمرد.

وی یادآور شد: اولین یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم برگزار و از ۳۰ خانواده شهید دانش‌آموز و فرهنگی تجلیل شد، هر سال رتبه‌های اول استان و کشور در مسابقات مختلف کسب و مورد تجلیل قرار گرفتند.

شیخ‌زاده عنوان کرد: ۴۴۵۰ متر مربع به فضاهای ورزشی در سال گذشته شامل سالن فوتبال، کشتی

 و… با مبلغ بیش از ۲ میلیارد تومان اضافه شد و سال جاری چهار پروژه ورزشی به متراژ ۲۴۰۰ متر در حال آماده‌سازی داریم.

شریف، معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان هم در این جلسه اظهار داشت:  ۱۱۸ مدرسه دولتی، ۸۶ مدرسه غیردولتی و ۱۲۰ مرکز مستقل پیش دبستانی داریم، سال گذشته ۱۵۰ نیروی جدیدالورود داشتیم که مجبور شدیم آموزش‌های لازم را ارائه کنیم.

وی بیان داشت: بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان روستایی و ۵۰ درصد دانش‌آموزان شهری در آموزش‌های حضوری در خصوص کرونا شرکت کردند و مابقی از طریق آموزش در فضای مجازی بهره‌مند شدند.

ابراهیمی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان در ادامه این جلسه با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش بالغ بر ۱۴ پروژه است که یا افتتاح یا در دست اجرا هستند.

وی عنوان کرد: ۳۳۰ تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان با همکاری خیران و شرکت مس رفسنجان خریداری شد و اقلام بهداشتی ازجمله مواد ضدعفونی، ۱۱۰ سطل درب‌دار، بیش از ۵۰ هزار عدد ماسک و … برای مدارس فراهم شد.

میرزایی معاون متوسطه مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان اظهار داشت: امسال در کنکور سراسری یک نفر رتبه تک‌رقمی کنکور ریاضی، ۶ نفر رتبه دو رقمی دارند و ۶۸ نفر رتبه زیر ۳ هزار، ۲۴ نفر  زیر یک‌هزار داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال افت بسیار جدی برای دوره متوسطه پیش‌بینی می‌کردیم با گزارشی که گرفتیم این افت چندان جدی نبود.

حسینی معاون پژوهشی مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان هم در این جلسه تصریح کرد: در سه سال گذشته در هر سال بیش از ۶۰۰ هزارنفر ساعت بعد از تهران، اصفهان و مشهد دوره توانمندسازی داشتیم که با همکاری مجموعه مس و خیران انجام شده است.

وی بیان کرد: با شیوع کرونا مدل آموزشی به چالش کشیده شد و استفاده حداکثری از تکنولوژی آموزشی پا به عرصه گذاشت، حوزه پژوهشی مدیریت آموزش و پرورش دوره سیستم مدیریت یادگیری را شروع کرد و دبیران، مدیران و مجموعه کادر اداری مدارس به‌مدت هر نفر ۴۰ ساعت تحت آموزش قرار گرفتند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ق




منبع:فــارس
? مشکل کلاس‌های درس غیراستاندارد در رفسنجان/خیران به کمک بیایند