مشکلی برای پذیرش دانش‌آموزان اتباع افغان در استان کرمان نداریم / بازگشایی حضوری مدارس تدریجی انجام می‌شود

گروه استان‌ها – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه از روز گذشته واکسیناسیون دانش آموزان آغاز شده گفت: بازگشایی مدارس تدریجی انجام می‌شود و مشکلی هم برای پذیرش دانش آموزان اتباع افغانستانی نداریم. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، احمد اسکندری‌نسب صبح امروز در نشست خبری با اصحاب […]

گروه استان‌ها – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه از روز گذشته واکسیناسیون دانش آموزان آغاز شده گفت: بازگشایی مدارس تدریجی انجام می‌شود و مشکلی هم برای پذیرش دانش آموزان اتباع افغانستانی نداریم.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، احمد اسکندری‌نسب صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه این هفته یادآور رشادت‌های رزمندگان کشورمان در طول هشت سال دفاع مقدس است اظهار داشت: دانش آموزان شهید ما از آنچه که داشتند و نداشتند و مهمترین سرمایه خود که جانشان بود گذشتند و به این درجه از انسانیت رسیدند که در راه خدا جانفشانی کنند.
وی با بیان اینکه رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله خاطرات بسیار زیادی از فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی دارند گفت: خاطراتی از مجاهدت‌ها، پیروزی‌ها و جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌ها؛ خاطراتی از عملیات‌های پرافتخاری که با فرماندهی حاج قاسم به پیروزی می‌رسیدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس به‌عنوان یک رویداد بسیار مهم هستیم و امیدواریم سال تحصیلی جدید سراسر موفقیت برای دانش آموزان در جبهه علم و دانش باشد افزود: در بحث بازگشایی مدارس آنچه که باید انجام بدهیم را انجام خواهیم داد تا مدارس به‌صورت حضوری برگزار شود.
وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان و آرامش آنها را اولویت کاری خود می‌دانیم ادامه داد: برخورداری دانش آموزان از تعلیم و تربیت با کیفیت از اصول آموزش و پرورش استان کرمان است.

نقشه راه آموزش در شرایط کرونایی به تمامی مدارس ابلاغ شده است

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه نقشه راه آموزش در شرایط کرونایی برای انواع مدارس کم جمعیت و پرجمعیت تهیه و به مدارس ابلاغ شده است گفت: مدارس در سال تحصیلی گذشته تعطیل بود و تلاش‌های زیادی کردیم تا دانش آموزان از چرخه آموزشی عقب نیفتند با این وجود هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه فضای مدرسه در تعلیم و تربیت و رشد آموزشی دانش آموز بسیار اهمیت دارد افزود: مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است وهر اتفاقی که قرار است برای آینده کشور رخ بدهد امروز از مدرسه شکل می‌گیرد و یک پایگاه مهم است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه پروژه مهر ۱۴۰۰ از مدت‌ها پیش در استان در حال اجرا است تا کمبودها و نواقص در مدارس برطرف شود بیان کرد: مدارس بسیار خوبی در حاشیه شهر کرمان و شهرک‌های پرجمعیت ساخته شده که امسال از آنها استفاده می‌شود.
وی با عنوان اینکه ۱۰ مدرسه جدید با جمعیت زیاد نیز در شهر کرمان در حال ساخت است گفت: در این سال‌ها تجهیزات بسیار خوبی در اختیار هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش گذاشته شده است.

بیش از ۹۰ درصد از فرهنگیان استان کرمان واکسینه شدند

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس بدون دغدغه و همراه با آرامش دانش آموزان را به صورت تدریجی در برنامه داریم که کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار شود افزود: بیش از ۹۰ درصد از فرهنگیان استان کرمان واکسینه شدند.
وی با بیان اینکه از روز گذشته واکسیناسیون دانش آموزان در استان کرمان نیز آغاز شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد گفت: عدالت آموزشی در استان را دنبال می‌کنیم و حدود ۷۰۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش آموز در استان داریم که هیچکدام بدون معلم نیستند.

توزیع کتب درسی تمام دانش آموزان تا پایان هفته انجام می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وجود ۲۷۶ مدرسه زیر ۵ نفر دانش آموز در استان بیان کرد: بالای ۹۸ درصد دانش آموزان ثبت نام خود را انجام دادند و تا آخر هفته کتب درسی تمام دانش آموزان توزیع می‌شود و بسیاری کتاب خود را دریافت کردند.
وی با بیان اینکه هوشمندی مدارس در استان را با جدیت پیگیری می‌کنیم و خیرین نیز همکاری خوبی داشتند افزود: روستاهای بدون اینترنت را شناسایی کرده‌ایم و هماهنگی شده که زیرساخت‌ها لازم در این استان‌ها فراهم شود.
اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه سوم مهرماه زنگ بازگشایی مدارس، در تمام مدارس استان کرمان نواخته می‌شود گفت: بیماری کرونا نباید باعث تعطیلی آموزش شود با این وجود مهمترین اصل در بازگشایی مدارس سلامت دانش آموزان است که برای ما اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه باید این اقناع‌سازی در جامعه ایجاد شود که حضور دانش آموز در مدرسه و برگزاری کلاس حضوری در ابعاد مختلف خیلی بهتر است ادامه داد: نسخه جدید شاد با امکان گفت‌وگوی معلم و دانش آموز نیز تهیه شده که در این هفته رونمایی می‌شود.

مشکل کمبود فضای آموزشی شهر کرمان تا ۲ سال آینده برطرف می‌شود

وی با عنوان اینکه سرانه سلامت به حساب مدارس واریز شده و مدارس باید ضدعفونی شوند افزود: در شهر کرمان کمبود مدرسه داریم و ساخت مدارس در شهر کرمان در اولویت است و امیدواریم تا دو سال آینده این مشکل برطرف شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه امسال شش هزار نفر جذب نیروی انسانی برای آموزش و پرورش داشتیم که در سه دهه آینده خدمت‌رسانی می‌کنند گفت: ۳۱۰ پروژه نیمه تمام در استان داشتیم که همه تعیین تکلیف شدند.
وی با بیان اینکه در جذب کمک‌های خیرین رشد ۷۰۰ درصدی داشتیم و حدود ۲۵۰ میلیارد تومان خیرین در ساخت مدرسه مشارکت داشتند افزود: دبیرخانه دائمی جشنواره علمدار در استان کرمان دائر شده است.
اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه این جشنواره با محوریت سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی است گفت: در برگزاری جشنواره علمدار ترویج مکتب شهید سلیمانی را پیگیری می‌کنیم.

آخرین تصمیم‌گیری درباره زمان و نحوه بازگشایی مدارس استان کردستان/حضوری یا غیرحضوری؟
بازگشایی مدارس در استان قزوین منوط به تکمیل واکسیناسیون شد
برنامه‌های ویژه شبکه دو برای برای بازگشایی مدارس
۳ مدل برای بازگشایی مدارس مدنظر است

مشکلی در پذیرش دانش آموزان اتباع افغانستانی در مدارس کرمان وجود ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در پذیرش دانش آموزان اتباع افغانستانی در مدارس هیچ مشکلی وجود ندارد و فرقی بین این دانش آموزان با سایر دانش آموزان نیست بیان کرد: اعتقاد داریم تحت هیچ شرایطی هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل باز بماند.
وی با بیان اینکه بخاری نفتی در مدارس استان کرمان وجود ندارد افزود: در جاهایی که شبکه گاز وجود ندارد از بخاری‌های تابشی برای گرمایش کلاس درس استفاده می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/ی




مشکلی برای پذیرش دانش‌آموزان اتباع افغان در استان کرمان نداریم / بازگشایی حضوری مدارس تدریجی انجام می‌شود

منبع:تسنــیم
? مشکلی برای پذیرش دانش‌آموزان اتباع افغان در استان کرمان نداریم / بازگشایی حضوری مدارس تدریجی انجام می‌شود