مشکلات کارخانه تغلیظ دره زار و درآلو باید رفع شود/ لزوم قطع ید سرمایه گذاران ناکارامد از برخی پروژه های علوم پزشکی

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان با انتقاد از طرح هایی که سال ها نیمه کاره رها شدند؛ خواست، تا برخی از طرح ها از دست سرمایه گذاران خلع ید شوند، در ادامه جلسه نیز مصوب شد تا رفع مشکل واحدهای تولیدی با اولویت کارخانه های دره زار و درآلو به سرعت انجام شود. به گزارش” […]

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان با انتقاد از طرح هایی که سال ها نیمه کاره رها شدند؛ خواست، تا برخی از طرح ها از دست سرمایه گذاران خلع ید شوند، در ادامه جلسه نیز مصوب شد تا رفع مشکل واحدهای تولیدی با اولویت کارخانه های دره زار و درآلو به سرعت انجام شود.

به گزارش” فت فتو “ستاد اقتصاد مقاومتی استان با موضوع تحقق و عدم پریشرفت پروژه های اقتصادی با مجری گری دستگاه های اجرایی استان با ریاست محمد مهدی
فداکار استاندار کرمان و مدیران دستگاه های اجرایی و دبیری سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

جعفر رودری در ابتدای جلسه به ارائه گزارشی در خصوص پروژه های اقتصاد مقاومتی استان پرداخت و گفت: ۳۹۴ پروژه درحال حاضر با ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی  در دست اجرا هستند که تا پایان سال به ۸۸ درصد سهمیه ابلاغی استان خواهند رسید.

وی ادامه داد: در نیمه سال ۱۴۰۱ پروژه ها ۴۶ درصد پیشرفت فزیکی داشته اند که با توجه به سهم ۷٫۷ درصد اشتغال با سرمایه گذاری ۹۱ هزار میلیارد تومان پروزه درحال اجرا است.

مدیر کل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان عنوان کرد: صنعت و معدن شمال استان با ۲۳ پروزه در حال اجرا در رتبه نخست قرار دارد و بعد از آن جهاد کشاورزی است، که بیشترین طرح ها را مجری گری می کنند.

مهدی حسینی نژاد در ادامه این نشست عنوان کرد: ۲۳ پروژه با موفقیت در حال اجرا است و اکثریت به زودی به بهره برداری می رسند و یا با ۹۰ درصد پیشرفت در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه ۶ پروژه صنعتی معدنی ما از جمله کارخانه تغلیظ درآلو و دره زار که باید به بهره برداری برسند و در مرحله برگزاری آزمون استخدامی هستند، هنوز در تامین آب و زمین دچار مشکل هستند و عملا دستگاه های اجرایی با ما همکاری لازم را ندارند.

مدیر کل صمت شمال به پروژه کاوند نهان اشاره کرد و گفت: این پروژه نیازمند برق است به همین علت باید خط انتقال برق را با اجازه شرکت برق آغاز کند، بنابر این درخواست کرده است، تا هزینه ۷۰۰ میلیاردی را پرداخت کند و به زیرساخت های شهری، شهر راور هم کمک کند به صورت تهاتر که قبض برق روی فیش های گل گهر محاسبه و اندازه گیری شوند.

حسینی نژاد تاکید کرد: اگر شرکت برق منطقه ای و توزیع شمال اجازه انتقال خط ۷ مگاواتی برق را برای این واحد صادر کنند با تهاتر به راحتی یک واحد معدنی می تواند هم برق کارخانه تولیدی و هم برق شهر را تامین کند.

وی پتروشیمی فجر را نیز یک واحد نیمه کاره عنوان کرد و گفت: این واحد تولیدی درخواست تسهیلات داشته است و ۱۳ سال این طرح در حال اجراست و هنوز مشکل تخصیص زمین و مجوز های آن هستند، که امور اراضی و سازمان محیط زیست هنوز مجوز لازم را برای اجرای پروژه صادر نکرده اند.

مدیر کل صمت شمال در پایان خاطر نشان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی یعنی  به راحتی  مشکلی را  در بین دستگاه ها  حل کردن که متاسفانه مدیران همکاری لازم را ندارند و لازم است همه پای کار بیایند تا پروژه ها به راحتی تسهیل و اجرایی شوند.

محمد مهدی فداکار در این جلسه مصوبه رفع مشکل این واحد های تولیدی با اولویت کارخانه های دره زار و درآلو را صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه حفاظت و احیای تالاب‌ها و رودخانه‌های استان کرمان یک ضرورت است، گفت: این پروژه (پتروشمی فجر)در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان که یک پروژه ملی هم بوده، آمده است و حتماً باید پیگیری شود.

دستگاه بعدی جهاد کشاورزی بود تا به عدم تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی اشاره کند، با عنوان شدن این موضوع که فصل زراعی ما بر طرح ها اثر گذار است و اکثریت طرح های کشت و زرع در نیمه دوم سال رخ می دهد و ضمن اینکه هزینه و اعتبار مکانیزاسیون بخش کشاورزی هم به جهاد پرداخت نشده است، مقرر شد تا در ۶ ماهه بعدی سال بعد از تخصیص اعتبار از سوی سازمان مدیریت به اراده گزارش عملکرد بپردازد.

یکی از طرح هایی که در این جلسه مورد اعتراض استاندار نیز بود ” طرح هلدینگ دارویی هورخش دارو بود که تنها ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

محمد مهدی فداکار به اعضای علوم پزشکی کرمان گفت: این طرح می تواند از دست سرمایه گذار قبلی خلع ید شود زیرا شرکتی که توان سرمایه گذاری ندارد و در خواست تسهیلات و بعد از ان سند تک برگ کرده است در حالی که اصلا طرح را به نتیجه نرسانده است و مشخص است که توان اجرایی ندارد را باید رها کند.

وی ادامه داد: ۸۰ هکتار زمین به این طرح اختصاص داده شده است و عملا چند سال رها شده است و تازه سرمایه گذار تصمیم گرفته است، کارهایی انجام دهند بنابر این علوم پزشکی خودش طرح  دیگری را شروع کرده در همین زمین ها می تواند آنها را اجرا کند و طبق ماده ۲۳ در جوار آن طرح جدیدی اجرا شود .

از دیگر مباحث مورد طرح در این جلسه سفر سفیران بهداشت از اروپا در خصوص بررسی سموم درمحصولات جنوب بود که مقرر شد تا ازمایشگاه جیرفت تجهیز شود ضمن اینکه کارهای خوبی هم انجام شده اند.

در خاتمه خانه هنرمند از مهمترین مباحثی بود که مطالبه اصحاب رسانه نیز بود تا کنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و  اردیبهشت ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید این واحد نیز درگیر مشکلات زیر ساختی بود که مقرر شد تا به زودی رفع شوند.

انتهای پیام/ طهماسبی

 




مشکلات کارخانه تغلیظ دره زار و درآلو باید رفع شود/ لزوم قطع ید سرمایه گذاران ناکارامد از برخی پروژه های علوم پزشکی

منبع:آرمـان
? مشکلات کارخانه تغلیظ دره زار و درآلو باید رفع شود/ لزوم قطع ید سرمایه گذاران ناکارامد از برخی پروژه های علوم پزشکی