مسجد تاریخی روستای جهانی میمند مرمت شد

رضا ریاحیان از مرمت و بهسازی مسجد تاریخی روستای جهانی میمند خبر داد. به گزارش فت فتو؛ رضا ریاحیان گفت: در راستای طرح ساماندهی و مرمت فضاهای دستکند روستای جهانی میمند با همکاری شورای اسلامی، پایگاه جهانی و هیات امنای مسجد این روستا، فضای داخلی مسجد، محوطه جلوی حسینیه و همچنین بخشی از شبکه معابر […]

رضا ریاحیان از مرمت و بهسازی مسجد تاریخی روستای جهانی میمند خبر داد.

به گزارش فت فتو؛ رضا ریاحیان گفت: در راستای طرح ساماندهی و مرمت فضاهای دستکند روستای جهانی میمند با همکاری شورای اسلامی، پایگاه جهانی و هیات امنای مسجد این روستا، فضای داخلی مسجد، محوطه جلوی حسینیه و همچنین بخشی از شبکه معابر روستای مذکور مرمت و ساماندهی شده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند افزود: با توجه به اینکه مراسم جوش‌زنی یکی از مراسم‌های آیینی ثبت شده استان کرمان به شمار می‌رود و روستای میمند یکی از مناطقی است که این مراسم به صورت پرشور در آن برگزار می‌شود، بنابراین فراهم کردن زمینه برای هر چه بهتر برپا شدن این مراسم از ضروریات به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مراسم آیینی جوش‌زنی سال گذشته در ایام محرم و صفر با حضور تعداد زیادی از عزاداران حسینی در روستای جهانی میمند برگزار شد.

ریاحیان خاطرنشان کرد: در طرح اجرا شده از مصالح بوم‌ آور استفاده و تمامی ضوابط سازمانی جهانی یونسکو نیز رعایت شده است.

انتهای پیام/م
 




مسجد تاریخی روستای جهانی میمند مرمت شد

منبع:آرمـان
? مسجد تاریخی روستای جهانی میمند مرمت شد