مرکز کرمانشناسی از انتشار روایت‌های ناروا از تمدن این خطه جلوگیری کرد

استاندار کرمان گفت: شکل‌گیری مراکز و ساختار‌هایی همانند کرمانشناسی اجازه روایت‌های ناروا از هویت و تمدن تاریخی یک منطقه را نمی‌دهد. به گزارش . فت فتو از کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان  در دیدار با محمدعلی گلاب‌زاده مدیر مرکز کرمانشناسی و حامد حسینخانی رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه کرمان گفت: راه‌اندازی و اداره چنین مراکزی، افراد خاص خود را می‌خواهد […]

استاندار کرمان گفت: شکل‌گیری مراکز و ساختار‌هایی همانند کرمانشناسی اجازه روایت‌های ناروا از هویت و تمدن تاریخی یک منطقه را نمی‌دهد.

به گزارش . فت فتو از کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان  در دیدار با محمدعلی گلاب‌زاده مدیر مرکز کرمانشناسی و حامد حسینخانی رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه کرمان گفت: راه‌اندازی و اداره چنین مراکزی، افراد خاص خود را می‌خواهد و گروه‌های هدفی که به این موضوع توجه می‌کنند، گروه‌های شکل دهنده هویت تاریخی هر دوره هستند.

استاندار کرمان، مراکزی همچون ایران‌شناسی و کرمانشناسی را با هویت و اصالت جامعه در ارتباط دانست که برای پیوستگی در روایت درست و ثبت وقایع یک ضرورت محسوب می‌شوند و باید تقویت شوند.

زینی‌وند افزود: عدم تقویت این ساختار‌ها حتی به لحاظ ظاهری و تجهیزات: قطب‌نما و نشانه‌ای برای افول جامعه خواهند بود، چنین مراکز هویتی باید چراغ جامعه باشند که افزوده‌ای ایجاد کنند.

او تصریح کرد: وجود ساختار‌ها هر چند مورد استقبال زیاد قرار نگیرد و تعداد اندکی فلسفه ایجاد آن را درک کنند، در طول زمان اثرگذار خواهد بود. مدیریت ساختار‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و این کار را با تمام وجود ضروری بدانند.

استاندار کرمان گفت: برای فرهنگ، محکم کردن هویت، ثبت اصالت و روایت درست از یک تمدن باید جنگید و هر کار از دستمان برآید انجام خواهیم داد.

زینی‌وند ابراز داشت: جنوب شرق کشور پوسته‌های ضخیم تمدنی کشور در طول ادوار تاریخ هستند که بسیاری از آن‌ها نیز پنهان شده است. با شکل‌گیری مراکزی، چون کرمانشناسی اجازه روایت‌های ناروا هم داده نمی‌شود.

او در ادامه بیان کرد : ساختار کرمانشناسی نمی‌گذارد که مردم کرمان را به گونه‌ای دیگر روایت کنند که انقطاعی از تمدن تاریخی آن‌ها باشد. تمدن کرمان و ایران پیوسته است، فراز و فرود حکومت‌ها می‌گذرد، اما هویت، اصالت، فرهنگ، منش و رفتار، ماندگار هستند.

استاندار کرمان گفت: روایت واقعی و صحیح بزرگانی از جمله سردار سلیمانی می‌تواند قرن‌ها هویت‌ساز باشد و برای افراد مختلف در حوزه گرایش اسلامی، جسارت و آرمان‌پردازی، فرزندپروری، فعالیت در ساختار‌های اقتصادی، تکریم والدین و … الگوساز است.

 محمدعلی گلابزاده رییس مرکز کرمانشناسی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز، خواستار کمک و ارتقا امکانات آن مرکز شد.

 حامد حسینخانی رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه کرمان نیز در این دیدار، نگاه دکتر زینی‌وند به حوزه فرهنگ و هنر و تاریخ و هویت را موجب خرسندی دانست.

او گفت: مرکز کرمانشناسی اتفاق جریان سازی در کشور برای تشکیل بنیاد ایران‌شناسی شد و لذا هر اندازه نگاه جدی‌تر و حمایت‌های بیشتر از جنبه‌های مختلف به آن شود به نفع تاریخ و فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام/س




مرکز کرمانشناسی از انتشار روایت‌های ناروا از تمدن این خطه جلوگیری کرد

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? مرکز کرمانشناسی از انتشار روایت‌های ناروا از تمدن این خطه جلوگیری کرد