مردم و دولت در مسیر بهینه‌سازی مصرف انرژی گام بردارند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: برنامه ریزی برای بهینه سازی مصرف گاز، آب و سوخت از اولویت های امروز کشور است که لازم است هم مردم و هم دولت در این مسیر گام بردارند. منصور شکراللهی در گفت و گو با فت فتو، با اشاره به مطرح شدن احتمال قطع گاز […]

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: برنامه ریزی برای بهینه سازی مصرف گاز، آب و سوخت از اولویت های امروز کشور است که لازم است هم مردم و هم دولت در این مسیر گام بردارند.

منصور شکراللهی در گفت و گو با فت فتو، با اشاره به مطرح شدن احتمال قطع گاز صنایع و اعمال محدودیت بیشتر برای نیروگاه ها از سوی شرکت ملی گاز، بیان کرد: بارها در خصوص ناترازی گاز در سطح کشور هشدار داده شده است و ما در این حوزه با مشکل مواجه هستیم. در وهله اول مردم باید در مصرف صرفه جویی کنند چراکه امروز مصرف گاز خانگی بیشتر از صنایع است. متاسفانه ما برای برخی از مناطق گاز کشی بی رویه کردیم در حالی که نیاز واقعی در این مناطق وجود نداشت.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با بیان اینکه فرهنگ استفاده صحیح از گاز بسیار مهم است،‌ اظهار کرد: صنایع محور تولید در کشور است و باید منابع انرژی برای این حوزه تامین شود. قطعی گاز در سال گذشته برای برخی از صنایع کشور مشکل ایجاد کرد که از نظر بنده باید در این حوزه فرهنگ سازی صورت گیرد تا مردم در مصرف رعایت کنند.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز حتی در موضوع آب نیز ما با مشکل مواجه شده ایم یا در بحث سوخت نیز با ادامه این روند به مشکل برخواهیم خورد. با ادامه این روند ممکن است ما مجبور به واردات بنزین شویم در حالی که تا به امروز ما بنزین را کلا در داخل کشور تولید می کردیم پس فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف بسیار حائز اهمیت است.

یکی از چالش های اساسی کشور بحث سوخت است

شکراللهی تاکید کرد: از سوی دیگر استاندارد سازی سازه ها و وسایل نقش مهمی در بهینه سازی مصرف سوخت دارد، هم استاندارد سازی شبکه و هم رعایت استانداردهای اصولی در ساخت منازل برای کاهش هدر رفت انرژی از مسائل مهم است. متاسفانه در برخی از ساخت و ساز ها اصلا استانداردها رعایت نمی شود. امروز در برخی از روستاها لوله های شبکه آب مربوط به دهه ۶۰ است در صورتی که باید این شبکه ها ترمیم و به روز شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: امروز مسئله بهینه سازی مصرف گاز، آب و سوخت برای کشور بسیار حائز اهمیت است. هم مردم، هم دولت و هم وزارت خانه های مربوطه باید گام های جدی در این حوزه بردارند تا ما در آینده با مشکل جدی مواجه نشویم.

انتهای پیام




مردم و دولت در مسیر بهینه‌سازی مصرف انرژی گام بردارند

منبع: ایـسنا
? مردم و دولت در مسیر بهینه‌سازی مصرف انرژی گام بردارند