مدیرکل کمیته امداد کرمان: هزار خانوار مددجوی این شهر فاقد مسکن هستند

کرمان – فت فتو – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با بیان اینکه هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در شهر کرمان فاقد مسکن هستند از شهرداری و شورای شهر کرمان خواست در راستای تأمین زمین به منظور ساخت مسکن برای این خانواده‌ها با کمیته امداد همکاری کنند. به گزارش روز سه شنبه […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با بیان اینکه هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در شهر کرمان فاقد مسکن هستند از شهرداری و شورای شهر کرمان خواست در راستای تأمین زمین به منظور ساخت مسکن برای این خانواده‌ها با کمیته امداد همکاری کنند.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، ناصر عسکری نژاد در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر کرمان ضمن ارائه گزارش ۶ ماهه از فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد در حوزه‌های مختلف افزود: در صورت حل مشکل زمین از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه آماده ساخت مسکن برای خانواده‌های فاقد منزل مسکونی در کرمان هستیم.

وی خواستار همکاری شورا و شهرداری کرمان در زمینه ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه های مختلف از جمله تأمین زمین، تخفیف عوارض خدمات شهری، عوارض صدور پروانه ساختمانی و اشتغال‌زایی مددجویان شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان به ظرفیت صندوق امداد ولایت در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار نیازمند نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری کرمان می‌تواند با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت از ظرفیت این صندوق در راستای پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند معرفی‌شده از سوی شهرداری و شورای شهر بهره بگیرد.

وی گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری شهرداری و شورای شهر بتوانیم در راستای ارائه خدمت مطلوب به جامعه هدف که بهترین خلق و به توصیه امام راحل (ره) صاحبان اصلی این نظام و انقلاب هستند، تلاش کنیم.

عسکری نژاد با بیان اینکه سرلوحه امور در کمیته امداد، کار میدانی و حضور در بین مردم و در کنار مردم بودن بر اساس توصیه مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت محرومان است به ملاقات مردمی با خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و افزود: علاوه بر دیدار و ملاقات مردمی که صبح روزهای یکشنبه انجام می شود هر هفته عصر و شب روزهای یکشنبه از منازل سه تا چهار مورد از افرادی که به این نهاد مراجعه و مشکلات خاص داشته اند بازدید می شود و به مشکلات آن‌ها رسیدگی می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان بازدید به‌صورت هفتگی از منازل مددجویان را جزء اولویت‌های کاری خود عنوان کرد.

یکی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی این نهاد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است و این سرلوحه کار ما به‌ویژه در دهه‌های اخیر است.

عسکری نژاد با بیان اینکه در زمینه اشتغال و توانمندسازی مددجویان گام های مؤثری توسط این نهاد برداشته‌ شده است تصریح کرد: سال گذشته ۴۴۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات برای خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی در استان کرمان داشته‌ایم که موفق به ایجاد ۱۵ هزار و ۹۹۸ فرصت شغلی شده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان خاطرنشان کرد: سهم بالایی از اشتغال این استان سال گذشته توسط این نهاد محقق شده و کمیته امداد کرمان موفق به کسب رتبه نخست اشتغال در بین ادارات کمیته سراسر کشور شده است.

وی افزود: علی‌رغم اشتغال‌زایی و خروج افراد از چرخه حمایتی کمیته امداد، متأسفانه با ورودی‌های جدید مواجه هستیم.

عسکری نژاد با بیان اینکه امسال هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد ۲۴ هزار و ۵۰ مورد فرصت شغلی به کمیته امداد استان کرمان اختصاص داده‌ شده است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در این استان شده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان خاطرنشان کرد: این نهاد طی سه سال اخیر ۶ هزار واحد مسکونی را با استفاده از تسهیلات و مساعدت‌های بلاعوض، کمک‌های خیران و تسهیلات بنیاد مسکن احداث کرده است.

وی از شهرداری کرمان خواست در زمینه استفاده از ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی شهرداری‌ در ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان و هم‌چنین استفاده از فضاهای تفریحی و گردشگری شهرداری به‌منظور اجرای برنامه‌های متنوع برای خانواده‌های تحت حمایت با این نهاد همکاری کند.

وی به اجرای طرح هر کارمند، حامی یک یتیم اشاره کرد و گفت: انتظار داریم این طرح در شهرداری‌های کرمان اجرایی و گره‌ای از مشکلات ایتام باز شود.

عسکری نژاد به موضوع حاشیه‌نشینی در کرمان نیز اشاره و تأکید کرد: در بحث ساماندهی این معضل و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و یا به حداقل رساندن آسیب‌ها آماده همکاری با شهرداری هستیم.

مدیرکل کمیته امداد کرمان: هزار خانوار مددجوی این شهر فاقد مسکن هستند

آمادگی شهرداری و شورای شهر کرمان در خدمت‌رسانی به مددجویان کمیته امداد

شهردار کرمان نیز از آمادگی شهرداری و شورای شهر در راستای خدمت‌رسانی به مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای خوب و عملیاتی بین شهرداری کرمان و کمیته امداد منعقد شده که باید گام‌های عملیاتی در این راستا برداریم.

سعید شعرباف بابیان اینکه در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز با کمک شورای شهر، تعداد بیلبوردها و درصد اختصاص آن‌ها به کارهای فرهنگی رو به افزایش است، افزود: می‌توانیم برخی از تابلوهای تبلیغاتی را برای تبلیغ محصولات، نمایشگاه‌ها و حتی توانمندسازی برندهای ویژه‌ای که توسط کمیته امداد ایجاد شده، اختصاص دهیم.

شهردار کرمان افزود: در حوزه حمل‌ونقل عمومی نیز زیرساخت و امکان داریم که بر اساس اولویت، برای تعدادی از افرادی که شرایط مناسب مالی ندارند، با حفظ کرامت، کارت‌هایی صادر کنیم تا بتوانند بدون پرداخت هزینه، از خدمات حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های اقدام ملی مسکن و ابلاغیه معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری گفت: شبیه این تخفیف ها را می‌توان با مصوبه شورا برای ساخت‌وساز مسکن متعلق به خانواده کمیته امداد اِعمال کرد.

وی افزود: در حوزه اشتغال نیز منتظر تأیید یک مکان مناسب برای معرفی و اختصاص به‌عنوان بازارچه خوداشتغالی هستیم و در ایجاد این نوع بازارچه‌ها مانند فروشگاه «سی‌سی» در پارک «مشاهیر»، با کمیته امداد همکاری می‌کنیم.

علیرضا نادری، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: امیدواریم عدالت اقتصادی در کشور ما به‌گونه‌ای اجرا شود که شاهد وجود فقر نباشیم.

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: خوشحالم سازمانی که به فرموده امام خمینی (ره) در راستای خدمت و کمک به قشر محروم جامعه ایجادشده، مسیر خود را به‌خوبی طی می‌کند.
محمدرضا کمساری افزود: صاحبان اصلی انقلاب، همین کوخ‌نشینان هستند؛ زیرا بیشترین فشار اقتصادی روی دوش این قشر است، اما همچنان پای‌کار هستند که این موضوع مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای نهاد کمیته امداد و افراد تحت حمایت آن، هر کاری که در قالب قانون و اختیارات شورای اسلامی شهر کرمان باشد، انجام خواهیم داد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز در این نشست گفت: قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها که ابلاغ‌شده، فرصت‌های خوبی برای افراد تحت حمایت کمیته امداد به وجود آورده است.

حسین چناریان افزود: در حال حاضر، شهرداری کرمان در حال برنامه‌ریزی برای بودجه سال آینده است که می‌توانیم این فرصت‌ها را در بودجه سال آینده پیش‌بینی کنیم.

وی ادامه داد: در ماده دو تبصره ۶ این قانون آمده شوراهای شهر اختیاردارند در پرداخت‌ها به تخفیفات و معافیت‌ها برای افراد ناتوان توجه ویژه داشته باشند که دامنه گسترده‌ای در عوارض نوسازی، بهای خدمات شهری و عوارض مربوط به پروانه ساختمانی دارد.

چناریان افزود: ماده هشت همین قانون در خصوص عوارض مربوط نقل و انتقالات املاک و دارایی‌های این افراد است که به شهرداری‌ها اجازه مساعدت به افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی در این زمینه را می‌دهد؛ بنابراین، باید تعداد و مواردی را که نیازمند این نوع مساعدت هستند، تا قبل از بودجه‌ریزی سال آینده، به شهرداری اعلام کنید.

مدیرکل کمیته امداد کرمان: هزار خانوار مددجوی این شهر فاقد مسکن هستند




مدیرکل کمیته امداد کرمان: هزار خانوار مددجوی این شهر فاقد مسکن هستند

منبع: ایرنـا
? مدیرکل کمیته امداد کرمان: هزار خانوار مددجوی این شهر فاقد مسکن هستند