مدیرکل بهزیستی کرمان: به موضوع خودکشی ورود تخصصی کرده‌ایم

کرمان- فت فتو- مدیرکل بهزیستی کرمان با تاکید بر ضرورت افزایش اقدامات پیشگیرانه در پدیده خودکشی گفت که بهزیستی در این زمینه ورود تخصصی کرده و البته ضرورت دارد که سایر نهادها هم پای کار بیایند. به گزارش روز یکشنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی بهزیستی این اداره کل، عباس صادق زاده به […]

کرمان- فت فتو- مدیرکل بهزیستی کرمان با تاکید بر ضرورت افزایش اقدامات پیشگیرانه در پدیده خودکشی گفت که بهزیستی در این زمینه ورود تخصصی کرده و البته ضرورت دارد که سایر نهادها هم پای کار بیایند.

به گزارش روز یکشنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی بهزیستی این اداره کل، عباس صادق زاده به مناسبت روز جهانی خودکشی با بیان اینکه  وضعیت خودکشی در این استان نگران کننده است گفت: گرچه کرمان از لحاظ خودکشی در رتبه ۲۶ کشور قرار دارد اما در مقایسه با سال‌های قبل این آمار قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه پدیده خودکشی خود یک معلول است و باید به دنبال علت‌ها گشت اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلایل متعدد از جمله افزایش مشکلات اقتصادی، شیوع ویروس کرونا، افزایش سطح اضطراب بین افراد جامعه و غیره شاهد گسترش نگران کننده این پدیده شوم در سطح جامعه بوده ایم که باوجود اقدامات پیشگیرانه وسیعی که انجام شده وضعیت موجود در این حوزه غیر قابل قبول و نگران کننده است.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی به پدیده های مختلف از جمله اعتیاد ، خودکشی، خشونت و غیره منجر می‌شود، تصریح کرد: براساس آمار موجود سالانه حدود ۷۰۰ هزار نفر در جهان به راه مختلف به زندگی خود پایان می دهند که از این تعداد حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر در ایران به این اقدام رو می آورند.

مدیرکل بهزیستی کرمان افسردگی، اضطراب، مشکلات خانوادگی و مسائل اجتماعی را از جمله عوامل مهم در سوق دادن افراد به سوی اقدام به خودکشی عنوان و بیان کرد: در این بین بهزیستی با گسترش ظرفیت مراکز مشاوره و ورود تخصصی به این موضوع اقدامات وسیع و تاثیرگذاری را به منظور کنترل و کاهش آسیب خودکشی انجام داده است.

صادق زاده به راهکارهای افزایش و گسترش هرچه بیشتر کنترل این مشکل پرداخت و گفت: افزایش ظرفیت خدمات تخصصی مراکز، تقویت علمی و تاثیرگذاری مراکز و قاطعیت و جدیت مسئولان و برنامه ریزان اجتماعی در تدوین و اجرای طرح‌های علمی و عملی اجتماع محور از مهمترین و تاثیرگذارترین روش‌های کنترل و کاهش آسیب خودکشی در سطح جامعه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی با تمام توان در راه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشته و کارشناسان و متخصصان مجرب بهزیستی تمام تلاش خود را در این راه به کار بسته اند ولی اگر بخواهیم به نتیجه مطلوب برسیم باید همه دستگاه های اجرایی پای کار بیایند.




مدیرکل بهزیستی کرمان: به موضوع خودکشی ورود تخصصی کرده‌ایم

منبع:ایرنـا
? مدیرکل بهزیستی کرمان: به موضوع خودکشی ورود تخصصی کرده‌ایم