مدیرکل استاندارد کرمان درخصوص استفاده از سیلندرهای گاز اکسیژن طبی هشدار دارد

فت فتو/کرمان با توجه به نیاز شدید به مصرف اکسیژن در بیماران کرونایی، مدیرکل استاندارد کرمان درخصوص استفاده از سیلندرهای گاز اکسیژن طبی هشدار دارد. “اسماعیل عاقلی” امروز چهارم شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به همه گیری بیماری کرونا و نیاز شدید به مصرف اکسیژن در بیماران با ریه های درگیر، باید […]

فت فتو/کرمان با توجه به نیاز شدید به مصرف اکسیژن در بیماران کرونایی، مدیرکل استاندارد کرمان درخصوص استفاده از سیلندرهای گاز اکسیژن طبی هشدار دارد.

“اسماعیل عاقلی” امروز چهارم شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به همه گیری بیماری کرونا و نیاز شدید به مصرف اکسیژن در بیماران با ریه های درگیر، باید مردم هنگام مصرف گاز اکسیژن طبی به نکات مهمی توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: گاز اکسیژن طبی مشمول مقررات استاندارد اجباری است و واحدهای تولیدی در صورت داشتن پروانه کاربرد استاندارد مجاز به تولید این محصول هستند و تولید این محصول تنها براساس استاندارد ملی ایران به شماره ۳۲۴۰ مجاز است.

عاقلی تصریح کرد: حداقل خلوص گاز اکسیژن طبی باید ۹۹ درصد باشد و تولید کننده موظف است نسبت به درج برچسب نشان استاندارد بر روی محصول اقدام نماید.

مدیرکل استاندارد استان کرمان بیان کرد: هم استانی ها در صورت مصرف گاز اکسیژن طبی به کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد توجه داشته و برای تایید اصالت کالا / محصول آن را به ۱۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اطرافیان بیماران به این مسئله دقت داشته باشند که در زمان مصرف گاز اکسیژن طبی نباید  از رابط های شیر سیلندر که با یکدیگر همخوان نیستند برای باز و بسته کردن و خروج گاز استفاده کنند.

عاقی تصریح کرد: در صورتی که عملکرد شیر مشکل داشته باشد، سیلندر باید به کارخانه تولید گاز ارجاع داده شود و هرگز جهت روان سازی شیرسیلندر نباید از مواد روغنی استفاده شود.

وی بیان کرد: از سیلندرهای گاز باید فقط در مکان های دارای تهویه مناسب استفاده شود و سیستم لوله کشی رگلاتورها و دیگر لوازم به منظور جلوگیری از نشت، باید نسبت به گاز اکسیژن مقاوم و محکم باشند.

انتهای پیام




مدیرکل استاندارد کرمان درخصوص استفاده از سیلندرهای گاز اکسیژن طبی هشدار دارد

منبع:ایـسنا
? مدیرکل استاندارد کرمان درخصوص استفاده از سیلندرهای گاز اکسیژن طبی هشدار دارد