مدل‌های مدیریتی دفاع مقدس در دنیا مورد توجه است /تجربه دفاع مقدس تا سال‌ها به اداره کشور کمک می‌کند

استاندار کرمان گفت: تجربه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تا سال‌ها در اداره و پیشرفت کشور می‌تواند به ما کمک کند. به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند در هفته دفاع مقدس به بیان ویژگی‌های جنگ تحمیلی پرداخت و عنوان کرد: در یکی دو سال اول جنگ با توجه به اینکه انقلاب اسلامی تازه صورت گرفته […]

استاندار کرمان گفت: تجربه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تا سال‌ها در اداره و پیشرفت کشور می‌تواند به ما کمک کند.

به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند در هفته دفاع مقدس به بیان ویژگی‌های جنگ تحمیلی پرداخت و عنوان کرد: در یکی دو سال اول جنگ با توجه به اینکه انقلاب اسلامی تازه صورت گرفته بود، بسیاری از ذهنیت‌ها بر اداره کلاسیک و ارتش کلاسیک و جنگ مدرن بود که موفقیتی نداشت و سال‌های اول جنگ از خاطرات بد ماست.

وی ادامه داد: با دیدگاه امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تغییر تاکتیک در جنگ داده می‌شود و ایشان فرماندهی جنگ را به سپاه و ارتش و نیروهای جوان و مردمی واگذار می‌کنند و انرژی و توان مردم به صحنه می‌آید.

استاندار کرمان با بیان اینکه در طول تاریخ، همه کشورها امنیت جنگ‌شان به صورت متمرکز و در اختیار نظامیان، افراد آموزش دیده و ارتش کلاسیک است عنوان کرد: در جنگ تحمیلی علیه ایران مدلی به نمایش درآمد و به مردم واگذار شد و فسلفه تشکیل لشکرهایی چون ۴۱ ثارالله و به اسم استانها همین است.

وی با بیان اینکه مردمی‌ترین جنگ تاریخ جنگ‌های بشریت، دفاع مقدس است افزود: در دوران دفاع مقدس، گروه‌های مردمی تیپ و لشکر و دسته‌های نظامی تشکل می‌دادند و بخش‌هایی از جبهه‌ها در اختیارشان قرار می‌گرفت و مردم همان استان‌ها نیز پشتیبانی می‌کردند.

استاندار کرمان از مشارکت زنان و جوان و گروه‌های مختلف شغلی در جنگ‌ تحمیلی نام برد و گفت: در دل مردمی بودن جنگ علاوه بر رخدادهای مهم، همه استعدادهای مردمی فرصت ظهور و بروز پیدا کردند و خلاقیت‌هایی شکل گرفت که هم اکنون به عنوان مدل در آموزش‌های نظامی تدریس می‌شود.

وی با بیان اینکه کشورها و دانشکده‌های جنگ دنیا اکنون به مدل‌های مدیریتی دفاع مقدس توجه می‌کنند، اظهار داشت: مردمی بودن جنگ، انرژی و توان و خلاقیت را در ایران فراهم کرد که هم جنگ را بدون اعتبار و تجهیزات اداره کنیم، هم استان‌ها ساماندهی شده و خلاقیت‌ها بروز کند و هم اینکه تا نسل‌های آینده از آثار مردمی بودن جنگ بهره ببریم.

استاندار کرمان، شیوه مردمی بودن و میدان دادن به جوانان در دفاع مقدس را موجب تربیت شخصیت سردار سلیمانی‌ها عنوان کرد و گفت: جنگ باعث شد که امکانات و تجهیزات ما در خدمت سازندگی کشور قرار گیرند، قرارگاه خاتم تاسیس شود، بهداری سپاه و نیروهای نظامی تجهیز شوند و امروز در بحران کرونا با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی به عنوان یکی از کشورهای موفق در اداره بیماری باشیم.

زینی‌وند بیان داشت: تجارب موفقی که امروز در سازندگی، گروه‌های جهادی، ایجاد اشتغال، سدسازی و جاده‌سازی، دانش‌بنیان و فضای مجازی داریم، ناشی از تجربه و ساختارهای جنگ بوده که امروز به کمک ما آمده است.

مقام عالی دولت در استان کرمان با تاکید بر اینکه دفاع مقدس موجب شد که امروز ما موشک‌های نقطه‌زن هوشمند برای دفاع از امنیت و استقلال خودمان تولید کنیم، ادامه داد: ویژگی جمهوری اسلامی این است که هیچ وقت مهاجم نبوده است و چون از خاک، مردم و ناموس خود دفاع کرده به نام دفاع مقدس از هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران یاد می‌شود و امروز شاهد نقش آفرینی مردم در عرصه‌های مختلف جامعه برگرفته از تجارب جنگ هستیم.

زینی‌وند با بیان این مطلب که “تجربه جنگ و دفاع مقدس تا سال‌ها در اداره و پیشرفت کشور می‌تواند به ما کمک کند” تصریح کرد: زمانی که ما در ابتدای شکل‌گیری انقلاب و قرارگیری همه دنیا در برابر ما، با تغییر تاکتیک، جنگ را اداره می‌کنیم و پیروز می‌شویم، چرا امروز نتوانیم اقتصاد را مردمی کنیم و فرهنگ و عرصه‌های مختلف را به مردم بسپاریم؟

وی اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری طراحی شده و جوانان پشت سر ایشان هستند؛ معظم‌‌له به کررات اسم جوانان را در این بیانیه ذکر کرده‌اند.

استاندار کرمان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حتی در انتصاب‌هایی چون ائمه جمعه جوانان را به میدان آورند و لذا ما باید آن تجربه را زنده کنیم افزود: هر جا دولت پیمانکاری و کارخانه‌داری کند موفق نخواهد بود، بلکه دولت باید نظارت بر حاکمیت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تجارب و ساختارهای جنگ را می‌توانیم به کار بگیریم خاطرنشان کرد: باید خودمان را از قوانین و سلسله‌ مراتب دست و پا گیر رها کرده و انرژی جوانان و مردم را در مدیریت‌ها، اقتصاد، فرهنگ، بهداشت، فضای مجازی به کار گیریم. زینی‌وند افزود: اگر صحنه را به مردم واگذار کنیم، قطعا با خلاقیت و ابتکار و مدیریت به راحتی اداره امور را خواهند داشت.




مدل‌های مدیریتی دفاع مقدس در دنیا مورد توجه است /تجربه دفاع مقدس تا سال‌ها به اداره کشور کمک می‌کند

منبع:بــرنا
?
مدل‌های مدیریتی دفاع مقدس در دنیا مورد توجه است /تجربه دفاع مقدس تا سال‌ها به اداره کشور کمک می‌کند