مخازن اسیدسولفوریک منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شهریورماه بهره برداری می شود

فت فتو/کرمان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: مخازن اسیدسولفوریک با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده و شهریورماه این مخازن به بهره‌برداری می‌رسند. “مجید کهنوجی” ۲۰ مردادماه در نشست خبری اظهار کرد: مجوز منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از سال ۹۰ اخذ شد و طی سه سال در حوزه زیرساخت‌ها فعالیت […]

فت فتو/کرمان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: مخازن اسیدسولفوریک با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده و شهریورماه این مخازن به بهره‌برداری می‌رسند.

“مجید کهنوجی” ۲۰ مردادماه در نشست خبری اظهار کرد: مجوز منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از سال ۹۰ اخذ شد و طی سه سال در حوزه زیرساخت‌ها فعالیت کردیم و طی هفت سال اخیر ۹۰ سرمایه‌گذار جذب شد.

وی عنوان کرد: ۱۵ سرمایه‌گذار به علت مشکلات اقتصادی کشور و مسائل ارزی و سوءمدیریت‌ها دیگر توان ادامه فعالیت ندارند که تا پایان سال ۱۴۰۰ فرصت دارند وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند.

کهنوجی با اشاره به اینکه ۳۰ واحد در منطقه ویژه به بهره‌برداری رسیده و ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده، افزود: در حال حاضر ۲۹ واحد در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه واحد تولیدی مزرعه بیت‌کوین در منطقه تا اول شهریور به‌دلیل کمبود برق در کشور تعطیل شده، افزود: هفت واحد سرمایه‌گذاری تا یک سال دیگر در منطقه ویژه به بهره‌برداری می‌رسد و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی دارند که در مجموع میزان اشتغال در منطقه ویژه به یک‌هزار و  ۵۳۲ نفر می‌رسد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: شرکت مس بیش از دو سال است که در خصوص صنایع پایین دستی ورود کرده و مخازن اسیدسولفوریک یکی از پروژه‌هایی‌ست که به‌واسطه وجود آن ۲۰ سرمایه‌گذار در حوزه تولید کود شیمیایی با ۶۰ محصول متنوع مستقر شدند و ۱۰ شرکت به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ شرکت در حال ساخت و ساز است که تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: مخازن اسیدسولفوریک با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده و شهریورماه امسال این مخازن به بهره‌برداری می‌رسند.

کهنوجی در ادامه پروژه اسیدسولفوریک را برای صنایع پایین‌دستی مس یک پروژه شاخص نام برد و گفت: سرمایه‌گذاران مرتبط با پروژه اسید با توجه به اینکه زیرساخت آب و برق و تاسیسات موجود است می‌توانند با یک اتصال خط لوله، اسید مورد نیاز را بهره‌برداری کنند.

وی ابراز کرد: مجوز نیروگاه سیکل ترکیبی با ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۵۷ نفر نیرو اخذ شده و طی دوره سه ساله به بهره‌برداری خواهد رسید که یکی از زیرساخت‌های مهم برای سرمایه‌گذاری است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: صندوق بازنشستگی مس در این منطقه اقدام به ایجاد پروژه مونتاژ ماشین‌آلات معدنی کرده و کار با همکاری شرکت بلاروسی در ۲۰ هکتار زمین در چند فاز انجام خواهد شد و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

انتهای پیام



منبع:ایـسنا
? مخازن اسیدسولفوریک منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شهریورماه بهره برداری می شود