محور کار در دولت سیزدهم اجرای عدالت است

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، امروز، ۲۱ مردادماه در جمع خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان در کرمان با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع)، بیان کرد: در این جلسه نکات خوبی مطرح شد اما بیان دغدغه‌ها نباید به این نشست بسنده شود بلکه در دولتمردان باید از دیدگاه‌های فرهیختگان بهرمند شوند […]

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، امروز، ۲۱ مردادماه در جمع خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان در کرمان با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع)، بیان کرد: در این جلسه نکات خوبی مطرح شد اما بیان دغدغه‌ها نباید به این نشست بسنده شود بلکه در دولتمردان باید از دیدگاه‌های فرهیختگان بهرمند شوند و این نکات، پیشنهادات و نقدها برای دولت یک فرصت است.

وی با بیان اینکه ۴ پایه نظام اسلامی و قرآنی، نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: امروز مهمترین معروف که باید جامه عمل پوشیده شود عدالت است که باید بر تمام توسعه یافتگی‌های ما سایه افکند. همه باید در جهت توسعه یافتگی تلاش کنیم اما این توسعه باید در پرتو عدالت باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه توسعه یافتگی در جوامع باید در همه حوزه‌ها باشد، زیرا تمام نیاز انسان اقتصاد نیست، بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا، در حوزه اقتصادی به پیشرفت رسیده اند اما در حوزه اخلاق، معنویت، عدالت و کُمیت آن‌ها لنگ می‌زند.

رئیس‌جمهور مهمترین بحران امروز که غرب به آن مبتلا است را مشکل الحاد، ترک خانواده و بی توجهی به مسئله خانواده دانست و بیان کرد: امروز در غرب، زشت‌ترین اخلاق به عنوان شاخص تمدن در جوامع معرفی می‌شود و بدترین سیئات به عنوان یک شاخص تمدنی مطرح می‌شود که هم خودشان به آن مبتلا هستند و هم آن را برای اندازه‌گیری جوامع به عنوان شاخص معرفی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت ما باید در پرتوی عدالت باشد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند در بیانیه گام دوم انقلاب که سند بالا دستی همه ماست، یکی از محورهای مهم، مسئله اجرای عدالت است. ما نیز در دولت محور کار را اجرای عدالت گذاشتیم و در سند بودجه ۱۴۰۱ نیز عدالت را سرلوحه قرار دادیم و آمایش سرزمینی را مستند قرار دادیم.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی با بیان اینکه اجرای عدالت با قوانین عادلانه، مجریان عادل و داوری عادلانه محقق می‌شود، گفت: پرچم عدالت‌خواهی را امام راحل بلند کردند و امروز در دست مقام معظم رهبری است و باید تلاش کنیم اجرایی شدن آن تحقق عینی و عملی پیدا کند که این امر با کمک مردم اجرا می‌شود زیرا مردم در تمام تصمیم‌گیری‌ها نقش مهمی دارند.

وی با تاکید بر اینکه در راستای توجه به عدالت به نیروهای تحول‌گرا نیاز داریم، گفت: استفاده از نیروهای جوان تحول‌گرای انقلابی حزب‌الهی که تحول را نیاز جدی کشور می‌دانند و در این راه خطرپذیری و مسئولیت‌پذیری دارند امری مهم و ضروری است.

به کار‌گیری نیروهای بومی در اولویت قرار گیرد

رئیس جمهور به اولویت بودن استفاده از نیروهای بومی جوان تحصیل‌کرده تاکید کرد و گفت: کار تحولی بدون روحیه تحولی امکان پذیر نیست. مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که نمایندگان در امور انتصاب‌ها دخالت نکنند و به مدیران گفته‌ام از نمایندگان، مسئولین قبلی و کنونی و جوانان مشورت بگیرند اما استقلال در تصمیم را مخدوش نکنند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع اتباع بیگانه و دغدغه‌هایی که وجود دارد گفت: برای همه اتباع بیگانه باید شناسه درست شود و وزارت‌های مربوطه باید همه فعالیت‌های اتباع در حوزه‌های تحصیل، ازدواج، طلاق، اشتغال و جابه‌جایی اتباع را باید تحت نظر داشته باشند و این کار در وزارت کشور آغاز شده است. اقدام بعدی تشکیل سازمان مهاجرین است که به دنبال آن هستیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به از ظرفیت کشاورزی استان و ضرورت رفع موانع آن، بر تغییر الگوی کشت به نحوی که به سمت کالاهای اساسی رود تا استقلال و امنیت غذایی کشور تامین شود تاکید کرد و گفت: موضوع دیگر در استان احدث سیل بند خرم است که با آن تهدید را می‌توان تبدیل به فرصت کرد.

رئیس‌جمهور با انتقاد از عدم تکمیل برخی از زیرساخت‌ها در کشور در سال‌های گذشته، گفت: ما باید شروع کنیم و عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم و حرکت دولت باید تحولی و انقلابی باشد و تمام دولت باید برای تحقق این امر تحولی فکر و عمل کنند و فرمانده ما در این میدان نیز مقام معظم رهبری و همه ما مجری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات سردار سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی راه همواری پیش رو نداشت اما تصمیم گرفت موانع را برطرف کند و امنیت را به منطقه برگرداند. او مردی مصمم و متوکلی بود و امور را با توکل به خدا پیش می‌برد و موفقیت کسب می‌کرد و امروز خداوند نام او را ماندگار کرده است. شاید خیلی‌ها بخواهند با کار رسانه خود را در بین مردم محبوب کنند اما ماندگاری ندارند.

طرح گردشگری مقاومت در کرمان تدوین شود

حجت‌الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنانش، گردشگری استان کرمان را مورد توجه قرار داد و گفت: کرمان استانی تاریخی و تمدنی است و گردشگری مقاومت نیز به ظرفیت گردشگری استان کرمان اضافه شده است. وزارت گردشگری باید گردشگری مقاومت در کرمان را در دستور کار خود قرار دهد و طرح جامع گردشگری مقاومت تدوین شود که با همکاری خود کرمانی‌ها و سپاه طراحی و اجرا شود.

وی در خصوص معادن استان با تاکید براینکه معادن باید به دست افراد کاربلد، انقلابی و دلسوز بیفتد که به فکر خام فروشی نباشد، گفت: باید از معادن بهره‌برداری بایسته شود و در همین راستا نیز باید بخشی از درآمدهای معادن به عنوان مسئولیت اجتماعی در استان کرمان هزینه شود. همچنین باید حق مالکانه معادن به نحوی در صندوقی به نام توسعه و پیشرفت استان، سپرده شود و هزینه پروژه‌های نیمه تمام و اشتغال منطقه از طریق آن تامین شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به حرکت‌های جهادی در کشور، گفت: یکی از وعده‌های ما در دولت احیای جهاد سازندگی بود زیرا پس از ادغام آن گروه‌های جهادی تشکیل و فعالیت‌های خود را همچنان ادامه دادند و در نهایت با بررسی‌های انجام شده شورای عالی جهاد سازندگی تشکیل شده است تا سه کار هدایت، حمایت و نظارت را نسبت به گروه‌های جهادی انجام دهد.

وی در ادامه در مورد بحث کاهش جمعیتی در کشور با بیان اینکه قانون جمعیتی با قوت دنبال خواهد شد، به اصلاح نظام بانکی کشور اشاره کرد و گفت: در گذشته کارهایی در خصوص اصلاح نظام بانکی انجام شده که کافی نبود و در این دولت با همکاری شورای فقهی کاری را آغاز کردیم که نتایج آن را به استحضار عموم خواهیم رساند.

پیشرفت کشور معطل برجام نمی‌ماند

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه درباره اقدامات دولت برای شرایط تهدید و تحریم گفت: پیشرفت کشور و رفع مشکلات کشور را معطل برجام نمی‌کنیم و پیشرفت را با قوت ادامه خواهیم داد و محکم و پر قدرت و بدون توجه به نحوه مذاکرات و اتفاقات بعد از آن وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی با یک اقدام قطعا اتفاق نمی‌افتد، گفت: علی‌رغم خواست دشمنان، یقین بدانید با مشارکت مردم و نخبگان مسائل کشور با قوت پیش خواهد رفت و آینده کشور درخشان خواهد بود و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و خون شهدا یقین بدانید کارها پیش خواهد رفت.

رئیس‌جمهور دغدغه‌مندی‌ها را موضوع مبارکی دانست که نشان می‌دهد جامعه حس داردگفت: ترک امر به معروف و نهی منکر جامعه را یک جامعه مرده می‌کند و این مهم باید یک مسئله محوری باشد. و نباید نسبت به کاستی‌ها و کجی‌ها بی‌تفاوت بود زیرا سلامت جامعه در گرو حیات امر به معروف و نهی منکر است.

وی در پایان با بیان اینکه معرفی حاج قاسم به عنوان یک مکتب توسط رهبری کار حکیمانه‌ای بود، گفت: شهید سلیمانی صاحب سبک و از شاگردان درس آموخته مکتب اباعبدالله است. فرهنگ او فرهنگ «ما می‌توانیم» بود و ما باید با همه وجود اعتقاد داشته باشیم که می‌توانیم و با استفاده از نخبگان و جوانان کارهای بزرگی در کشور انجام دهیم.

 

انتهای پیام




محور کار در دولت سیزدهم اجرای عدالت است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? محور کار در دولت سیزدهم اجرای عدالت است