محمدحسن مرتجا در خانه ابدی آرام گرفت

مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری محمدحسن مرتجا برگزار و برپایی بزرگداشتی برای او در چهلمین روز درگذشتش درنظر گرفته شد. به گزارش فت فتو، پیکر محمدحسن مرتجا، شاعر که ساعت ۶ صبح روز گذشته از دنیا رفت، امروز(جمعه، ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) در قطعه هنرمندان آرامستان شهر سیرجان به خاک سپرده شد.     عکس از محسن […]

مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری محمدحسن مرتجا برگزار و برپایی بزرگداشتی برای او در چهلمین روز درگذشتش درنظر گرفته شد.

به گزارش فت فتو، پیکر محمدحسن مرتجا، شاعر که ساعت ۶ صبح روز گذشته از دنیا رفت، امروز(جمعه، ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) در قطعه هنرمندان آرامستان شهر سیرجان به خاک سپرده شد.    

عکس از محسن محیاپور
محمدحسن مرتجا در خانه ابدی آرام گرفت
عکس از محسن محیاپور
محمدحسن مرتجا در خانه ابدی آرام گرفت
عکس از محسن محیاپور

حامد رضوی‌زاده، شاعر، منتقد و از نزدیکان مرتجا دراین‌باره به فت فتو گفت: دیروز همراه با بچه‌های شعر سیرجان دور هم جمع شدیم و از آن‌جایی که شرایط کرونایی در سیرجان مساعد نیست، قرار شد مراسم اصلی را به روز چهلم ایشان موکول کنیم تا بتوانیم به کمک دوستان‌شان در سیرجان، بندرعباس و کرمان مراسم درخوری برای چهلمین روز درگذشت برگزار کنیم. برای همین، امروز فقط مراسم خاکسپاری برگزار شد. 

او افزود: از دوستان بندرعباسی ایشان، آقای پدرام مجیدی و همسرشان، آقای مسعود فرح، آقای یدالله شهرجو، آقای سعید آرمان و آقای محمدحسین پورمعصومی، از دوستان کرمانی آقای علی ملازاده، آقای قره‌چه‌داغی، آقای رضا شمسی و آقای موسی کریم‌زاده، از شهربابک خانم ساغر فاتحی و  شاعران سیرجان نیز همه آمده بودند. 

محمدحسن مرتجا در خانه ابدی آرام گرفت
عکس از محسن محیاپور

رضوی‌زاده همچنین درخصوص برگزاری مراسم بزرگداشتی برای این شاعر فقید بیان کرد: مراسم چهلمین روز درگذشت ایشان همراه با بزرگداشتی توسط جمعی از شاعران و دوستان‌شان برگزار می‌شود. 

او همچنین گفت: تا زمان برگزاری مراسم بزرگداشت، احتمالا مجموعه‌ای از نقد آثار، عکس‌ها، دست‌نوشته‌ها و… جمع‌آوری می‌شود و اگر کسی مطلبی دارد می‌تواند برای من بفرستد. همچنین بسیاری از آثار ایشان هنوز چاپ نشده است. با خانواده‌شان جلسه‌ای داشتیم که اگر بشود، آثارشان جمع‌آوری و چاپ شود. به‌واسطه رابطه نزدیکی که با ایشان داشتم، می‌دانم که نظرشان به چاپ کدام یک از آثارشان بود. قرار است تا گروهی از منتقدان جمع شوند و آثاری که می‌خواستند چاپ بشود هم در آینده نزدیک توسط نشر تصمیم‌گرفته‌شده توسط این گروه چاپ شود.

محمدحسن مرتجا متولد سال ۱۳۴۳ در سیرجان بود. از آثار او می‌توان به دفترهای شعر «دفتر سروده‌ها»، «اجرای جهنمی از مثله مثله‌ها»، «و بیدار می‌بینم»، «اتاقی که لزوما مرکز جهان نیست» و «روبه رو در سه پرده»  اشاره کرد.

مرتجا حدود دو ماه قبل دچار کرونا شده بود که ریه‌اش درگیر شد و گویا بعد از آن نیز در دوره نقاهت نتوانست از آسیب‌های این بیماری رها شود.

محمدحسن مرتجا در خانه ابدی آرام گرفت
عکس از مسلم سلطان‌احمدی

انتهای پیام




محمدحسن مرتجا در خانه ابدی آرام گرفت

منبع: ایـسنا
? محمدحسن مرتجا در خانه ابدی آرام گرفت