محرومیت زدائی و کاهش آسیب های اجتماعی، مسائل مشترک کمیته امداد و نیروی انتظامی

فت فتو/کرمان مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: مهم‌ترین مسائلی که بین کمیته امداد و نیروی انتظامی مشترک است توجه به محرومین، محرومیت‌زدایی و کم کردن آسیب‌های اجتماعی و هم‌چنین جلوگیری از بروز آسیب‌هایی است که به‌نوعی اجتماع را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ناصر عسکری نژاد ۹ آذرماه در حاشیه انعقاد تفاهمنامه همکاری با نیروی […]

فت فتو/کرمان مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: مهم‌ترین مسائلی که بین کمیته امداد و نیروی انتظامی مشترک است توجه به محرومین، محرومیت‌زدایی و کم کردن آسیب‌های اجتماعی و هم‌چنین جلوگیری از بروز آسیب‌هایی است که به‌نوعی اجتماع را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ناصر عسکری نژاد ۹ آذرماه در حاشیه انعقاد تفاهمنامه همکاری با نیروی انتظامی کرمان با تبریک ولادت حضرت زینب(سلام الله علیها) به تعامل خوب بین این دو نهاد در استان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مسائلی که بین کمیته امداد و نیروی انتظامی مشترک است توجه به محرومین، محرومیت‌زدایی و کم کردن آسیب‌های اجتماعی و هم‌چنین جلوگیری از بروز آسیب‌هایی است که به‌نوعی اجتماع را تحت تأثیر قرار می‌دهد که در این زمینه همکاری و همفکری خوبی بین این دو مجموعه صورت گرفته است.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد از ۴۰ هزار دانش‌آموز و ۴۰۰۰ دانشجو در سطح استان کرمان گفت: این قشر از جامعه هدف از سرمایه‌های این نهاد هستند که تمام تلاش ما این است دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند.

عسکری نژاد بر خدمات‌رسانی به سربازان به ‌ویژه سربازان متأهل که از سوی نیروی انتظامی معرفی می‌شوند و دارای مشکل هستند تأکید کرد و گفت: باید به‌صورت ویژه به این قشر و خانواده آن‌ها خدمت‌رسانی کرد.

وی بر استفاده از ظرفیت کارکنان خدوم نیروی انتظامی در بحث هر پلیس یک حامی اشاره و بیان کرد: حدود ۶۸۰ نفر از کارکنان نیروی انتظامی استان حمایت حدود ۹۱۱ نفر از ایتام تحت حمایت کمیته امداد را بر عهده‌دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اجرای طرح سرباز ماهر نیز اشاره کرد و افزود: خیلی از سربازان در طول خدمت آموزش‌ها و مهارت‌هایی را فرامی‌گیرند که پس از اتمام خدمت در صورت مراجعه به این نهاد می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شوند.

وی بر همکاری مشترک نیروی انتظامی و کمیته امداد در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جرائم رایانه‌ای و سرقت صندوق‌های صدقات اشاره و تصریح کرد: دستگیری این افراد ابتدای کار است و باید ریشه‌یابی شود که چرا فرد دست به سرقت زده است و با مشاوره و راهنمایی پیگیر مشکلات آن‌ها شویم تا دیگر شاهد تکرار این آسیب از سوی فرد نباشیم.

عسکری نژاد به دیگر همکاری‌های نیروی انتظامی با کمیته امداد اشاره و بیان کرد: نیروی انتظامی در زمینه رفع آسیب‌ها، جمع‌آوری زکات، توزیع کمک‌های مؤمنانه و … همکاری خوبی با کمیته امداد دارد که قابل‌ تقدیر است.

بنابراین گزارش، در راستای هم‌افزایی منابع و امکانات در ارائه خدمات به جامعه هدف تحت حمایت، کمیته امداد استان کرمان و نیروی انتظامی استان تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

انتهای پیام




محرومیت زدائی و کاهش آسیب های اجتماعی، مسائل مشترک کمیته امداد و نیروی انتظامی

منبع: ایـسنا
? محرومیت زدائی و کاهش آسیب های اجتماعی، مسائل مشترک کمیته امداد و نیروی انتظامی