مجوز چهار طرح سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان صادر شد

کرمان – فت فتو – سرپرست اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان از صدور مجوز برای اجرای چهار طرح سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه تولید پنل و احداث نیروگاه خورشیدی و استخراج معدن طی پنج ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری خارجی این چهار طرح در مجموع ۲۰۳ میلیون یورو است. به […]

کرمان – فت فتو – سرپرست اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان از صدور مجوز برای اجرای چهار طرح سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه تولید پنل و احداث نیروگاه خورشیدی و استخراج معدن طی پنج ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری خارجی این چهار طرح در مجموع ۲۰۳ میلیون یورو است.

به گزارش فت فتو، حمید شهسواری روز سه شنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و با اشاره به اینکه کرمان، استانی برخوردار از منابع و امکانات خدادادی و دارای ظرفیت‌های خوب اقتصادی است افزود: در سال‌های اخیر تحولات بسیار اساسی و بنیادی در حوزه‌های اقتصادی و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری بخصوص در بخش خصوصی و صنعت ایجاد شده است.

وی وظیفه اصلی امور اقتصادی و دارایی را تنظیم و اجرای سیاست‌های اقتصادی و مالی استان و برنامه ریزی برای ایجاد نظم و انضباط مالی و اقتصادی تشریح و بیان کرد: این دستگاه وظیفه مهم جذب، هدایت و راهبری سرمایه گذاری در سطح استان را نیز عهده دار است .

دستگاه‌های اجرایی کرمان باید تمام اموال و املاک مازاد خود را به اداره کل دارایی اعلام کنند

شهسواری تولید ناخالص داخلی استان کرمان را در سال ۹۸ یک میلیون و ۲۳ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مقدار ۳.۵ درصد سهم کل کشور را به خود اختصاص داده است.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه نرخ بیکاری در این استان طی سال گذشته، ۱۰.۶ درصد بوده که نسبت به سال قبل ۰.۷ واحد درصد کاهش (تغییر مطلق) داشته است تصریح کرد: رتبه کرمان در این شاخص در بین استان‌های کشور، ۱۹ بوده است.

شهسواری بیان داشت: بر اساس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمان در فصل بهار ۱۴۰۰ ، ۱۱.۴ درصد بوده که نسبت به فصل بهار ۹۹ به میزان ۱.۳ واحد درصد افزایش یافته است.

وی نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمان را  در سال ۹۹ به میزان ۳۹.۶ درصد عنوان کرد و افزود: این شاخص برای کل کشور در سال گذشته ۴۱.۳ درصد بوده است و دستگاه‌های اجرایی باید تمام اموال و املاک مازاد خود را به اداره کل دارایی استان اعلام کنند و در این باره ۷۰ مجوز برای فروش وجود دارد که بیشترین آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است.

به گفته سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان، نرخ مشارکت اقتصادی این استان در فصل بهار ۱۴۰۰ به میزان ۴۰.۲ درصد بوده که نسبت به فصل بهار ۹۹ به  ۱.۱ واحد درصد افزایش داشته است و این شاخص برای کل کشور در فصل بهار سال ۱۴۰۰، ۴۱.۴ درصد بوده است.

شهسواری گفت: نرخ تورم استان کرمان در سال گذشته ، ۳۶.۸ درصد بوده که نسبت به سال قبل، ۲.۴ واحد درصد افزایش (تغییر مطلق) داشته و رتبه کرمان در این شاخص در بین استان‌های کشور، ۲۰ بوده است.

وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات در استان کرمان (مرکز آمار ایران) در سال گذشته به ترتیب ۳۸.۷  ، ۲۳.۹  و ۳۷.۴ درصد بوده است بیان داشت: سهم ارزش افزوده بخش‌های عمده اقتصادی (کشاورزی، صنعت و خدمات) در کل ارزش افزوده استان در سال ۹۸ به ترتیب ۱۵.۸ ، ۴۰.۵ و ۴۳.۶ درصد بوده است.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان از راه اندازی خزانه داری الکترونیکی، راه اندازی سامانه های الکترونیکی و ساماندهی نظـام ذیحسـابی در حوزه بخش نظارت مالی و خزانه داری خبر داد  و گفت: بـا پیـاده سازی خزانـه داری الکترونیکی و اقدامات انجام شده در زمینه الکترونیکی کردن بخش خزانه استان و راه اندازی سامانه های نظـارت بر فعالیت های مالی دستگاههای اجرایی، ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن انجام می شود .

دستگاه‌های اجرایی کرمان بالغ بر یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارند

شهسواری با بیان اینکه در سال گذشته ۶۲ درصد اسناد خزانه استان جذب شد که مبلغی بالغ بر هفت میلیارد ریال می‌شود تصریح کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای (نقدی ) تا پایان اسفند ماه سال ۹۹ بالغ بر ۳.۲۵۷ میلیارد ریال به تفکیک منابع مختلف به دستگاه های اجرایی صورت پذیرفت.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه از آنجا که ماهیت اسناد خزانه اسلامی برطرف کردن بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران طرح‌های عمرانی است، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این ظرفیت در راستای تسویه حساب با پیمانکاران خود اقدام کنند گفت: اعتبارات اسناد خزانه اسلامی مهم‌ ترین فرصت برای پرداخت بدهی‌ های دولت به پیمانکاران و شرکت‌ های خصوصی است.

شهسواری با بیان اینکه فروش اموال مازاد دستگاه‌ها بر اساس آیین‌نامه انجام می‌شود و دستگاه‌های نظارتی هم نظارت خود را انجام می‌دهند تا تخلفی انجام نشود افزود: از ابتدای امسال ۲۱۵ میلیارد تومان اوراق تسویه در سامانه ثبت شده که به روش مالیاتی بدهی دستگاه‌ها به پیمانکاران تسویه شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های استان کرمان بالغ بر یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارند گفت: درآمد وصولی استان در چهارماهه نخست امسال مبلغ ۳۳ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹ درصد افزایش داشته و تحقق درآمد استانی نسبت به مصوب آن ۱۲۱ درصد افزایش داشته است.

تامین کسری حقوق دستگاه های اجرایی از محل فروش اموال و دارایی های مازاد

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان بیان داشت: در سال گذشته حقوق دستگاه های اجرایی استانی از طریق خزانه معین استان و به صورت کاملا الکترونیکی با رقمی بالغ بر پنج هزار و ۷۷۳ میلیارد ریال پرداخت شد که در این زمینه کسری قابل توجهی داشتیم که بخشی از آن از محل فروش اموال و دارایی های مازاد دستگاه های اجرایی تأمین شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۱.۸۹۴ میلیارد ریال اعتبارات هزینه ای به صورت کاملا الکترونیکی به دستگاه های اجرایی استانی پرداخت شده و کل درآمدهای وصولی استان در سال ۹۹ مبلغ  ۶۰هزار و ۵۱۱ میلیاردریال است که نسبت به سال۵۳ درصد افزایش داشته است.

شهسواری بیان داشت: میزان درآمد وصولی استان کرمان در چهارماهه نخست امسال مبلغ ۳۳ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹ درصد افزایش داشته و  درصد تحقق درآمدهای استانی نسبت به مصوب ۱۲۱ درصد بوده است.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان  گفت: وصولی سایر درآمدهای این استان در چهار ماهه گذشته سال جاری، مبلغ یکهزار و ۱۶۶ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته و تحقق وصولی سایر درآمدهای استانی در چهار ماهه ۱۴۰۰ (نسبت به مصوب)، ۳۶ درصد بوده است.

وی از صدور مجوز برای چهار طرح سرمایه گذاری خارجی در زمینه های تولید پنل خورشیدی، احداث نیروگاه خورشیدی و استخراج معدن طی پنج ماهه نخست امسال خبرداد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری خارجی این چهار طرح در مجموع ۲۰۳ میلیون یورو است و در این مدت زمان  مبلغ ۱.۲ میلیون یورو به عنوان سرمایه خارجی وارده برای استان کرمان به ثبت رسیده است.

شهسواری بیان داشت: در مقایسه با سال ۹۹، میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب در پنج ماه سال ۱۴۰۰، حدود ۹۵ درصد نسبت به کل سال ۹۹ افزایش نشان می دهد و در سال ۹۹ برای هشت  طرح با سرمایه مصوب ۱۰۳ میلیون یورو مجوز سرمایه گذاری خارجی صادر شده است.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان خاطرنشان کرد:  در حوزه بهبود فضای کسب و کار  در سه ماهه اول سال  جاری تعداد پنج پیشنهاد اصلاح مقررات و قوانین مخل کسب و کار در قالب کاربرگ مربوطه به دبیرخانه هیات مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار ارسال شده است.




مجوز چهار طرح سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان صادر شد

منبع:ایرنـا
? مجوز چهار طرح سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان صادر شد