مبارزه باحاشیه نشینی در کرمان؛ در حاشیه یا متن؟

چشمان اهالی محله هایی که در کرمان نه رنگ شهر دارند ، نه نشان روستا،به همت متولیان خیره شده است.  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان هدی،امیرعلی وزهرا بچه‌محل هستند، محله آنها اما مانند دیگر محله‌های کرمان نیست، آنجا نه خبری از مدرسه، کوچه‌های آسفالت و بوستان است و نه حتی خبری از آب، […]

چشمان اهالی محله هایی که در کرمان نه رنگ شهر دارند ، نه نشان روستا،به همت متولیان خیره شده است.

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان هدی،امیرعلی وزهرا بچه‌محل هستند، محله آنها اما مانند دیگر محله‌های کرمان نیست، آنجا نه خبری از مدرسه، کوچه‌های آسفالت و بوستان است و نه حتی خبری از آب، برق ،گاز،بهداشت و رفاه درست و حسابی، مصرف آب در شهرکه بالا می‌رود، دیگر آب به محله این بچه ها نمی‌رسد.

شهرک های حاشیه شهر کرمان نه رنگ شهر دارند و نه رنگ روستا، کوچه‌های خاکی، منبع‌های آب روی سقف خانه‌ها، سیم‌های برق آویزان از این سو به آن سو و آدم‌هایی که سر و وضع‌شان هم فقر و نداری‌شان را فریاد می‌زند.
هر جا که نظاره میکنی جز تلی از خاک و دیوارهای ناتمام و سرنوشتهای نامعلوم نمیبینی .
اینها برمیگردد به قبل از اینکه کاری شود و حرکتی آغاز گردد.
اما از  دو سال پیش  با ورود دستگاه قضا به عنوان اولین پیشنهاد دهنده برای ساماندهی این حواشی ، وضع  این مناطق رو به تغییر رفت تا اینکه اکنون میتوان در برخی قسمت ها و شهرکها بوی زندگی را حس کرد .
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: دادگستری استان کرمان از سال ۹۹ به بحث پیشگیری از حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیرمجاز به شکل ویژه ورود کرد.
سید مهدی قویدل افزود: ما در شهرک همت یا همان( شهرک صنعتی ) برنامه‌ریزی برای تعطیلی کوره‌های آهک‌پزی و رفع تصرف اراضی دولتی را انجام دادیم .
وی با اشاره به  ۸۲ مصوبه برای ساماندهی شهرک شهید همت کرمان افزود: برخی از این مصوبات زمان‌بر هستند اما تاکنون بیش از ۵۰ درصد مصوبات اجرایی شده‌اند.
ساخت فضاهای آموزشی،ایجاد مراکز تفریحی ،آبرسانی به شهرکها ،ایجاد مراکز پیشگیری از جرم ،ساماندهی کودکان کار ،ایجاد مراکز بهداشتی ،آسفالت معابر و زیباسازی شهری از مهمترین اقداماتی دوسال اخیر در مناطق حاشیه ای شهر کرمان به ویژه درمحله های صنعتی و چهارده معصوم ایجاد شده است .
حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان هم گفت: ایجاد حاشیه نشینی در کرمان نتیجه ترک فعل برخی دستگاه های مسئول است که از این پس باید در حفظ اراضی ملی تلاش شودو هرکس زمین و یا مسکن میخواهد باید از مجاری قانونی تامین کند .

دانلود

کد ویدیو




مبارزه باحاشیه نشینی در کرمان؛ در حاشیه یا متن؟

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? مبارزه باحاشیه نشینی در کرمان؛ در حاشیه یا متن؟