ماه رجب آغاز فصل بندگی خداست

استاد درس خارج فقه در کرمان گفت: ماه رجب آغاز فصل بندگی خداست و در این ماه رحمت الهی جاری است. حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ‌بهایی در گفتگو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری«فت فتو»؛ ضمن تبریک حلول ماه رجب گفت: ماه رجب، ماه شریفی است که از آن به‌ عنوان شهرالله یاد می‌شود؛ البته […]

استاد درس خارج فقه در کرمان گفت: ماه رجب آغاز فصل بندگی خداست و در این ماه رحمت الهی جاری است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ‌بهایی در گفتگو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری«فت فتو»؛ ضمن تبریک حلول ماه رجب گفت: ماه رجب، ماه شریفی است که از آن به‌ عنوان شهرالله یاد می‌شود؛ البته ماه رمضان هم شهرالله می‌گویند اما، ماه رجب نیز ماه خداست.

استاد درس خارج فقه در کرمان ادامه داد: در روایات آمده است که رجب نام نهری در بهشت است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر است و ماه رجب، تجسم این حقیقت است؛ این ماه همانند نهری، جاری است که جریانش موجب، زدودن آلودگی‌ها می‌شود و ماه رجب در مدتی که جاری است در زدودن آلودگی‌ها و محو گناهان بسیار مؤثر است.

وی افزود: ماه رجب از شیر سفیدتر است، چرا که شیر، یک ماده قوی است و این ماه نیز می‌تواند تمام مسائلی که برای رشد انسان لازم است را در خود داشته باشد و همچنین از عسل شیرین‌تر است؛ چرا که عسل شفاست و در قرآن آمده است که این ماده می‌تواند تمامی امراض را درمان کند و معنایش این است که ماه رجب می‌تواند تمامی آسیب‌هایی که در اثر گناهان به انسان وارد شده است را درمان کند.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ‌بهایی با تأکید بر اینکه در ماه رجب، رحمت خداوند جاری است، اظهار کرد: از خصوصیات دیگر این ماه، وجود دعاها و نمازهای متعدد وارد شده است که در روزهای خاص خوانده می‌شود و همچنین در ماه رجب میلاد ائمه معصومین علیهم‌السلام وجود دارد.

استاد درس خارج فقه در کرمان عنوان کرد: ایام البیض در ماه رجب بسیار مهم است و همچنین روزه‌‎هایی که در این ماه گرفته می‌شود، سپری در مقابل آتش است و انسان را از آتش جهنم حفظ می‌کند و تمرینی برای تقواست.

وی با بیان اینکه در این ماه کمک‌رسانی و صدقاتی که داده می‌شود، در رشد انسان بسیار مؤثر است، خاطر نشان کرد: ماه رجب آغاز فصل بندگی خداست؛ ماه رجب مقدمه ورود به ماه شعبان، ماه شعبان مقدمه ورود به ماه رمضان و ماه رمضان مقدمه ورود به لیله القدر است و بسیار سفارش شده که از این فرصت‌ها استفاده شود.
 

انتهای خبر/م




ماه رجب آغاز فصل بندگی خداست

منبع:آرمـان
? ماه رجب آغاز فصل بندگی خداست