ماموریت وزارت کشور برای استاندارها جهت رفع نیازهای استانی از طریق فناوری

وزیر کشور با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای توسعه فناوری و پژوهش در کشور گفت: در این راستا یکی از ماموریت‌های استانداری‌ها شناسایی و رفع نیازها از طریق پژوهش و فناوری تعیین شده است و استانداری‌ها باید فعالانه در این عرصه تلاش کنند. به گزارش فت فتو، احمد وحیدی امروز در آیین اختتامیه جشنواره […]

وزیر کشور با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای توسعه فناوری و پژوهش در کشور گفت: در این راستا یکی از ماموریت‌های استانداری‌ها شناسایی و رفع نیازها از طریق پژوهش و فناوری تعیین شده است و استانداری‌ها باید فعالانه در این عرصه تلاش کنند.

به گزارش فت فتو، احمد وحیدی امروز در آیین اختتامیه جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، افزود: در بیانه گام دوم انقلاب اولین بخشی که به آن توجه شده است، بحث پژوهش است.

وی با بیان اینکه دانش‌بنیانی اقتصاد در اسناد بالادستی پیش بینی شده است، افزود: در این اسناد دیده شده که ۵۰درصد اقتصاد ما اقتصاد دانش‌بنیان باشد، وقتی از اقتصاد دانش‌بنیان صحبت می‌شود، بلافاصله زنجیره ارزش مطرح می‌شود و باید جایگاه دانش را در زنجیره ارزش بیابیم و چاره‌جویی کنیم.

وحیدی اظهار کرد: در زنجیره ارزش، نقشه جامع علمی را داریم که باید محقق شود، ولی برای پیاده‌سازی آن نیاز به نظام ملی نوآوری است، امروزه ما فاقد این نظام هستیم و باید آن را تعریف کنیم و برای تحقق آن به دانش در سطح ملی نیاز داریم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه برای تولید یک محصول به سه رکن دفاتر طراحی زبده، مراکز توسعه فناوری و مراکز مطالعه آینده نیاز است، افزود: مهمترین زنجیره مادر دانش، طراحی است و باید مراکز توسعه فناوری را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید کمبودهای موجود در زیر ساخت‌ها مرتفع شود، در غیر این صورت تحقیقات انجام می‌شود بدون اینکه وارد کارزار شود، گفت: در حوزه نفت و گاز حق ما است که به‌روزترین کاتالیزورها را داشته باشیم، ولی این امر محقق نشده؛ در حالی که ایران سرآمدترین شیمی‌دان‌ها را دارد.

وحیدی با بیان اینکه تعریف درستی از ارتباط دانشگاه با صنعت نشده است، اظهار کرد: شاید در این زمینه معماری درستی صورت نگرفته است و ایجاد پارک‌های علم و فناوری برای جبران این فاصله بوده است.

وزیر کشور با اعلام آمادگی این وزارتخانه برای توسعه فناوری در جهت رفع نیازها، گفت: در این راستا به استانداری‌ها اعلام کردیم که یکی از وظایف آنها پرداختن به مسائل فناوری و ارزیابی نیازهای استان و تلاش برای رفع آنها از طریق پژوهش و فناوری است.

وحیدی با تاکید بر اینکه استانداری‌ها در جهت رفع نیازهای استانی فعالانه مشارکت داشته باشند، ادامه داد: در حال حاضر ۹ استان کویری داریم که باید از ظرفیت‌های آنها استفاده شود و استان‌های ساحلی نیز در جهت شناخت دریا مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

انتهای پیام




ماموریت وزارت کشور برای استاندارها جهت رفع نیازهای استانی از طریق فناوری

منبع:ایـسنا
? ماموریت وزارت کشور برای استاندارها جهت رفع نیازهای استانی از طریق فناوری