لزوم همکاری شهرداری در حل مشکل مسکن محرومان

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر کرمان ضمن ارائه گزارش شش‌ماهه از فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد در حوزه‌های مختلف گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری شهرداری و شورای شهر بتوانیم برای […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر کرمان ضمن ارائه گزارش شش‌ماهه از فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد در حوزه‌های مختلف گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری شهرداری و شورای شهر بتوانیم برای ارائه خدمت مطلوب به جامعه هدف اقدامات مناسبی انجام دهیم.

وی بابیان اینکه سرلوحه کار ما کار میدانی و حضور در بین مردم و در کنار مردم بودن است، بازدید هفتگی از منازل مددجویان را جزء اولویت‌های کاری خود دانست و گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این نهاد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است و این سرلوحه کار ما به ‌ویژه در دهه‌های اخیر قرار گرفته است.

عسکری‌نژاد با بیان اینکه در زمینه اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته‌امداد اقدامات مؤثری انجام و سهم بالایی از اشتغال استان سال گذشته توسط این نهاد محقق شده است، افزود: سال گذشته ۴۴۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات برای خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی در استان داشته‌ایم که موفق به ایجاد ۱۵ هزار و ۹۹۸ فرصت شغلی شده‌ایم اما علی‌رغم اشتغال‌زایی و خروج این افراد از چرخه کمیته امداد، متأسفانه با ورودی‌های جدید مواجه هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: کمیته امداد طی سه سال اخیر ۶ هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات و مساعدت‌های بلاعوض، کمک‌های خیران و تسهیلات بنیاد مسکن احداث کرده است. هم‌اکنون یک‌هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در شهر کرمان فاقد مسکن هستند که در صورت حل مشکل زمین از سوی دستگاه‌های مربوطه آماده ساخت مسکن برای این خانواده‌ها هستیم.

وی به ظرفیت صندوق امداد ولایت در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار نیازمند نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری کرمان می‌تواند با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت از ظرفیت این صندوق برای پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند معرفی ‌شده از سوی شهرداری و شورای شهر بهره بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اجرای طرح هر کارمند حامی یک یتیم اشاره کرد و گفت: انتظار داریم این طرح در شهرداری‌های کرمان اجرایی و گره‌ای از مشکلات ایتام باز شود.

عسکری‌نژاد به موضوع حاشیه‌نشینی در کرمان نیز اشاره و تأکید کرد: در بحث ساماندهی این معضل و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و یا به حداقل رساندن آسیب‌ها آماده همکاری با شهرداری هستیم.

انتهای پیام




لزوم همکاری شهرداری در حل مشکل مسکن محرومان

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? لزوم همکاری شهرداری در حل مشکل مسکن محرومان