لزوم ارائه مصوبه در خصوص امهال و پرداخت وام جدید به کشاورزان توسط دولت/ پیگیر خسارات ناشی از وقوع سیل در استان هستیم

شهباز حسن پور گفت: نتیجه آخرین جلسات این شد که ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست ها را به هیات دولت ببرند و امیدوار هستیم که در هفته آینده در هیات دولت مصوبه خوبی برای استمهال وام و پرداخت وام جدید به کشاورزان را شاهد باشیم. به گزارش فت فتو؛ هفته گذشته این پایگاه […]

شهباز حسن پور گفت: نتیجه آخرین جلسات این شد که ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست ها را به هیات دولت ببرند و امیدوار هستیم که در هفته آینده در هیات دولت مصوبه خوبی برای استمهال وام و پرداخت وام جدید به کشاورزان را شاهد باشیم.

به گزارش فت فتو؛ هفته گذشته این پایگاه خبری پیامی را از یکی از مخاطبین خود با محتوای زیر دریافت کرد.

دو سال کشاورزی استان کرمان محصول پسته رو سرما زده و وام هایی دولت سال پیش به کشاورزان پرداخت کرده به عنوان اصلاح باغات ولی متاسفانه فروردین سال جاری ۱۴۰۱ هم دوباره سرمازدگی شدید داشتیم همان گونه که در جریان هستید و اطلاع دارید کشاورزان استان کرمان و شاید سایر استان های پسته خیز قادر به پرداخت وام ها نیستند؛ خواهشمندیم وام های کشاورزی اصلاح باغات رو تمدید کنند و سود وام ها رو هم ببخشند در این شرایط با توجه به سرمازدگی و خشک سالی و گرانی واقعا قادر به پرداخت نیستیم و از دولت عاجزانه تقاضا داریم رسیدگی کنید هشت ماه از سال جاری گذشته اما به بانک های کشاورزی شهرستان های استان کرمان ابلاغی نشده کشاورزان رو دریابید.

شهباز حسن پور در گفتگو با فت فتو؛ گفت: استان کرمان بزرگترین استان و در ضمن حادثه خیزترین استان کشور است،  حادثه هایی که در کرمان اتفاق می افتد در کمتر جایی از کشور رخ می دهد؛ در یک سال سه بلای طبیعی بر سر کشاورزان ما آمد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدای سال در حالی که باور کردنی نبود، سرمای شدید تا استخوان مردم و کشاورزان ما را سوزاند و بعد از آن، سرمازدگی مصیبت عظما دیگر برای کشاورزان بود و همچنین متأسفانه شاهد وقوع سیل خانمان برانداز بودیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با وقوع سیل، بخش زیادی از باغات پسته و محوصلات کشاورزی زیر گل و لای رفت، تعداد بسیاری از منازل تخریب و بیش از هفتاد درصد قنوات شهرستان های سیرجان، شهربابک، رفسنجان، بردسیر و بخشی از کرمان کاملا تخریب شد.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با پیگیری ها و تلاش های مستمر استاندار و مجمع نمایندگان استان، گزارشات به صورت دقیق و شفاف انجام و خسارت بیش از ۱۲ میلیارد تومان برآورد و به دولت ارسال شده است.

وی بیان کرد: پس از وقوع سیل، وزیر کشور در استان حضور پیدا کرد و از نزدیک شاهد سیل ویرانگر قرار گرفت و همچنین بنده در خصوص قنوات استان شخصا با معاون وزیر جهاد کشاورزی صحبت کردم و وی از با حضور میدانی از نزدیک در جریان شرایط پیش آمده قرار گرفتند.

حسن پور تصریح کرد: گزارشات از سوی وزارت کشور، استانداری کرمان و وزارت جهاد کشاورزی در اختیار سازمان برنامه و بودجه و ریاست سازمان قرار گرفته است؛ اعضای مجمع نمایندگان با حضور استاندار کرمان به صورت مداوم پیگیر گزارشات بوده اند اما متأسفانه تا این لحظه سازمان برنامه و بودجه هنوز متقاعد برای پرداخت خسارت نشده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نتیجه آخرین جلسات ما بر این شد که ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست ها را به هیات دولت ببرند و امیدوار هستیم که در هفته آینده در هیات دولت مصوبه خوبی برای استمهال وام و پرداخت وام جدید به کشاورزان را شاهد باشیم. 

انتهای پیام/م
 




لزوم ارائه مصوبه در خصوص امهال و پرداخت وام جدید به کشاورزان توسط دولت/ پیگیر خسارات ناشی از وقوع سیل در استان هستیم

منبع:آرمـان
? لزوم ارائه مصوبه در خصوص امهال و پرداخت وام جدید به کشاورزان توسط دولت/ پیگیر خسارات ناشی از وقوع سیل در استان هستیم