قوه قضاییه در دوران طلایی خود قرار دارد

کرمان – امام جمعه کرمان گفت: قوه قضاییه در دوران طلایی خود قرار دارد و دستگاه قضایی در استان کرمان نیز همگام با برنامه های قوه قضاییه در این مسیر گام بر می دارد. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: در اینکه تشکیلات قضائی از نیاز […]

کرمان – امام جمعه کرمان گفت: قوه قضاییه در دوران طلایی خود قرار دارد و دستگاه قضایی در استان کرمان نیز همگام با برنامه های قوه قضاییه در این مسیر گام بر می دارد.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: در اینکه تشکیلات قضائی از نیاز انسان‌ها است، شک و شبهه‌ای وجود ندارد و واقعیت امر این است که بخش قابل توجهی از پرونده‌هایی که در محاکم قضائی رسیدگی می‌شود، مواردی است که در بخش‌های دیگر دیده نشده و به آن توجه نشده و نتیجه آن در دستگاه قضائی خود را نشان می هد.

وی بیان کرد: بخش دیگری از پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه قضائی به اعتقادات و تقید انسان‌ها به جامعه بر می‌گردد و ناشی از آن است که افراد به حق و حقوق خود قانع نیستند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: کم کاری دستگاه‌ها در حوزه‌های اداری، فرهنگی و…. و تسلیم نبودن انسان‌ها به حق خودشان و ضعف ایمان‌ها و ضعف رفتارها مو جب بروز رفتارهایی می‌شود که در دستگاه قضائی باید رسیدگی شده و تعیین تکلیف شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی اظهارداشت: دستگاه قضائی برای آنکه بخشی از کارهای خود را کاهش دهد، از جنبه پیشگیری از وقوع جرم باید به کمک سایر دستگاه‌ها بیاید تا از ورود پرونده‌ها به دستگاه قضائی جلوگیری شده و این دستگاه بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پرونده‌ها رسیدگی کند.

وی با اشاره به این مطلب که با ورود پرونده به دستگاه قضائی، افکار عمومی و توقع عمومی، رسیدگی سریع و با کیفیت دستگاه قضائی به پرونده‌ها است، تاکید کرد: هر چه ارای قضائی صادره اقناعی تر باشند و مردم را متوجه سازند که دستگاه قضائی عدالت را به طور جدی مورد توجه دارد، موجب کاهش پرونده‌ها می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از دستگاه قضائی به عنوان بلندگوی مظلوم یاد کرد و گفت: خوشبختانه سند تحول و تعالی قوه قضائیه توسط فرهیختگانی که سال‌ها در این حوزه کار کرده‌اند، تدوین شده و در ساختار ان به این موضوع توجه شده که به نحوی اقدام شود که دستگاه قضائی کاملاً به روز، پیشرفته و قوی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی از رئیس کل و اعضای شورای قضائی استان کرمان به عنوان چهره‌های باتجربه و متخصص یاد کرد و گفت: امید می‌رود که با همت اعضای شورای قضائی استان، جایگاه دستگاه قضائی استان در کشور بیش از پیش ارتقائ یابد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: یکی از برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضائیه، تجدید عهد با آرمان‌های شهدای عزیز است زیرا شهدا برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را اهدا کرده‌اند و ما باید از این یادگار بزرگ شهدا در رفتار، کردار و بیان خود را پاس بداریم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی با بیان اینکه قضات و کارمندان دستگاه قضائی تلاش فراوانی برای انجام وظایف خود دارند، تاکید کرد: کاستی‌ها در دستگاه قضائی وجود دارد اما کارکنان اداری و قضائی با تلاش مضاعف و همت خود سعی می‌کنند علی رغم مشکلات موجود، کاری بر زمین نماند.

وی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی ورودی پرونده‌ها در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، عنوان کرد: با وجود افزایش پرونده‌ها؛ تعداد قضات، کارکنان اداری و امکانات دستگاه قضائی افزایش چندانی نداشته است و با تلاش کارکنان اداری و قضائی، خروجی پرونده‌ها در سال گذشته ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: انتظارات مردم از دستگاه قضائی بالاست و مردم حق دارند که پرونده انها با سرعت و با صحت و در زمان کوتاه مورد رسیدگی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در هر ماه ۱۳۲ پرونده است، گفت: این حجم بالای پرونده‌ها بر کیفیت کار قضائی تاثیرگذاشته و در مواردی موجب نارضایتی مردم می‌شود و انتظار می‌رود که شرایط تغییر کرده و دولت توجه ویژه ای به دستگاه قضائی داشته باشد تا این دستگاه بتواند وظایف خود را به بهترین نحو عمل نماید.

وی با اشاره به این مطلب که امروز افزایش رضایت مندی از قوه قضائیه در رأس برنامه‌های دستگاه قضائی است، تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی و ریاست قوه قضائیه تاکید ویژه ای بر مردم داری در قوه قضائیه دارند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه قضائی ملجاء مردم است، تاکید کرد: قوه قضائیه تا حد مطلوب فاصله دارد اما برنامه‌ها و تلاش‌های به نحوی است که به این هدف دست یابیم.

وی به برگزاری همایش بزرگ استانی قوه قضائیه اشاره و بیان کرد: در این همایش کتاب تاریخ عدلیه کرمان که در دوره مدیریت سابق تدوین شده است، رونمایی می‌گردد.

کد خبر ۵۵۲۱۶۵۶




قوه قضاییه در دوران طلایی خود قرار دارد

منبع: مــهر
? قوه قضاییه در دوران طلایی خود قرار دارد