قطع برق صنایع قابل قبول نیست

فردای کرمان – گروه اقتصاد: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،گفت:«قطعی برق صنایع نه تنها باعث خسارت زیاد به کارخانه‌ها و سهامداران شده است بلکه زمینۀ گرانی لجام گسیختۀ برخی از اقلام مانند سیمان را در بازار فراهم کرده است». شهباز حسن‌پور افزود:«دولت از یک سو وعدۀ ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی را […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،گفت:«قطعی برق صنایع نه تنها باعث خسارت زیاد به کارخانه‌ها و سهامداران شده است بلکه زمینۀ گرانی لجام گسیختۀ برخی از اقلام مانند سیمان را در بازار فراهم کرده است».

شهباز حسن‌پور افزود:«دولت از یک سو وعدۀ ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی را می‌دهد اما از سوی دیگر برق صنایع را قطع می‌کند،بدون سیمان چگونه می‌توان واحد مسکونی ساخت؟. این وضعیت قابل قبول نیست و امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق از سال آینده شاهد اینگونه خاموشی‌ها در حوزۀ صنعت نباشیم».

به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا سراسری،نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی دربارۀ سیاست‌های دولت برای مدیریت خاموشی‌ها در فصل تابستان،بیان کرد:«از سنوات گذشته در تامین برق صنایع و خانگی در فصل تابستان با مشکل مواجه بودیم اما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که صنایع یک شبه خودشان برق مصرفی خود را تولید کنند چراکه یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی حداقل ۵ سال زمان می‌برد تا وارد چرخۀ تولید شود».

وی در ادامه با بیان اینکه دولت وظیفه دارد تا نسبت به تامین برق صنایع اقدام کند،یادآور شد:«زمانی که دولت امتیازی را فروخته و تعهدی را برای خودش ایجاد کرده است،باید نسبت به اجرای تعهد خود پایبند باشد». /پ




قطع برق صنایع قابل قبول نیست

منبع:خبر کرمان
?

قطع برق صنایع قابل قبول نیست

:اخبار استان کرمان – اقتصادی