فروش بلیت اتوبوس به واکسن‌نزده‌ها ممنوع شد

فردای کرمان – گروه اقتصاد: مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: «شرکت‌های حمل‌ونقلی برای هیچ‌کس جز افرادی که واکسن زده‌اند یا تست پی‌سی‌آر منفی داشته باشند، بلیت اتوبوس صادر نمی‌کنند». داریوش باقرجوان در خصوص تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ایام سفرهای نوروزی گفت: «هنوز مشخص نیست که با توجه به شیوع اومیکرون […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: «شرکت‌های حمل‌ونقلی برای هیچ‌کس جز افرادی که واکسن زده‌اند یا تست پی‌سی‌آر منفی داشته باشند، بلیت اتوبوس صادر نمی‌کنند».

داریوش باقرجوان در خصوص تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ایام سفرهای نوروزی گفت: «هنوز مشخص نیست که با توجه به شیوع اومیکرون آیا سفرها ادامه خواهد داشت یا خیر. آنچه برای ما مهم است تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌ها و دیگر ناوگان حمل‌ونقل است تا میزان شیوع کرونا کاهش یابد».

به گزارش فردای کرمان به نقل از مهر سراسری، وی درباره‌ی رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتوبوس‌ها و ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای اظهار کرد: «رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم‌الاجرا است و به محض ابلاغ، ما نیز سختگیری پروتکل‌ها را به شرکت‌های حمل‌ونقلی ابلاغ خواهیم کرد که البته در حال حاضر تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌ها و دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای آغاز شده است».

وی افزود: «در حال حاضر مسافرانی که بخواهند از ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای برای مسافرت استفاده کنند در هنگام تهیه‌ی بلیت از آن‌ها درخواست کارت واکسن و یا پی‌سی‌آر منفی ۷۲ ساعته می‌شود».

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه فروش بلیت در خارج از پایانه ممنوع است، گفت: «برای هیچکس جز افرادی که یا واکسن زده باشند یا تست پی‌سی‌آر منفی ۷۲ ساعته ارائه دهند بلیت اتوبوس صادر نمی‌شود».

وی گفت: «به دلیل رعایت سختگیری‌های صدور بلیت و جابهجایی مسافر، آمار مسافران با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۸ که کرونا وجود نداشت ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که تعداد سرویس‌های بین شهری به همان تعداد باقی مانده است».

باقرجوان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعداد مسافرگیری اتوبوس‌های بین شهری ۸۰ درصد ظرفیت است تاکید کرد: «اگر رانندگان اتوبوس‌ها در بین راه مسافر سوار کنند باید تعداد مسافران بین راهی به تعدادی باشد که از ۸۰ درصد ظرفیت اتوبوس بیشتر نشود. این موضوع را به شرکت‌های حمل‌ونقلی اعلام کرده‌ایم و مسئولیت اجرای آن با شرکت‌ها است. همچنین رانندگان اتوبوس‌ها توجیه شده‌اند که از مسافرانی که بین راه سوار می‌کنند کارت واکسن یا تست پی‌سی‌آر منفی مطالبه کنند».

وی اظهار کرد: «طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ پرونده‌ی تخلف رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای داشیم که در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود در حال حاضر نیز دو هزار پرونده‌ی تخلف رانندگان اتوبوس و ناوگان جاده‌ای در این زمینه در دست اقدام است». /پ




فروش بلیت اتوبوس به واکسن‌نزده‌ها ممنوع شد

منبع: خبر کرمان
?
فروش بلیت اتوبوس به واکسن‌نزده‌ها ممنوع شد

: اخبار استان کرمان – اقتصادی