غوغای روز عاشورا در دیار سردار دل‌ها

کرمان – فت فتو – امروز کرمان – دیار سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی- را در روز عاشورای حسینی غم و اندوه وصف ناشدنی فرا گرفته است. به گزارش خبرنگاران فت فتو، اهالی استان کرمان امروز همزمان با عاشورای حسینی از ساعات اولیه صبح امروز بعد از قرائت زیارت عاشورا در رثای شهادت […]

کرمان – فت فتو – امروز کرمان – دیار سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی- را در روز عاشورای حسینی غم و اندوه وصف ناشدنی فرا گرفته است.

به گزارش خبرنگاران فت فتو، اهالی استان کرمان امروز همزمان با عاشورای حسینی از ساعات اولیه صبح امروز بعد از قرائت زیارت عاشورا در رثای شهادت امام حسین (ع) و یارانش در حالی که رخت عزا به تن داشتند به نوحه خوانی و عزاداری پرداختند.

مردم شهر کرمان نیز مانند دیگر نقاط استان با حضور در تکایا، مساجد، حسینه ها و حتی منازل با روضه خوانی و مدیحه سرایی عمق درد و سوگ و همچنین ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

پخت آبگوشت نذری امام حسینی، شله زد یا ابراهیم‌خانی و سایر غذاهای نذری و پخش آن بین عزاداران و نیازمندان یکی از رسوم کرمانی ها در عاشورای حسینی است.

حضور در گلزار شهدای کرمان و برگزاری مراسم عاشورا در این مکان معنوی که حالا بیش از ۲ سال است که میزبان سیدالشهدای جبهه مقاومت است از دیگر برنامه های کرمانی ها در روز عاشورای حسینی به شمار می رود و این درحالی است که غیر از گلزار شهدا، حسینیه ثارالله و بیت الزهرا(موقوفه شهید سلیمانی) نیز این روزها و این شب ها مملو از جمعیت عزادار است.

ورود دسته ها و هیات های سینه زنی و زنجیر زنی به گلزار شهدا و ادای احترام به شهدای آرمیده در این مکان بخصوص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در روز عاشورا حال و هوای خاصی به این مجموعه داده است.

خبرهای رسیده از مناطق و شهرستان های استان کرمان نیز حاکی از برگزاری پرشور و مردمی عزاداری سید و سالار شهیدان است.




غوغای روز عاشورا در دیار سردار دل‌ها

منبع: ایرنـا
? غوغای روز عاشورا در دیار سردار دل‌ها