علی رغم نمود ظاهری، کرمان در شاخص های توسعه پایدار مشکل دارد

فت فتو/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: علی رغم اینکه نمود ظاهری در کشور این است که کرمان استان توسعه یافته ای است اما در همه شاخص های توسعه پایدار دچار مشکل است. سیدمهدی طبیب زاده امروز ۱۰ آذرماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور اعضای انجمن حمایت […]

فت فتو/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: علی رغم اینکه نمود ظاهری در کشور این است که کرمان استان توسعه یافته ای است اما در همه شاخص های توسعه پایدار دچار مشکل است.

سیدمهدی طبیب زاده امروز ۱۰ آذرماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور اعضای انجمن حمایت از توسعه استان کرمان اظهار کرد: اعضای انجمن سابقه طولانی اجرائی در استان و کشور دارند.

وی در ادامه با اشاره به برداشت بی رویه از منابع آب در استان کرمان و همچنین تکیه بر معادن افزود: معادن تا چند سال آینده تمام می شوند. ضمن اینکه یکی از مشکلات استان مهاجرت نیروی متخصص است که ما را دچار مشکل خواهد کرد.

طبیب زاده تصریح کرد: سرمایه گذاری در معادن و صنایع معدنی استان کرمان وضعیت خوبی دارد و شاخص سرمایه گذاری در استان را بالا برده که این مزایا و معایبی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان ادامه داد: مزایای سرمایه گذاری در معادن، اشتغال و تولید ثروت است و تخریب محیط زیست، خروج ارزش افزوده و ثروت از استان از معایب تمرکز بر معادن است ضمن اینکه تعادل اشتغال استان را به لحاظ پرداخت حقوق به هم زده اند.

وی تاکید کرد: باید راهکار این باشد که منابع حاصل از اقتصاد این حوزه در درون استان هزینه شود و استاندار نیز بر این موضوع تاکید دارد.

طبیب زاده اظهار کرد: علی رغم اینکه نمود ظاهری در کشور این است که کرمان استان توسعه یافته ای است اما در همه شاخص های توسعه پایدار دچار مشکل است.

وی بیان کرد: در اتاق بازرگانی دنبال راهکار هستیم که چه کنیم استان از مواهب خودش برخوردار شود.

انتهای پیام




علی رغم نمود ظاهری، کرمان در شاخص های توسعه پایدار مشکل دارد

منبع: ایـسنا
? علی رغم نمود ظاهری، کرمان در شاخص های توسعه پایدار مشکل دارد