علت تغییر رنگ آب شرب بردسیر چه بود؟/فضای سبزی که آب شرب می‌نوشد!

رئیس اداره آب و فاضلاب بردسیر گفت: در خصوص تغییرات و کدورت ایجاد شده در آب شرب شهر بردسیر همانطور که از طریق فضاهای مجازی اطلاع‌رسانی شده، دلیل آن افزایش دمای هوا و متعاقب آن افزایش مصرف آب بوده که از نظر کیفی مشکلی برای سلامت شهروندان نداشت. به گزارش فت فتو از بردسیر، با […]


رئیس اداره آب و فاضلاب بردسیر گفت: در خصوص تغییرات و کدورت ایجاد شده در آب شرب شهر بردسیر همانطور که از طریق فضاهای مجازی اطلاع‌رسانی شده، دلیل آن افزایش دمای هوا و متعاقب آن افزایش مصرف آب بوده که از نظر کیفی مشکلی برای سلامت شهروندان نداشت.

به گزارش فت فتو از بردسیر، با توجه به اینکه آب شرب سالم از نظر بهداشتی، آبی است که رنگ و بو نداشته باشد تغییر رنگ آب شرب در شهر بردسیر به رنگ زرد شهروندان را نگران کرده، شهری که در گذشته دارای منابع آب زیرزمینی زیادی بوده است و کشاورزی در آن رونق داشت، اما متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های اخیر، مصرف بی‌رویه آب، صنعتی شدن شهر و … نگرانی‌ها را برای کمبود آب تشدید می‌کند.

این تغییر رنگ هشداری بر مصرف زیاد آب است برای شهروندانی که بی‌توجه به آینده از آب شرب برای شستشوی ماشین، فرش، حیاط و… بدون رعایت مصرف بهینه استفاده می‌کنند. همچنین تغییرات اقلیمی نیاز به آب را بیش از گذشته تشدید کرده است و ضرورت صرفه‌جویی توسط مردم را بیشتر کرده است.

با توجه به استاندارد بهداشت جهانی، آرسنیک موجود در آب در چند سال اخیر ۱۰PPM  اعلام شده و این در حالی است که آرسنیک آب بردسیر در گذشته همواره بیش از این میزان بود که با احداث تصفیه‌خانه آب شرب در ایستگاه برداشت آب، مشکل آن حل شده است.

کارشناسان معتقدند برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی منجر به سنگین‌تر شدن آب می‌شود و نظر می‌رسد برای جلوگیری از افزایش میزان آرسنیک در آب بردسیر باید جلوی برداشت بی‌رویه آب را گرفت.

مرکز بهداشت به صورت ماهانه آب را مورد پایش قرار می‌دهد

رضا خسروی کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای بردسیر در خصوص تغییر رنگ آب به فت فتو در این شهرستان گفت: ظاهرا آب از نظر کیفیت مشکلی ندارد، اما برای اعلام نظر قطعی باید منتظر نتیجه آزمایش کیفیت آب باشیم.

وی عنوان کرد: مرکز بهداشت به صورت ماهانه آب شهرستان بردسیر را با آزمایش مورد پایش و بررسی قرار می‌دهد و در آخرین پایش میزان آرسنیک آب شهر بردسیر از حد مجاز بیشتر بوده که این موضوع را به اداره آب گزارش داده‌ایم.

دلیل کدر شدن آب افزایش دمای هوا و افزایش مصرف

عباس رحیم‌پور رئیس اداره آب و فاضلاب بردسیر نیز در این ارتباط به فت فتو گفت: از سال ۱۳۹۲ به‌دلیل وجود فلزات سنگین (آرسنیک)، آب شرب شهرستان بردسیر با پرداخت هزینه‌های سالیانه بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان و با نظارت مستمر واحد کنترل کیفی آبفای شهرستان و استان تصفیه و بدون آرسنیک در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان در مصارف روزمره آب شرب نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند تا انشاءالله از فصل تابستان عبور کنیم، افزود: در خصوص تغییرات و کدورت ایجاد شده در آب شرب شهر بردسیر همانطور که از طریق فضاهای مجازی اطلاع‌رسانی شده، دلیل آن افزایش دمای هوا و متعاقب آن افزایش مصرف آب بوده که این اتفاق رخ داده که از نظر کیفی مشکلی برای سلامت شهروندان نداشت.

رئیس اداره آب و فاضلاب بردسیر خاطرنشان کرد: آبفای شهرستان بردسیر با بیش از ۱۳ هزار اشتراک در فصل تابستان ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب شرب تولید، تصفیه و توزیع می‌کند که با وجود انشعابات فضاهای سبز شهری مواقعی با مشکل کم‌آبی مواجه می‌شود که ناگزیر به اخذ تدابیر لازم و قطع تعدادی از انشعابات فضاهای سبز هستیم که در این خصوص مکاتبات لازم انجام شده و با جدیت پیگیر هستیم.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق





علت تغییر رنگ آب شرب بردسیر چه بود؟/فضای سبزی که آب شرب می‌نوشد!

منبع: فــارس
? علت تغییر رنگ آب شرب بردسیر چه بود؟/فضای سبزی که آب شرب می‌نوشد!