طرح «هر خانه یک زائرسرا» در کرمان اجرا می‌شود

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، نشست هم‌اندیشی مواکب مردمی گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت با حضور مدیران موکب‎های مردمی شهر کرمان به منظور بررسی نواقص و کمبودهای موکب‌ها در سال گذشته و ارائه پیشنهاد مدیران مواکب برای […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، نشست هم‌اندیشی مواکب مردمی گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت با حضور مدیران موکب‎های مردمی شهر کرمان به منظور بررسی نواقص و کمبودهای موکب‌ها در سال گذشته و ارائه پیشنهاد مدیران مواکب برای بهتر برگزار شدن آیین بزرگداشت شهید سلیمانی در دهه مقاومت برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین عسکری‌نیا، مسئول مواکب مردمی ستاد ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی در این جلسه با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱۵ موکب مردمی در دهه مقاومت در سطح شهر کرمان به زائران شهید سلیمانی خدمات‌ ارائه دادند، گفت: از این تعداد ۶۸ موکب در گلزار شهدای کرمان و مابقی در سطح شهر و ورودی‌های شهر کرمان مستقر بودند.

وی با تأکید بر لزوم رفع نواقص و مشکلات سال گذشته، افزود: کار باید مردمی، با قدرت و با کمترین ایراد انجام شود و این حداقل کاری است که می‌توانیم در قبال خون شهدا انجام دهیم.

اکرم رنجبر، مسئول کمیته بانوان ستاد ترویج مکتب حاج قاسم نیز در این جلسه بیان کرد: این کمیته با ۱۸ موکب در زمینه‌های فرهنگی، مشاوره‌ای و… در هفته مقاومت فعالیت دارد.

وی به اختصاص دو موکب برای دوخت رایگان چادر و مقنعه و اهدای گل و دل‌نوشته به بانوان اشاره کرد و افزود: آمادگی داریم با شعارهای زیبا، عرفانی و جذاب دیوارهای سطح شهر را متناسب با حال و هوای دهه مقاومت دیوارنویسی کنیم.

در ادامه تعدادی از موکب‌داران به ارائه پیشنهادات خود پرداختند و با توجه به این‌که پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد بیشتری مهمان و زائر در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی وارد کرمان ‌شوند، مقرر شد طرح «هر خانه یک زائرسرا» پیگیری شود.

همچنین موضوع تقویت انعکاس رسانه‌ای رخدادها، اسکان زائران، تغذیه، روایت‌گری از شهدا در این ایام توسط موکب‌ها مورد تأکید قرار گرفت و پیشنهاد شد در راستای روشن‌گری پیرامون مسائل و معضلات روز جامعه نیز با استفاده از کلیپ، اخبار و تولیدات اقدام شود.

انتهای پیام




طرح «هر خانه یک زائرسرا» در کرمان اجرا می‌شود

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? طرح «هر خانه یک زائرسرا» در کرمان اجرا می‌شود