طبیب بیماران رضوی

کرمان- فت فتو- مطبش پایین شهر است و در مناسبت‌های مختلف بیماران حاشیه شهر یا خانواده شهدا را رایگان معاینه می‌کند؛ کارش و زندگی پزشکی‌اش را خیلی دوست دارد اما وقتی پای امام رضا(ع) و بیماران امام رضایی وسط می‌آید حس و حالش عوض می‌شود. افتخار و برکت زندگی اش را بیشتر مربوط به زمان […]

کرمان- فت فتو- مطبش پایین شهر است و در مناسبت‌های مختلف بیماران حاشیه شهر یا خانواده شهدا را رایگان معاینه می‌کند؛ کارش و زندگی پزشکی‌اش را خیلی دوست دارد اما وقتی پای امام رضا(ع) و بیماران امام رضایی وسط می‌آید حس و حالش عوض می‌شود.

افتخار و برکت زندگی اش را بیشتر مربوط به زمان هایی می داند که یا در بارگاه منور امام هشتم (ع) طبابت می کند یا بیماران معرفی شده از کانون های خدمت رضوی را می پذیرد.

در این مسیر البته روی نقش همسرش در زندگی و تشکر از وی بسیار تاکید دارد و می گوید که حس و حال در خدمت زائران و بیماران امام رضایی بودن برکاتی دارد که هیچ چیزی جای آن را نمی گیرد.

دکتر عیسی رکنی، پزشک کرمانی که علاوه بر طبابت در کرمان چند سالی است از اینکه توفیق خدمت به مجاوران و زائران بارگاه منور امام رضا (ع) را پیدا کرده ، بسیار خرسند است.

به گزارش فت فتو در بین خادمان حرم مطهر رضوی، افراد از قشرهای مختلفی حضور دارند که با عشق، علاقه، شکیبایی و خوشرویی مشغول خدمت رسانی به زائران امام رئوف هستند.

یکی از این اقشار، جامعه پزشکی است که علاوه بر حضور در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا  خدمتگزار زائران حضرت رضا علیه (ع) نیز هستند و به مناسبت اول شهریور ( روز پزشک) به سراغ یکی از این پزشکان رفته ایم.

 دکتر رکنی پزشک بازنشسته سپاه ثارالله استان کرمان و دانش آموخته دانشگاه بقیه الله تهران است که  چندسال توفیق خدمت در بارگاه منور رضوی را پیدا کرده، در یکی از خیابان های پایین شهر نیز مطب دارد و به قول خودش به محبان حضرت رضا(ع) خدمت می کند. 

 تلفیق طبابت و خدمت به زائران حرم مطهررضوی 

رکنی بیماران امام رضایی را برکت زندگی خود می داند و می گوید: بیمارانی که به اسم امام رضا (ع) از کانون های خدمت رضوی برای درمان معرفی می شوند یا بیماران دارالشفای امام رضا(ف) عطر و بوی حرم را برای من به ارمغان می آورند. 

می افزاید: بیمارانی که منتسب به امام رضا (ع) هستند زمان مراجعه قطعا حضرت رضا برای تشخیص و درمان عنایت می کند و این باور و اعتقاد قلبی ماست.

این پزشک کرمانی که خدمت در حرم امام رضا را برکتی که خستگی کار در شرایط کرونا را از بین می برد می داند  با اشاره به شرایط سخت بیماری کرونا تاکید می کند: رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم، راه حل ریشه کنی این بیماری است.

وی ادامه می دهد: در اوج بیماری فشار کاری مدافعان سلامت و کادر درمان مضاعف شده است و پزشکان و پرستاران شاید کمترین زمان را برای استراحت کافی داشته باشند؛ این فشارها هم جسمی و هم روحی است و یکی از مواردی که در زمینه کنترل و کاهش فشارها به بنده کمک می کرد و شرایط قابل تحمل می شد، کشیک در حرم مطهررضوی و خدمت به زائران و محبان حضرت رضا(ع) بود که حس شادی و امید به انسان منتقل می کند.
 

رکنی با اشاره به احساس خود در زمان کار در حرم رضوی تاکید می کند: حس خیلی خوبی بود زمان هایی که تا قبل از شیوع بیماری کرونا و محدودیت خدمت در حرم مطهر به آنجا می رفتیم و با امام رضا(ع) راز و نیاز و دعا می کردیم و امید که بشر زودتر از این ویروس، نجات پیدا کند.

وی اظهار داشت: سه سال است به عنوان خادم به زائران حضرت رضا(ع) خدمت می کنم و حس خادم بودن برای بنده از نظر معنوی و در زندگی شخصی، شیرین تر از حس پزشک بودن است.

این خادم رضوی تصریح می کند:  وقتی زائران به بارگاه امام رئوف می آیند، اگر مورد توجه و عنایت آقا امام رضا(ع) قرار گیرند، ما هم درصدی شریک هستیم، البته پزشکی هم حس زیبایی است که می توانی به انسان ها در کاهش درد و آلام آنان کمک کنی. هم پزشکی و هم خادم بودن، خدمت به خلق و عبادت است اما از نظر روحی در حرم رضوی، قوت قلب زیادی دارد. 

وی که از خانواده شهدا و فرزند جانباز است و خود در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جبهه حضور داشته بیان می کند: امروز خدمت به خانواده شهدا یک توفیق و هدیه الهی است.
این پزشک کرمانی همچنین در درمانگاه ایثار کرمان جانبازان و خانواده شهدا را رایگان ویزیت و درمان آنان را پیگیری می کند؛ عصرهای جمعه نیز به منازل شهدا می رود  تا ضمن عیادت از پدران و مادران شهدا به اسم امام رضا (ع) آنان خدمت کند. 

وی با تشکر از زحمات همسرش گفت: مشارکت و همراهی همسرم به عنوان پشتوانه ای سنگین در زندگی و پیشرفت کاری من نقش بسزایی داشته است.

رکنی تاکید می کند: خدا چنان زندگی من را ازلحاظ مختلف گسترش داده که حاضر هستم همه چیز را بدهم تا یک ویزیت بیمار امام رضایی انجام دهم چون بیماران امام رضا(ع)با بیماران عادی فرق می کنند چرا که خود حضرت درمان و شفا می دهد یا به تعبیر دیگر قدرت تشخیص به ما خواهد داد. 

وی یکی از اتفاقات خیلی خوبی که با عنایت حضرت رضا(ع) برایش رقم خورده را خدمت زیر باران رحمت الهی و لحظه سال تحویل عنوان کرد و افزود: با اینکه همسر و فرزندانم درحرم مطهر برای سال تحویل حضور داشتند اما لذت و شیرینی خدمت به زائران حضرت به من اجازه نداد که با آنان باشم. 

این طبیب کرمانی ویزیت رایگان بیماران در مناطق حاشیه شهر کرمان در روز میلاد حضرت رضا علیه السلام را به عنوان نذر خدمت یاد کرد و گفت: از این خدمت که به اسم امام مهربانی ها بود توفیقات زیادی درزندگی شخصی من حاصل شد.




طبیب بیماران رضوی

منبع:ایرنـا
? طبیب بیماران رضوی