صنایع بزرگ استان کرمان به رسالت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: صنایع بزرگ استان کرمان سالانه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سود خالص از استان کسب می‌کنند، اما به رسالت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی زاهدی صبح امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان کرمان با استاندار و معاونین وی […]

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: صنایع بزرگ استان کرمان سالانه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سود خالص از استان کسب می‌کنند، اما به رسالت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی زاهدی صبح امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان کرمان با استاندار و معاونین وی با تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم رسالت اجتماعی خود را در بحث ولایت و ولایتمداری محکم و استوار دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه راهبردهای فرهنگی استان مشخص نیست و این یک دغدغه مهم است، افزود: استان کرمان استان شهید سلیمانی و پایتخت مقاومت اسلامی است و زیبنده شهر و استان کرمان نیست که یک راهبرد مشخص فرهنگی در شأن کرمان نداشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از استاندار، مسئولان و متولیان فرهنگی استان انتظارات بیشتر از در حوزه فرهنگی وجود دارد، گفت: با هم‌افزایی همه مسئولان فرهنگی استان، کرمان باید به سمت مدینه فاضله مد نظر تمدن نوین اسلامی برود که از آن بوی حاج قاسم و مقاومت استشمام شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع استان به ویژه صنایع بزرگ معدنی استان به انجام رسالت اجتماعی خود در قبال استان آن گونه که باید عمل نمی‌کنند، گفت: استان کرمان با مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله آب، اشتغال، مسکن محرومان، ازدواج جوانان و توسعه و پیشرفت استان مواجه است و نمی‌شود شرکت‌های بزرگ معدنی سودهای خالص چند هزار میلیاردی از معادن استان کسب کرده و به رسالت اجتماعی خود عمل نکنند.

زاهدی با بیان اینکه انتظار داریم استاندار کرمان محکم و قاطع پای کار آمده و شرکت‌های بزرگ استان را مکلف کند که درصد مشخصی از سود خالص خود را به استان اختصاص دهند، ادامه داد: این شرکت‌ها در مجموع سالانه سود خالص ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دارند که اگر ۵ تا ۱۰ درصد آن را به استان اختصاص دهند اتفاقات بزرگی در استان کرمان رقم خواهد خورد و ما دیگر منطقه محروم در استان نداریم.

زخم توسعه نامتوازن بر پیشانی بزرگترین استان کشور؛ توسعه نامتوازن داد مسئولان فرهنگی استان کرمان را هم درآورد
فرمانده سپاه استان کرمان: نگاه لیبرالی باعث محرومیت در استان و توسعه نامتوازن شده است
امام جمعه کرمان: توسعه نامتوازن چالش بزرگ استان است

وی با اشاره به اینکه موضوع اتباع بیگانه در استان کرمان موضوع مهم دیگری است که سال‌ها است آن را دنبال می‌کنیم، گفت: بحث اتباع بیگانه در کرمان به یک بحران بزرگ در حوزه‌های مختلف تبدیل شده و باید نسبت به حل مشکلات استان که مشکلات اساسی هم هستند از مرکز مطالبه‌گری داشته باشیم و اگر این مشکلات امروز حل نشود استان به ویژه شهرستان کرمان در سال‌های آینده با مشکلات اساسی مواجه خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است قبل از سفر رئیس جمهور به استان، ایشان در جلسه‌ای با مجمع نمایندگان استان در جریان مسائل و مشکلات استان قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه درخواست داریم مسائل و مشکلاتی که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به کرمان قرار نگرفته و مد نظر نمایندگان استان است در جلسه بعدی مطرح شود، گفت: واقعیت این است که استان کرمان بزرگ‌ترین استان کشور است و از کمبود زیرساخت‌ها در حوزه مختلف رنج می‌برد و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

زاهدی با اشاره به اینکه کرمان در حال تبدیل شدن به قطب فولادی کشور است و حمل بار این کارخانجات از مسیر جاده‌ای امکان پذیر نیست و زیرساخت ریلی استان هم ظرفیت حمل این بار را ندارد، افزود: برای حل این معضل تاکنون چه چاره‌ای اندیشیده شده است.

انتهای پیام/۵۱۱/ح




صنایع بزرگ استان کرمان به رسالت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند

منبع: تسنــیم
? صنایع بزرگ استان کرمان به رسالت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند