صدور ۴۵۵۴ حکم جایگزین حبس در استان کرمان

فت فتو/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: براساس عفو معیاری اخیر اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مجموع سه هزار و ۸۹۱ نفرمشمول عفو شده اند که این تعداد ۲۷ درصد کل زندانیان را شامل می شود. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست ویدئو کنفرانس شورای عالی قوه قضاییه با شورای […]

فت فتو/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: براساس عفو معیاری اخیر اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مجموع سه هزار و ۸۹۱ نفرمشمول عفو شده اند که این تعداد ۲۷ درصد کل زندانیان را شامل می شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست ویدئو کنفرانس شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان ها با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: از مجموع مشمولان عفو اخیر مقام معظم رهبری، ۱۹۵۰ نفر از زندان های استان کرمان آزاد شده و مابقی مشمول تخفیف مجازات قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: براساس عفو معیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمامی متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر مشمول عفو قرار گرفته اند و در این رابطه ۳۲۴ پرونده مختومه شده است؛ به نحوی که در حال حاضر هیچیک از محکومان و متهمان اغتشاشات اخیر در زندان های استان حضور ندارند.

حمیدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال گذشته ۵۱۰ هزار پرونده به محاکم و دادسراهای استان کرمان وارد شده که از این تعداد ۴۹۶ هزار و ۱۳۱ پرونده رسیدگی و مختومه شده و نرخ رسیدگی ۹۷ درصدی در این حوزه محقق شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به صدور ۴۵۵۴ حکم جایگزین حبس در سال ۱۴۰۱ در استان اشاره و بیان کرد: این میزان نسبت به سال قبل از آن ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در سال گذشته ۴۵ درصد پرونده های رسیدگی شده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش ختم شده است.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری فت فتو، حمیدی بیان کرد: طی سال گذشته ۲۸ پرونده قصاص نفس با تلاش شوراهای حل اختلاف ویژه زندان منتهی به صلح و سازش شده و ۷۴۰ زندانی نیز با همت این شوراها آزاد شده اند.

وی تصریح کرد: در ستاد اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز ۱۶۸ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و ضمن ایجاد زمینه ادامه فعالیت ۹۷ واحد تولیدی، از بیکار شدن حدود ۸۰۰۰ نیروی متخصص و کارگر جلوگیری شده است.

حمیدی گفت: در حوزه حفظ حقوق بیت المال نیز ۸۸۰ هکتار اراضی دولتی از دست سودجویان و متخلفان خارج و به بیت المال اعاده شده است.

انتهای پیام




صدور ۴۵۵۴ حکم جایگزین حبس در استان کرمان

منبع: ایـسنا
? صدور ۴۵۵۴ حکم جایگزین حبس در استان کرمان