صدور بخشنامه های ناگهانی باعث اجرا نشدن صحیح کشاورزی قراردادی می شود

فت فتو/کرمان رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان گفت: متاسفانه صدور بخشنامه های ناگهانی باعث اجرا نشدن صحیح کشاورزی قراردادی می شود. سیدمحمدرضا ترابی موسوی در اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا با تاکید بر اینکه درخواست آزادشدن واردات نهاده های کشاورزی در مقابل ارز حاصل از صادرات را داریم زیرا معتقدیم که ورود کالاهای با کیفیت […]

فت فتو/کرمان رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان گفت: متاسفانه صدور بخشنامه های ناگهانی باعث اجرا نشدن صحیح کشاورزی قراردادی می شود.

سیدمحمدرضا ترابی موسوی در اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا با تاکید بر اینکه درخواست آزادشدن واردات نهاده های کشاورزی در مقابل ارز حاصل از صادرات را داریم زیرا معتقدیم که ورود کالاهای با کیفیت به تولید ما کمک می کند، افزود: پایین بودن بهره وری و قیمت بالای تمام شده محصول، قدرت رقابت را از صادرکنندگان می گیرد که باید در کنار استفاده از علم و تکنولوژی، مسائل را به دست خود حل کنیم.

وی با اشاره به مواد ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب در رابطه با حفظ مالکیت اراضی کشاورزی ادامه داد: متاسفانه فقط به دلیل اینکه اراضی باید آبیاری شوند و سرسبز باشند تا مالکیت آنها حفظ شود، آب های با کیفیت را در اراضی بی کیفیت و کم بهره مصرف می کنیم در حالی که می توان با اصلاح قانون این آب را به اراضی پربازده انتقال داد.

به گزارش گروه دریافت خبر فت فتو، ترابی موسوی اظهار کرد: متاسفانه صدور بخشنامه های ناگهانی باعث اجرا نشدن صحیح کشاورزی قراردادی می شود به عنوان مثال پس از دو ماه مذاکره با خریدار خارجی که توافق برای خرید هزار تن از یک محصول انجام شده بود، دقیقا در روزی که طرف خارجی برای اجرای توافق وارد ایران شد بخشنامه ای صادر و صادرات آن محصول ممنوع اعلام شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان با بیان این مطلب که تغییرات شدید اقلیم در سال های گذشته باعث شده ما سال های متوالی محصول بارور نداشته باشیم در حالی که در گذشته هر چند سال یکبار شرایط نامناسبی بود خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان کرمان به ۲۱۲ هکتار از باغات یک محصول در کرمان ۹۰ درصد خسارت وارد شده که این مسئله برای سومین سال پیاپی اتفاق افتاده است.

انتهای پیام




صدور بخشنامه های ناگهانی باعث اجرا نشدن صحیح کشاورزی قراردادی می شود

منبع: ایـسنا
? صدور بخشنامه های ناگهانی باعث اجرا نشدن صحیح کشاورزی قراردادی می شود