شکل‌گیری گشت‌های هوشمند و هدفمند نظارت بر بازار/ توزیع ۵۰ درصد میوه تنظیم بازار در شمال کرمان

به گزارش فت فتو؛ امیر حسن‌زاده در آخرین جلسه شورای اداری استان در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: مهمترین بحث استان فضای کسب و کار و اشتغال است که به واسطه آن بازار هم تنظیم می‌شود. وی ادامه داد: دستگاه‌ها و قوانین مشکلی برای کار ندارند، اما با عده‌ای افراد در دستگاه‌ها مواجه هستیم که اگر […]

به گزارش فت فتو؛ امیر حسن‌زاده در آخرین جلسه شورای اداری استان در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: مهمترین بحث استان فضای کسب و کار و اشتغال است که به واسطه آن بازار هم تنظیم می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها و قوانین مشکلی برای کار ندارند، اما با عده‌ای افراد در دستگاه‌ها مواجه هستیم که اگر نمی‌توانند با شرایط موجود کار کنند، جابجا شوند.

حسن‌زاده ابراز داشت: با وجود آنکه استان کرمان در رتبه چهارم امنیت سرمایه‌گذاری قرار دارد، اما به لحاظ فضای کسب و کار در رده ۲۵ است و لذا دستگاه‌ها و بانک‌ها باید همکاری بیشتری داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه در بازار با بحث دستوری نمی‌توان کار کرد، گفت: باید فضای کسب و کار، اشتغال و کارآفرینی را درست کرد.  

حسن‌زاده از تشکیل گشت‌های هوشمند و هدفمند در آستانه سال جدید و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: رسیدگی به شبکه توزیع و از مبدا در دستور کار این گشت‌ها قرار دارد که از ۲۰ اسفند فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: روزانه در کل استان ۱۱ گشت مشترک برقرار هستند، ضمن اینکه صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی به صورت مستقل گشت‌های خود را دارند.

حسن‌زاده در خصوص توزیع میوه تنظیم بازار شب عید گفت: هر ساله میوه شب عید توسط دولت تهیه و توزیع می‌شد که بعضا با هدررفت و ضایعات میوه مواجه می‌شدیم.

وی افزود: امسال دولت این کار را به بخش خصوصی واگذار کرده و نظارت را به عهد گرفته و لذا سازمان تعاون روستایی در کشور مجری کار شد.

حسن‌زاده ابراز اشت: ۳۰۰ تن سیب درختی و ۵۰۰ تن پرتقال برای شمال استان و ۵۰ تن سیب درختی و ۷۰ تن پرتقال برای جنوب استان خریداری و از روز گذشته توزیع آنها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه قیمت سیب و پرتقال براساس دستورالعمل تعاون روستایی به صورت استانی و ۱۰ درصد زیر قیمت بازار است، افزود: تاکنون ۵۰ درصد میوه شمال استان و ۲۶ درصد میوه جنوب استان توزیع شده که نشان از استقبال خوب مردم است.

حسن‌زاده از نظارت بر غرفه‌های عرضه میوه شب عید نیز گفت و بیان کرد: یکی از غرفه‌ها به دلیل دسترسی نامناسب تعطیل و میوه‌های غرفه دیگر به دلیل کیفیت نامطلوب تعویض شد.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟












نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف




شکل‌گیری گشت‌های هوشمند و هدفمند نظارت بر بازار/ توزیع ۵۰ درصد میوه تنظیم بازار در شمال کرمان

منبع: بــرنا
? شکل‌گیری گشت‌های هوشمند و هدفمند نظارت بر بازار/ توزیع ۵۰ درصد میوه تنظیم بازار در شمال کرمان