شکستگی لوله اصلی آب در کرمان باعث آبگرفتگی خیابان‌ها شد

کرمان – فت فتو – ترکیدگی لوله اصلی آب در محدوده بولوار جمهوری اسلامی شهر کرمان از بولوار کشاورز تا چهارراه فرهنگیان درحالی خیابان‌ها و مناطق مختلفی را پیش از ظهر روز پنجشنبه درگیر کرده که آبفا می‌گوید این حادثه به علت حفاری بدون مجوز شهرداری رخ داده است. به گزارش فت فتو آبگرفتگی مناطق […]

کرمان – فت فتو – ترکیدگی لوله اصلی آب در محدوده بولوار جمهوری اسلامی شهر کرمان از بولوار کشاورز تا چهارراه فرهنگیان درحالی خیابان‌ها و مناطق مختلفی را پیش از ظهر روز پنجشنبه درگیر کرده که آبفا می‌گوید این حادثه به علت حفاری بدون مجوز شهرداری رخ داده است.

به گزارش فت فتو آبگرفتگی مناطق وسیعی از این محدوده شهر کرمان و قطع آب برخی مشترکان درحالی است که آبفا می گوید تلاش دارد آب شهروندان تا ظهر وصل شود.

براساس مشاهدات میدانی خبرنگار فت فتو بخش هایی از بلوار جمهوری اسلامی(خیابان اصلی غرب کرمان) مابین چهارراه فرهنگیان تا پل امیرکبیر در آب فرو رفته است و در شرایطی که خودروهای عبوری در قسمت هایی از بلوار تا نیمه در آب فرو رفته اند، این چالش موجب ایجاد ترافیک در محدوده نیز شده است.

حضور تانکرهای سیار و کارگران شهرداری کرمان در محدوده این حادثه مشاهده می شود که علت را ترکیدگی لوله اعلام می کنند.

بنا بر اعلام مسئولان آبفا، شهرداری کرمان هنگام حفاری به منظور حفر حوضچه ای با هدف جمع آوری آب های سطحی ناشی از بارندگی، موجب شکستگی در یکی از لوله های تامین آب شرب شهر کرمان شده است.

واکنش آبفا

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در این زمینه به خبرنگار فت فتو گفت: شهرداری پیش از حفاری در خیابان ها و پیاده رو بایستی استعلام‌های لازم را از شرکت آبفا به عمل آورد که آیا در این منطقه لوله ای وجود دارد یا خیر؟

حسن قاآنی افزود: شهرداری امروز در محدوده بلوار جمهوری اسلامی شهر کرمان در حال حفر حوضچه ای برای جمع آوری آب های سطحی برای فصل زمستان بوده و به علت کوچک بودن این حوضچه هیچ استعلامی از اداره آب و فاضلاب کرمان نگرفته؛ همچنین هنگام حفاری بیل مکانیکی خط ۳۵۰ آب و فاضلاب کرمان را شکسته و اکنون آب بلوار کشاور و خیابان هوشنگ مرادی کرمانی قطع شده است.

وی تصریح کرد: نیروهای شهرداری در حال جمع آوری آب هدررفته ناشی از ترکیدگی لوله هستند و تا تیم های عملیاتی لوله را تعمیر کنند اندکی زمان می برد که براساس پیش بینی، این مشکل تا ظهر امروز رفع و آب مناطق قطع شده نیز وصل می شود.

قاآنی با بیان اینکه شهرداری برای جمع آوری آب در حال همکاری است اما حجم گسترده ای از آب در این منطقه وجود دارد گفت: خط ۳۵۰ آب کرمان از محدوده چهار راه فرهنگیان آغاز می شود و تا فرودگاه کرمان(بلوار جمهوری اسلامی) ادامه دارد که  انشعابات خیابان های بلوار جمهوری اسلامی نیز از این خط جدا می شود.

پاسخ شهرداری

خبرنگار فت فتو همچنین با علی رحیمی راد شهردار منطقه ۲ کرمان چند نوبت تماس تلفنی گرفت که وی پاسخگو نبود اما علی عسکری معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۲ کرمان گفت: با استفاده از سه پمپ آب از منطقه جمع اوری شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که این حفاری مجوز آبفا را داشته یا خیر توضیح داد: مجوزها در حوزه مجموعه فنی شهرداری بررسی و انجام می گیرد.




شکستگی لوله اصلی آب در کرمان باعث آبگرفتگی خیابان‌ها شد

منبع: ایرنـا
? شکستگی لوله اصلی آب در کرمان باعث آبگرفتگی خیابان‌ها شد