شور درختکاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور پرشور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای مختلف این دانشگاه با کاشت نهال مثمر و غیرمثمر گرامی داشته می‌شود. به گزارش خبرنگار گروه استان‌های فت فتو، ایام درختکاری در اسفند با حضور پرشور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی اعم از استادان، دانشجویان و کارکنان در واحدهای مختلف دانشگاه […]

هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور پرشور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای مختلف این دانشگاه با کاشت نهال مثمر و غیرمثمر گرامی داشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های فت فتو، ایام درختکاری در اسفند با حضور پرشور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی اعم از استادان، دانشجویان و کارکنان در واحدهای مختلف دانشگاه با کاشت نهال‌های مثمر و غیرمثمر گرامی داشته می‌شود.

همزمان با ۱۵ اسفند روز درختکاری، مراسم کاشت نهال با حضور ابراهیم تاجیک‌نوری فرماندار پیشوا، کیان پهلوان افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک و جمعی از مسئولان شهری و دانشگاهی برگزار شد.

مراسم گرامیداشت روز درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با حضور مسئولان برگزار و چندین اصله درخت کاشته شد.

شور درختکاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

به مناسبت روز درختکاری و بزرگداشت هفته شهدا و روز شهید، دو اصله نهال زیتون در کنار مزار شهدای گمنام به نام و یاد دو شهید مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا با حضور رئیس، معاون، مدیران، کارکنان، استادان و به همت امور فرهنگی و اجتماعی و ستاد شاهد و امور ایثارگران این دانشگاه کاشته شد.

شور درختکاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

ارشاد صادقی طوسی رئیس واحد نکا در حاشیه این مراسم گفت: درختکاری اگرچه امروزه از ضروریات بشر است و باید تلاش وافری در این زمینه صورت گیرد؛ اما در دین اسلام هم بسیار به آن سفارش شده است تا جایی که رسول خدا (ص) در مورد درختکاری و اهمیت آن فرمودند؛ کسی که درختی بکارد، خداوند نیز برای او در بهشت درختی می‌کارد.

وی با اشاره به ۲۵ سال عزلت و خانه نشینی امام علی علیه السلام بیان کرد: امام علی (ع) در ۲۵ سال عزلت و خانه نشینی به حفاری قنات و درختکاری مشغول بودند و شصت هزار نخل کاشتند و شاید دلیل اهمیت دادن امام علی علیه السلام به درختکاری همین حدیث از رسول خدا (ص) است که می‌فرماید؛ کسی که درختی بکارد و یا چاهی حفر کند و یا زمین مرده‌ای را زنده کند، پاداشی از جانب خدا و رسول خدا نصیب او می‌شود.

به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد سبز شهدا، همزمان با هفته منابع طبیعی آیین درختکاری با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی میمند و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.

به همین مناسبت محمد حسینی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی میمند با تبریک ولادت با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار اظهار کرد: کاشت درخت از اقدامات خداپسندانه و آینده‌نگرانه است و علاوه‌بر ایجاد طراوت و شادابی محیط آموزشی و دانشگاهی، در راستای مبارزه با آلودگی محیط زیست نیز اثرگذار خواهد بود.

شور درختکاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

ابراهیم غلامیان فرمانده سپاه میمند هم بیان کرد: حفظ منابع طبیعی برای نسل‌های فعلی و آتی کشور و از ارزش والایی برخوردار است.

غلامعلی ظهرابی بخشدار میمند نیز متذکر شد: گسترش فضای سبز و حراست از مراتع و جنگل‌ها تأثیر بسزایی در زیبایی محیطی و سلامت هوا، ایجاد فضاهای بانشاط تفریحی و ورزشی دارد و برای خانواده‌ها نیز حائز اهمیت است؛ به همین دلیل تعدادی نهال در بلوار امام حسین(ع) کاشته شد.

با حضور فریده دوکانه‌ای فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و هیئت رئیسه دانشگاه مراسمی به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری در جوار مزار شهید گمنام دانشگاه برگزار شد.

علی اصغر باقری رئیس دانشکده کشاورزی واحد رودهن در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و روز درختکاری با اشاره به پیشینه ایران باستان در احترام به محیط زیست و اهمیت درختکاری پرداخت و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده یک میلیون سال طول می کشد که یک سانتی متر خاک تشکیل شود و یکی از عواملی که از فرسایش خاک جلوگیری می کند درخت است.

شور درختکاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

وی افزود: یک هکتار جنگل ۶۸ تن گوگرد و غبار جذب خود می کند و از طرفی دو و نیم تن اکسیژن تولید می کند و متاسفانه ایران جزء ۶ کشور اول در تخریب جنگل است که بر اساس برآورد انجام شده خسارت ناشی از قطع جنگل های خزر سالانه چیزی بالغ بر۹۰۰ میلیون دلار است.

باقری بیان کرد: بنا بر روند که پیش می‌رود کشورمان ایران تا ۵۰ سال دیگر جنگلی نخواهد داشت و این مایه نگرانی و بسی جای تامل دارد./ در خاتمه این مراسم تعداد ۱۶ نهال توسط رئیس دانشگاه و هیئت رئیسه به صورت نمادین در جوار مزار شهید گمنام دانشگاه کاشته شد.

شور درختکاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

حمید رستمی‌جاز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در مراسم روز درختکاری که با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم برگزار شد، درخت را مظهر زندگی و یکی از حیاتی‌ترین نعمت‌های بیکران خداوند دانست و اظهار کرد: درختکاری در ایران دارای پیشینه‌ای ملی و مذهبی است که بخش مهمی از نیازهای انسان را در بهبود شرایط زیست‌محیطی برآورده می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم افزود: در دنیای مدرن و ماشینی امروز فرهنگ درختکاری و حفاظت از آن در سلامت محیط‌زیست و پاکی هوا و تندرستی شهروندان تأثیر بسیاری دارد. درختکاری باید با پیشینه‌ای ملی و مذهبی در کشور به‌عنوان حرکتی فرهنگی اجتماعی در کشور تسری پیدا کند؛ بنابراین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای ارتقای بهداشت روانی و افزایش نشاط و شادابی در جامعه نقش مهمی را دارا هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های فت فتو از مهاباد، مراسم هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در دانشگاه آزاد مهاباد برگزار شد.

در این مراسم در محوطه دانشگاه در جوار دو تن از شهدای گمنام دانشگاه، با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری و رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد به همراه اعضای هیئت رئیسه و جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه، علاوه‌بر ادای احترام و قرائت فاتحه بر سر مزار این دو شهید گمنام، چند اصله نهال سرو غرس شد.

شور درختکاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد مهاباد در این مراسم با اشاره به اهمیت حفظ طبیعت و منابع طبیعی اظهار کرد: همچنان‌که معادن، نفت و نیروی انسانی برای ما ارزشمند است، منابع طبیعی و جنگل‌ها هم جزء منابع و ثروت‌های ارزشمند ماست به‌شرطی که از آنها صیانت و حفاظت شود.

خالد خضری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد نیز بیان کرد: غرس ۵ هزار اصله نهال غیرمثمر، برگزاری جلسات توجیهی-آموزشی در راستای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی از طریق رسانه ملی و مراکز آموزشی-دانشگاهی در سطح شهرستان از مهم‌ترین محورهای برنامه های هفته منابع طبیعی است.

به مناسبت روز درختکاری، تعدادی درخت در محوطه خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با حضور هیئت رئیسه دانشگاه کاشته شد.

شور درختکاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

هریک از این درختان با نام شهدای گمنام کاشته شدند و قرار است در ادامه و برای زیباسازی محوطه خوابگاه، انواع گل‌های تزئینی و مقاوم نیز کاشته شود.

شور درختکاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

آیین درختکاری و غرس نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور هیئت رئیسه و تعدادی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش در این دانشگاه برگزار شد.

با فرارسیدن بهار طبیعت و همزمان با هفته منابع طبیعی و روزدرختکاری و در راستای احترام به محیط زیست، چند اصله نهال درخت با حضور رئیس و کارکنان دانشگاه و رئیس اداره منابع طبیعی، مسئول سازمان تبلیغات اسلامی، همیاران طبیعت در محوطه دانشگاه کاشته شد.

شور درختکاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

دراین مراسم سهراب نظری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید با خوشامدگویی و تبریک میلاد باسعادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز و اهمیت درختکاری وحفظ محیط زیست بیان کرد: این مناسبت نشان‌دهنده اهمیت حوزه محیط زیست و منابع طبیعی در کشور ماست و دین مبین اسلام هم برآن صحه گذاشته است.

 به مناسبت ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری با حضور رئیس، معاونان و تعدادی از دانشجویان و با همت دانشجویان گروه علوم تربیتی، چند اصله نهال مثمر در محوطه فضای سبز دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول غرس شد.

سید محمدمهدی صافی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در این آیین گفت: کاشت درختان در روز درختکاری نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت و ضرورت با توجه به وضعیت آب و هوایی نسبتاً خشک کشور است.

وی افزود: در استان خوزستان که ریزگردها به معضل بسیار بزرگی تبدیل شده است، کاشت درختان مناسب با این اقلیم آب و هوایی باعث کاهش حرکت ریزگردها می‌شود. درختانی مثمری که امروز در محوطه دانشگاه کاشته شدند، مناسب و متناسب با اقلیم شهر هستند.

به مناسبت گرامیداشت هفته شهداء و در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به مناسبت روز درختکاری و اشاعه فرهنگ غرس نهال در طبیعت، آیین کاشت ۱۴  اصله نهال به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دانشجو هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم واحد یادگار امام خمینی (ره) صبح امروز با حضور محمد نریمانی‌راد رئیس واحد، اعضای هیئت رئیسه و جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان در محوطه این واحد دانشگاهی برگزار شد.

همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور  امام جمعه شهرستان کوهبنان، علیرضا بهرامی‌نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز کوهبنان و مسئول آموزش و جمعی از همکاران این دانشگاه، کاشت چند اصله درخت به نام سردار دلها  شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حسین پورجعفری و ابومهدی المهندس در دانشگاه غرس شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار از گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور هیأت رئیسه و جمعی از کارکنان این دانشگاه خبر داد.

قاسم قاسمی با اشاره به شرایط اقلیمی و بافت کویری سبزوار گفت: به همین منظور، همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، برای نخستین بار، چند اصله نهال پالونیا در محوطه فضای سبز مجتمع دانشگاهی واحد سبزوار کاشته شد.

وی با بیان اینکه پالونیا نوعی گیاه از رسته درختان با رشد سریع است گفت: منشأ این گیاه، آسیای جنوب شرقی است و مقاومت بالایی در برابر تغییرات دمایی دارد.

رئیس واحد سبزوار بیان کرد: چوب درخت پالونیا علاوه بر سبک بودن، مقاومت بالایی در برابر آتش گرفتن، پوسیدگی و رطوبت دارد و به همین منظور، کاربرد قابل توجهی در صنایع ساخت لوازم چوبی و مبلمان دارد. با توجه به مغذی بودن برگ‌های این درخت، می‌توان از آن‌ برای تأمین علوفه احشام نیز استفاده کرد.

انتهای پیام/۴۰۶۲/




شور درختکاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

منبع:آنـــا
? شور درختکاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی