شهرستان بم بعد از زلزله هنوز ۸ مدرسه کانکسی دارد

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان مشکلات و مسائل مدارس استان بررسی و مطرح شد که در شهرستان بم پس از زلزله هنوز ۳۲ کلاس و هشت مدرسه کانکسی وجود دارد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال جاری صبح […]

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان مشکلات و مسائل مدارس استان بررسی و مطرح شد که در شهرستان بم پس از زلزله هنوز ۳۲ کلاس و هشت مدرسه کانکسی وجود دارد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال جاری صبح امروز با حضور فداکار، استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار و مشکلات مدارس و مسائل آموزش و پرورش استان در این جلسه بررسی شد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه مدارس بعد از کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود، اظهار داشت: در زمان شیوع ویروس کرونا، از بابت تعطیلی مدارس آسیب‌های زیادی به کشور وارد شد.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه چهارمین جلسه شورا آموزش و پرورش استان در سال جاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: در بسیاری از روستاهای استان مدارسی وجود دارد که در حال حاضر بلااستفاده است و باید تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از اراضی و املاک آموزش و پرورش استان فاقد سند هستند، بیان کرد: دریافت اسناد اراضی و املاک آموزش و پرورش استان در دستور کار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه از شهرداری می‌خواهیم که در تفکیک اراضی، فضای آموزشی را هم حتماً برای مدرسه‌سازی در نظر بگیرد، گفت: وقتی قرار است یک شهرک با جمعیت بالا ساخته شود، حتماً باید فضایی برای ساخت مدرسه هم در آن باشد تا ما بتوانیم مدرسه بسازیم.

سید مصطفی آیت‌الهی موسوی، معاون امورعمرانی استانداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آموزش و پرورش ضرورت دارد، افزود: ما هم تلاش می‌کنیم تا سرانه فضای آموزشی در استان افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش املاکی دارد که می‌تواند با تغییر کاربری، این املاک را از بلااستفادگی در بیاورد و حتماً منبع درآمدی هم هست، افزود: از طرفی می‌تواند پروژه‌های نیمه‌تمام را نیز با این درآمد به نتیجه برساند.

معاون امورعمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه بعضی مدارس در خیابان‌های اصلی شهر واقع شده‌اند که هم مشکلات ترافیکی در زمان تعطیلی مدارس ایجاد کرده و هم برای دانش‌آموزان یک تهدید است، گفت: در ساخت مدارس باید نظر شورای ترافیک استان نیز اخذ شود تا در آینده شاهد اینگونه مشکلات نباشیم.

حسین الله‌آبادی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم نیز در این جلسه با بیان اینکه دیدگاهی که نسبت به بم وجود دارد این است که بعد از زلزله این شهر ساخته شده، در حالی که این‌ گونه نیست، اظهار داشت: ما در زمان زلزله ۱۸ هزار دانش‌آموز داشتیم، اما امروز تعداد دانش‌آموزان بم به ۳۸ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز ۳۲ کلاس و هشت مدرسه کانکسی در شهرستان بم وجود دارد، گفت: خیلی از مدارس ما هنوز حیاط ندارند و چهار مدرسه در شیفت عصر برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم، بیان کرد: پیشنهاد داریم، همایش خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان بم به صورت ملی برگزار شود تا بتوانیم بخشی از کمبودهای سرانه آموزشی در شرق استان را جبران کنیم.

انتهای پیام/۵۱۱/




شهرستان بم بعد از زلزله هنوز ۸ مدرسه کانکسی دارد

منبع: تسنــیم
? شهرستان بم بعد از زلزله هنوز ۸ مدرسه کانکسی دارد