شرایط صعود مس و ملوان به لیگ برتر فوتبال

دو تیم فوتبال مس و ملوان بندر انزلی تحت شرایطی می‌توانند در هفته سی و یکم و سه هفته زودتر از پایان لیگ یک، جواز حضور در لیگ برتر فوتبال ایران را کسب کنند. به گزارش فت فتو، هفته سی و یکم لیگ دسته اول فوتبال ایران در حالی روز یک‌شنبه از ساعت ۱۹ و […]

دو تیم فوتبال مس و ملوان بندر انزلی تحت شرایطی می‌توانند در هفته سی و یکم و سه هفته زودتر از پایان لیگ یک، جواز حضور در لیگ برتر فوتبال ایران را کسب کنند.

به گزارش فت فتو، هفته سی و یکم لیگ دسته اول فوتبال ایران در حالی روز یک‌شنبه از ساعت ۱۹ و به طور همزمان در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که دو تیم صدرنشین مس کرمان و ملوان بندر انزلی تحت شرایطی می‌توانند سه هفته زودتر از پایان لیگ دسته اول صعودشان به لیگ برتر را قطعی کنند. در جدول رده‌بندی مس و ملوان با ۶۲ امتیاز و به دلیل تفاضل گل اول و دوم هستند و آرمان گهر با ۵۴ امتیاز در رده سوم است و اختلافی ۸ امتیازی با این دو تیم دارد. خیبر نیز با ۵۲ امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

دو تیم فوتبال مس کرمان و ملوان در هفته سی و یکم به ترتیب باید برابر استقلال خوزستان و استقلال ملاثانی به میدان روند. شرایط صعود این دو تیم به شرح زیر است.

پیروزی مس و ملوان و توقف آرمان‌گهر

اگر مس و ملوان، هر دو برابر رقبای استقلالی خود به برتری برسند و آرمان گهر سیرجان در دیدار برابر شمس آذر قزوین امتیاز از دست دهد، اختلاف این دو تیم با تیم سیرجانی به بیش از ۱۰ امتیاز افزایش پیدا می‌کند و این یعنی شاگردان فرزاد حسین‌خانی و مازیار زارع در مس و ملوان جواز حضور در لیگ برتر را پس از سال‌ها کسب خواهند کرد. در این شرایط پیروزی خیبر برابر شاهین شهرداری بوشهر هم خللی در صعود این دو تیم ایجاد نمی کند.

تساوی یا شکست هر ۳ تیم مس، ملوان و آرمان‌گهر

اگر هر ۳ تیم در هفته سی و یکم برابر حریفان خود به تساوی برسند یا شکست بخورند، اختلاف ۸ امتیازی حفظ می‌شود و کار به هفته‌های آینده کشیده خواهد شد. در این بین خیبر اگر امتیاز از دست دهد، دیگر شانسی برای صعود نخواهد داشت و اگر برابر شاهین شهرداری برنده شود، شانس خود را برای صعود به لیگ برتر، حداقل یک هفته دیگر حفظ خواهد کرد زیرا اختلافش با مس و ملوان به ۸ یا ۷ امتیاز کاهش پیدا می‌کند. در این صورت خیبر و آرمان گهر برای این که بتوانند به لیگ برتر صعود کنند، باید در هر سه دیدار پایانی لیگ یک برنده شوند و مس و ملوان در هر سه دیدار شکست بخورند.

شکست یا مساوی مس و ملوان و پیروزی آرمان گهر

اگر هر کدام از تیم‌های مس کرمان و ملوان بندرانزلی این هفته برابر حریفانشان شکست بخورند یا متوقف شوند و آرمان گهر و خیبر برابر رقبای خود به پیروزی برسند، شرایط صعود برای دو تیم صدرنشین کمی سخت می‌شود و هفته‌های بعدی سرنوشت تیم صعودکننده را مشخص می‌کند.

تساوی مس یا ملوان و شکست آرمان‌گهر

اگر در هفته سی و یکم ملوان برابر استقلال ملاثانی به تساوی برسد و آرمان‌گهر مقابل شمس آذر قزوین شکست بخورد، اختلاف دو تیم به ۹ امتیاز افزایش پیدا می‌کند. حتی اگر در سه هفته پایانی ملوان در تمام بازی ها شکست بخورد و آرمان‌گهر هر ۹ امتیاز ممکن را به دست بیاورد، ملوان و آرمان‌گهر در امتیازگیری برابر می‌شوند اما به دلیل پیروزی ملوان در بازی رفت دو تیم و تساوی در بازی برگشت، ملوان در جدول رده‌بندی بالای تیم سیرجانی قرار خواهد گرفت و اگر خیبر در بوشهر متوقف شود، ملوان صعودش به لیگ برتر مسجل می‌شود.

این شرایط برای مس متفاوت است زیرا اگر آرمان گهر مغلوب شمس آذر قزوین شود و مس کرمان برابر استقلال خوزستان به تساوی برسد، اختلاف دو تیم به عدد ۹ افزایش پیدا می‌کند و با توجه به دو تساوی بدون گل در بازی‌های رفت و برگشت دو تیم، در پایان فصل اگر مس و آرمان‌گهر در امتیاز برابر شوند (با فرض شکست مس و پیروزی آرمان‌گهر در هر سه هفته پایانی)، ابتدا تقاضل گل و سپس گل‌زده مشخص می‌کند که چه تیمی در جدول در رده بالاتری قرار خواهد گرفت.

پیروزی هر ۳ تیم مس، ملوان و آرمان‌گهر

در حالتی که هر سه تیم بالای جدولی در بازی‌های خود در هفته سی و یکم برنده شوند، کار به هفته‌های آینده کشیده می‌شود زیرا اختلاف ۸ امتیازی مس و ملوان با آرمان‌گهر حفظ خواهد شد. تنها اتفاقی که در این حالت رخ می‌دهد، از بین رفتن شانس صعود خیبر رده چهارمی حتی در صورت پیروزی برابر شاهین شهرداری بوشهر است زیرا با توجه به حفظ اختلاف ۱۰ امتیازی این تیم با صدر جدول، سه هفته پایانی برای جبران این اختلاف برای شاگردان کمالوند کافی نخواهد بود.

انتهای پیام




شرایط صعود مس و ملوان به لیگ برتر فوتبال

منبع: ایـسنا
? شرایط صعود مس و ملوان به لیگ برتر فوتبال