سیل در رفسنجان ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت

فرماندار رفسنجان گفت:سیل در رفسنجان چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت. به گزارش فت فتو؛ جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده ویژه ریاست جمهوری و مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد. حسین رضایی فرماندار رفسنجان با اشاره به […]

فرماندار رفسنجان گفت:سیل در رفسنجان چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت.

به گزارش فت فتو؛ جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده ویژه ریاست جمهوری و مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه اعتبار شهرستان در سال جاری ۸۷ میلیارد تومان است، گفت: تقریبا از این رقم ۴۰ میلیارد تومان تخصیص می یابد که با جمعیت ۳۰۰ هزار نفری ، شهرها و ناحیه های اطراف باید مدیریت شود.
وی افزود: اقتصاد شهرستان از طریق باغات پسته بوده که دو سال است محصولی به علت سرمازدگی و … برداشت نمی شود هر چند مجتمع بزرگی چون مس سرچشمه در این شهرستان است اما هنوز گردش مالی آن در شهرستان ملموس نیست.
 
رضایی بیان کرد: دردولت سیزدهم خوشبختانه سرمایه گذاری صنایع زیردستی مس با زیرساخت هایی که در منطقه ویژه اقتصادی مهیا کرده است، فراهم شده است.
 
وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار بیکار در این شهرستان وجود دارد، از آب شرب شهرستان به عنوان اولین اولویت مردم این منطقه یاد کرد و گفت: با خسارت هایی که سیل اخیر به زیرساخت های شهرستان زد، بحث آب آشامیدنی شهر حل نشده است.
فرماندار رفسنجان افزود: اگر اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان موجود باشد کلیه زیرساخت های آن بهبود می یابد.
 
وی به ساماندهی اتباع بیگانه به عنوان اولویت دوم شهرستان اشاره کرد و گفت: این مهم مطالبه مردمی است و باید به صورت جد پیگیری و برنامه ریزی شود.
 
رضایی به بحث بیکاری اشاره و تصریح کرد: شبکه راه های شهری و روستایی با امکانات فعلی جوابگو مردم نیست؛ جاده نوق حادثه خیزترین جاده استان به طول ۹۰ کیلومتر است که قریب به ۷۰ کیلومتر آن با اعتبارات کم تکمیل نشده و هرساله شاهد تصادفات بسیار زیادی در این جاده هستیم.
وی با تاکید به موضوع اقتصاد تک محصولی شهرستان، گفت: تسهیلات سرمایه گذاری برای امورات باغی و هم چنین تسهیلات خسارت سرمازدگی به کشاورزان داده نشده است و با وجود سیل ده هزار هکتار باغات پسته خسارت دید و چاه های کشاورزی از مدار خارج شده اند.
 
مشکل آب و فاضلاب شهری و روستایی، مشکلات مسکن در اثر سیل در روستاهای سیل زده، مشکل احداث بیمارستان و خسارت سیل در آموزش و پرورش ، گاز و برق ، آب و … به هزینه ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و مشکل قبوض برق کشاورزان از دیگر مواردی بود که فرماندار رفسنجان به وزیر انتقال داد.




سیل در رفسنجان ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت

منبع:آرمـان
? سیل در رفسنجان ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت