سوگ عاشورایی کرمان را فرا گرفت

کرمان – فت فتو – در دهمین روز از ماه محرم مردم مومن و متدین سراسر استان کرمان با نوحه و عزاداری به سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در عاشورای سال ۶۱ هجری نشستند. به گزارش فت فتو، اهالی دیار کریمان امروز پنجشنبه ۲۸ مرداد مقارن با دهم ماه محرم، به یاد […]

کرمان – فت فتو – در دهمین روز از ماه محرم مردم مومن و متدین سراسر استان کرمان با نوحه و عزاداری به سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در عاشورای سال ۶۱ هجری نشستند.

به گزارش فت فتو، اهالی دیار کریمان امروز پنجشنبه ۲۸ مرداد مقارن با دهم ماه محرم، به یاد شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) رخت عزا بر تن کردند و با نوحه و مرثیه سرایی عزای حسینی را اقامه کردند.

عاشقان اهل بیت (ع) در جای جای استان پهناور کرمان از ساعات ابتدایی روز با قرائت زیارت عاشورا ارادت خود را به ساحت حضرت حسین بن علی (ع) و شهدای دشت کربلا نشان دادند.

یکی از مکان هایی که در کرمان بیش از سایر جاها پذیرای عزاداران حسینی است، گلزار شهدای این شهر و تربت پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

مردم کرمان روز گذشته تاسوعا و امروز عاشورا از نخستین ساعت روز در کنار مزار سردار سلیمانی حضور دارند و به نوحه و عزاداری می پردازند تا این عزاداری را به ظهر عاشورا وصل کنند.

با تاکیدات مقام معظم رهبری و دستورات ستاد ملی کرونا دسته ها و هیات های عزادار کرمانی، مراسم عاشورای امسال را با رعایت اصول بهداشتی و در فضای باز و با شکوه و معرفت خاصی برگزار می کنند تا نشان دهند عشق  شور حسینی خاموش نشدنی است.

وجود شرایط پیک کرونا در کشور و استان کرمان هر چند موجب ایجاد محدودیت در اجرای آیین ها و مراسم محرم و تاسوعا  عاشورای امسال شده است، اما محبان اهل بیت(ع) با نصب پرچم های عزا، ایستگاه های پخش صوت و عزاداری جوش و شور محرمی را زنده نگه داشتند.

مردم کرمان بویژه جوانان حسینی امسال نیز با کمک نهادها و خیرین اقدام به توزیع بسته های مومنانه معیشتی و همچنین توزیع غذای گرم و نذورات سلامت پرداختند تا فرهنگ انفاق و ایثار اسلامی را به معرض نمایش بگذارند.




سوگ عاشورایی کرمان را فرا گرفت

منبع:ایرنـا
? سوگ عاشورایی کرمان را فرا گرفت