سفرهای مردم کمتر شد

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته روند کاهشی داشت و ترددهای جاده‌ای در اکثر استان‌های کشور کمتر از هفته نخست دی ماه شد. به گزارش فت فتو، بر اساس جدید آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ دی ماه، به صورت […]

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته روند کاهشی داشت و ترددهای جاده‌ای در اکثر استان‌های کشور کمتر از هفته نخست دی ماه شد.

به گزارش فت فتو، بر اساس جدید آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ دی ماه، به صورت متوسط یک میلیون و ۶۳۷ هزار و ۸۹۲ وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن کاهش پنج درصدی داشت اما در قیاس با هفته مشابه سال گذشته افزایش ۱۷ درصدی را تجربه کرد.

سفرهای مردم کمتر شد

همچنین اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان نیز نشان می‌دهد که ۹ میلیون و ۹۱۷ هزار پلاک خودرو در هفته گذشته در جاده‌های کشور مشاهده شدند که قدری کمتر از هفته قبل از این گزارش بوده است.

سفرهای مردم کمتر شد

در این بین خودروهای شخصی با پلاک تهران و البرز سهمی بیش از ۲۵ درصد داشته و در صدر سفرهای جاده‌ای قرار گرفته‌اند و پس از آن، خودروهایی با پلاک‌های فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین سفر را انجام دادند.

از سوی دیگر مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته روند متفاوتی نسبت به هفته قبل از این آمار پیدا کرده است. چرا که ترددها در بازه زمانی ۱۰ آذر ماه تا ۱۶ دی ماه تنها در ۹ استان افزایش سفر یا همان ترددهای بین استانی را تجربه کردند. در حالی که ترددهای جاده‌ای استان‌های قزوین و مرکزی با صفر درصد تغییر مانند هفته گذشته بود و استان‌های بوشهر، کرمان و خراسان شمالی به ترتیب با منفی ۱۸ درصد، منفی ۱۸ درصد و منفی ۱۴ درصد افت بیشترین کاهش ترددهای بین‌ استانی را داشته‌اند.

سفرهای مردم کمتر شد

البته این آمارها در حالی به ثبت رسید که همین اعداد و ارقام در قیاس با آمارهای هفته مشابه در سال گذشته در اکثر استان‌های کشور به غیر از ۹ استان روند افزایشی داشت. استان‌های مازندران، گیلان، قم و قزوین به ترتیب با ۵۱ درصد، ۵۱ درصد، ۴۳ درصد و ۳۷ درصد افزایش بیشترین جهش را در میان استان‌های دیگر تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام




سفرهای مردم کمتر شد

منبع: ایــسنا
?سفرهای مردم کمتر شد : اخبار استان کرمان – اقتصادی