سردار اقتصادی کم داریم/ نیروی آماده کار و متخصص برای سرمایه‌گذاران جذابیت دارد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: سرمایه باید تولید ثروت کند در غیر این صورت محکوم به نابودی هستیم، سردار اقتصادی کم داریم تا بتواند ظرفیت اقتصادی کشورهای منطقه را برایمان فعال کند. به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری فت فتو؛ روح الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان گفت: نیروی آماده کار و متخصص برای […]

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: سرمایه باید تولید ثروت کند در غیر این صورت محکوم به نابودی هستیم، سردار اقتصادی کم داریم تا بتواند ظرفیت اقتصادی کشورهای منطقه را برایمان فعال کند.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری فت فتو؛ روح الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان گفت: نیروی آماده کار و متخصص برای سرمایه‌گذاران جذابیت دارد. هلدینگ‌هایی در یزد به علت کمبود نیروی کار به سمت منطقه ویژه اقتصادی می‌آیند تا از این نیروها استفاده کنند.

بهرامشاهی گفت: باتوجه به کمبود آب رفسنجان در تلاشیم اشتغال مردم را از سمت کشاورزی پسته به سمت صنعت و کشاورزی کم آب بَر سوق دهیم.
 
وی اضافه کرد: با ایجاد کارگروه ترمینال در فرودگاه می‌توان محصولات گلخانه‌ای را در سراسر کشور و کشورهای دیگر ارسال کنیم.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ادامه داد: سرمایه باید تولید ثروت کند درغیر این صورت محکوم به نابودی هستیم. سردار اقتصادی کم داریم تا بتواند ظرفیت اقتصادی کشورهای منطقه را برایمان فعال کند.
 
بهرامشاهی با بیان اینکه صندوق سرمایه‌های خُرد در منطقه ویژه ایجاد شده و مردم می‌توانند سرمایه اندک خودرا به صورت شرکت‌های سهامی پروژه‌ای آزاد کنند، گفت: وقتی سرمایه جمع شد پروژه به بهره‌برداری و سوددهی می‌رسد که این صندوق منحل و به شرکت تبدیل می‌شود و آورندگان سرمایه، صاحبان سهام آن شرکت هستند.
 
وی با بیان اینکه کارخانه باید جایی احداث شود که ظرفیتش را داشته باشد؛ ایراد کرد: گاهی اوقات سرمایه گذارانی اصرار بر سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را دارند که واحد تولیدی مدنظرشان متناسب با ظرفیت های منطقه نیست و ما آنهارا به شهرک های صنعتی معرفی می‌کنیم. برای ما آبادانی شهر مهم است نه محل احداث واحدهای صنعتی.
 
حجت الاسلام رفیعی امام جمعه شهر صفائیه نیز در این نشست گفت: اقتصاد هر منطقه به منزله ستون فقرات آن منطقه است، عمده مشکلات مردم در زمینه اقتصادی به بیکاری و اشتغال برمی‌گردد که ریشه خیلی از جرائم هم مشکلات اقتصادی است.
 
وی ضمن اشاره به مهاجرت زیاد از بخش فردوس گفت: وقتی دنبال ریشه مهاجرت مردم می‌گردیم موضوع اشتغال است. افزایش سن ازدواج و کاهش فرزندآوری نیز به بیکاری برمی‌گردد.
 
حجت الاسلام رفیعی در پایان اشاره کرد: سرمایه های مردم باید به سمتی برود که با عوض شدن اقلیم آب و هوا کارخانه ها فعال باشد.
 
در این نشست درمورد شهرک صنعتی شهر صفائیه بحث شد و مقرر شد یک نفر به عنوان مدیرعامل برای این شهرک معرفی شود.

انتهای خبر/




سردار اقتصادی کم داریم/ نیروی آماده کار و متخصص برای سرمایه‌گذاران جذابیت دارد

منبع:آرمـان
? سردار اقتصادی کم داریم/ نیروی آماده کار و متخصص برای سرمایه‌گذاران جذابیت دارد