سخنرانان و مداحان از طرح مسائل اختلافی خودداری کنند

فت فتو/کرمان امام جمعه جیرفت پرهیز از هرگونه مسائل اختلافی در سخنرانی های ایام محرم را خواستار شد و گفت: توصیه میکنم از طرح مسائل اختلافی خودداری بشود. حجت السلام میثم تارم امروز ۱۱ مردادماه در جمع مسئولین هئیت های مذهبی شهرستان جیرفت با تبیین قیام عاشورا گفت: ماه محرم یک فرصت و ظرفیت بسیار […]

فت فتو/کرمان امام جمعه جیرفت پرهیز از هرگونه مسائل اختلافی در سخنرانی های ایام محرم را خواستار شد و گفت: توصیه میکنم از طرح مسائل اختلافی خودداری بشود.

حجت السلام میثم تارم امروز ۱۱ مردادماه در جمع مسئولین هئیت های مذهبی شهرستان جیرفت با تبیین قیام عاشورا گفت: ماه محرم یک فرصت و ظرفیت بسیار بزرگ است که برای همه ما به ویژه شما مسئولین هیئت های مذهبی باید حداکثر استفاده و بهره را ببرید.

امام جمعه جیرفت با اشاره به سخن حضرت امام (ره) در خصوص محرم افزود: ایشان بارها فرمودند« این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» و این سخن یعنی رمز بقای اسلام محرم و صفر است.

 تارم حفظ اسلام را از برکات محرم عنوان کرد و افزود: محرم و صفر هم به اعتبار پیام سرور و سالار شهیدان که ایثار و فداکاری که در عاشورا انجام گرفته و ظرفیت اربعین که در ماه صفر واقع شده، و مجموعه اینها مورد توجه مسلمین قرار گرفته و باعث حفظ اسلام شده است.

 تارم بر استفاده از منابع معتبر در ایام محرم تاکید کرد و افزود: روحانیون و مداحان شما در هئیت های مذهبی باید توجه داشته باشند که باید از منابع معتبر و مورد تایید استفاده کنند.

وی بهره گیری از مرثیه خوانی های علمی و فرهنگی را خواستار شد و افزود: خطبا و مداحان مطالبی که مطرح می‌کنند باید به گونه ای باشد که مخاطبین و مستمعین از این مداحی و مرثیه خوانی و طرح مسائل علمی و فرهنگی بهره مند بشوند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به پرهیز از هرگونه مسائل اختلافی در سخنرانی ها تاکید کرد: توصیه میکنم از طرح مسائل اختلافی که منبع صحیح از نظر عقل، فکر و ذهن عاقل به ویژه برای جوانان قابل درک نیست خودداری بشود.

 وی اقامه نماز اول وقت را در راستای زنده نگهداشتن نماز روز ظهر عاشورا  متذکر شد و اظهار کرد: نماز روز تاسوعا و عاشورا در اول وقت اقامه شود زیرا باید توجه داشته باشیم که امام حسین علیه السلام برای اقامه نماز قیام کردند و خود آن حضرت در روز عاشورا با آن همه مصائب نماز اول وقت آن هم به جماعت برگزار کردند و توصیه میکنم نماز روز تاسوعا و عاشورا حدالمقدور به صورت جماعت اقامه شود.

 تارم با اشاره به رویه افزایشی بیماری کرونا بیان داشت: مسئولین هئیت های مذهبی و عزاداران حسینی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند زیرا انتظار است هیئت مذهبی در رعایت کردن شیوه نامه های بهداشتی الگو باشند.

خطیب جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: برقراری نظم که سفارش حضرت علی (علیه السلام) است در عزاداری ها و مجالس رعایت شود و تاکید میکنم عزاداران با نیروهای انتظامی و نظامی نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام




سخنرانان و مداحان از طرح مسائل اختلافی خودداری کنند

منبع: ایـسنا
? سخنرانان و مداحان از طرح مسائل اختلافی خودداری کنند