سالانه بیش از هزار یادواره شهید در کرمان برگزار می‌شود

کرمان – فت فتو – مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان گفت: سالانه بیش از هزار یادواره شهید خودجوش و مردمی با نقش آفرینی سپاه ثارالله در این استان برگزار می شود. به گزارش فت فتو، احمد گروهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی افزود: بنیاد شهید برای […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان گفت: سالانه بیش از هزار یادواره شهید خودجوش و مردمی با نقش آفرینی سپاه ثارالله در این استان برگزار می شود.

به گزارش فت فتو، احمد گروهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی افزود: بنیاد شهید برای جمع آوری آثار شهدا از طریق انجام مصاحبه ها و سایر روش ها اقدام کرده به طوری که تاکنون آثاری در این زمینه جمع آوری شده که نمونه ای از آنها ۶ جلد از ۲۰ جلد کتاب وصایای شهدا است.

وی از راه اندازی کلاس های جبرانی برای فرزندان شهدا و ایثارگران خبر داد و اظهار داشت: بنیاد شهید در آموزش عمومی پیگیر است و در بخش آموزش عالی نیز یکی از اقدامات پرداخت شهریه فرزندان شهدا است.

مدیرکل بنیاد  شهید و امور ایثارگران استان کرمان به ساخت ۵۲ مستند تلویزیونی و انجام اردوهای زیارتی برای خانواده ایثارگران به عنوان بخشی از اقدامات انجام شده در این اداره کل اشاره و تصریح کرد: برگزاری همایش ایثار اجتماعی که قبل از شهادت سپهبد شهید قاسم پیشنهاد شده بود در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان رو به کهنسالی است افزود: طرح پایش سلامت والدین شهدا با استقرار یک پزشک معتمد در شهرستان ها و ویزیت در منزل در حال اجرا است.

گروهی ادامه داد: ۴۰ درصد والدین شهدای کرمان در قید حیات هستند و بقیه از دنیا رفته اند گفت: ۲۰ هزار و ۲۷۴ جانباز در این استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان  در بخش تامین دارو و تجهیزات دچار مشکل است که بخشی از این مشکلات سراسری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ادامه داد: به منظور تامین داروهای کمیاب با هلال احمر هماهنگی هایی انجام شده ضمن اینکه مشکلات موجود به اطلاع رییس بنیاد شهید کشور رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم ساماندهی گلزارهای شهدای کرمان اشاره و تصریح کرد: بودجه در بنیاد شهید برای انجام این اقدام وجود ندارد.

وی ادامه داد: این طرح اعتبار ملی ندارد و از اعتبارات تملک دارایی و سه درصد بودجه نفت باید تامین شود.

گروهی گفت: گلزار شهدا پس از ساماندهی تحویل شهرداری می شود.
وی افزود: از مجموع هشت هزار و ۸۵۶ گلزار شهدا در استان کرمان حدود ۷۰۰ گلزار ساماندهی شده و ساماندهی ۳۰۰ گلزار در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان تصریح کرد: طرح جامع ساماندهی گلزار شهدای کرمان با همکاری قرارگاه خاتم در دست تهیه است.

وی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه خدمت به ایثارگران را ۲ رسالت مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و افزود: نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مراتب پررنگ تر از بنیاد شهید است.
 




سالانه بیش از هزار یادواره شهید در کرمان برگزار می‌شود

منبع: ایرنـا
? سالانه بیش از هزار یادواره شهید در کرمان برگزار می‌شود